Gå til innhold

Vikings

Medlem
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Tjeldsund
  • Kjøretøy
    BMW 520d F10

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Vikings's Achievements

  1. Åh shitt. Da da blir det ned med bunnpanna bare for å være på den sikre siden
  2. Ja jeg mener også jeg har hørt at den er kalibrert opp mot turboen men ringte BMW Harstad i dag å de fortalte meg det at bilen kalibrerer vær gang den starter opp så jeg kunne bare flytte over. Men heldigvis så sender forhandleren meg ny om 2 uker. Jeg hadde ikke tenkt til å bytte olja da den ble byttet 4 mnd før jeg fikk turbohavari (som var i slutten av mars). Men etter det du har opplevd så kanskje jeg skulle tappe ned olja gjennom en sil å se på tilstand på olja.
  3. Hei. Jeg bestilte en overhalt turbo hos en forhandler tidlig i oktober og fikk den en uke etter. Nå for ca en uke siden monterte jeg den i min 520d F10 og nå i dag skulle jeg gjøre meg helt ferdig og får ikke inn kontakten som skal gå inn i actulatoren. Etter litt gooogling så ser jeg at det finnes 2 typer som er ganske lik: SREA og REA. Jeg hadde REA på original turboen og den nye har da SREA. Så mitt spørsmål er, HVIS jeg ikke får ny via forhandleren (siden det er gått langt over 2 uker etter jeg kjøpte den) kan jeg da flytte over den gamle actulatoren å sette den på den nye turboen eller bør jeg kjøpe ny? Grunnen til turbobytte er at lagrene gikk på gammelturbo så TROR actulatoren fungerer helt fint.
  4. Hmm.. Har blitt fortalt og lest meg opp men mulig jeg har misforstått. Må sette meg ned å lese mer 😛 Takk for dere tok dere tid til å svare
  5. Slik at en del eksos går forbi turbinen og ikke gjennom som gjør at lufttrykk inn til motor minsker.
  6. Jahha? Er ikke det litt av poenget med den elektriske aktulatoren som står på turboen?
  7. Men funker den ikke også slik at når det er nok trykk eller for mye så åpner den slik at eksosen går forbi turbinen?
  8. Jeg mente vtg... ikke wastegate :p
  9. Det er vel wastegate på turboen på eksos siden?
  10. Slik jeg kan se på de andre bilene som jeg har og har hatt (x-trail 2012, caddy 2007, LT, opel astra 2006) så mener jeg ser og har sett en diverter ventil der overtrykks luft går tilbake til innsug mellom filter og turbo. Tenker også at det er litt betryggende hvis en sensor, wastegate eller noe skulle gå til hælvett. En venn av meg koblet seg til med en scanner så tok vi en prøvetur. Max trykket som ble lest av var på på 2.9 bar (atmosfærisk trykk trukket ifra)
  11. Har stage 2 tuning på bilen og turbohavari. Så under demonteringen av turbo og intercooler ser jeg at luftsystemet er tett fra turbo til innsugs manifold uten noe dump eller har jeg oversett noe?
  12. Hei. Har en 520d 2011 f10 og vurderer å montere dumpventil men, jeg har en vtg turbo. Er det mulig å montere eller må jeg bytte turbo? Hvis jeg må bytte turbo, hvordan kommer jeg meg rundt aktulatoren?
  13. Foran. Helst med gode bærekuler.
  14. Noen som har spindel og bærearm høyre side?
  15. Hei. Har du bærearm h.s og spindel h.s?
×
×
  • Opprett ny...