Gå til innhold

Pål9876

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Pål9876's Achievements

  1. Noen som kan hjelpe meg her? Jeg har en dunkelyd hver gang fjæringen på bakakselen på min E61 med luftfjærer blir tungt belastet. Når jeg står på hengerfestet og gynger bilen kraftig kommer lyden hver gang fjærene belastes. Alle foreninger og stag er kontrollert og funnet ok. Lyden oppstod først sporadisk ved hørte bakhjul og hørtes da ut som om det var noe som henger litt igjen og så slipper. Vi lurte på om det kunne være en feil ved stabilisatorstaget på høyre side, så vi løsnet det og sjekket av kulene gikk som de skulle. Etter det ble lyden mer markert. Byttet derfor stabilisatorstaget på høyre side. Det medførte at lyden nå kommer ved hver større belasting av fjæringen. Her er et filmopptak av det ene hjulopphenget og man kan klart høre lyden. Takknemlig for alle tips 😃 E757344E-84C3-4FCF-AAB6-1638B140D1E9.MOV
  2. Takk for svar. Hvor får man enklest tak i PC/programvare som ordner dette?
  3. Jeg har en E61 hvor jeg har skiftet kompressor og belger på luftfjæringen på bakstillingen. Etter at dette er gjort høyden på høyre og venstre side blitt forskjellig. Høyre siden er ca 2 cm lavere en venstre side. Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan regulere høyden slik at den blir lik på begge sider? Kan det justeres mekanisk eller via programvaren i bilen? Dette kan jeg ikke så mye om, så jeg vil være takknemlig for alle tips.
  4. Hei. Varmetrådene på bakruten på min 2008 mod E61 har sluttet og virke. Jeg har sjekket den klassiske feilen; kabelbrudd, og det er ikke det da jeg har lade strøm (13-14 V) til frem til bakruten. Jeg har så langt gjort/konstatert følgende: Når jeg kobler fra strømkablene som går til bakruta (kobler fra kontaktene som sitter i boksen sammen med kretskortet under bremselys-dekselet øverst på bakruta) og måler speningen med motoren i gang og varmetråd-knappen slått på, får jeg 13-14 V ladespenning. Dvs at det kommer strøm til bakruta. Kobler jeg så til en av kontaktene til ruten (men lar den andre være frakoblet), har jeg fremdeles 13-14 V spenning. Det er likegyldig om det er + eller - jeg kobler på. Kobler jeg på begge kontaktene forsvinner spenningen helt (detter ned til 0 V) Kobler jeg fra en av kontaktene går spenningen opp igjen til 13-14 V. Jeg har målt motstanden i varmetrådene bakruta til ca 1,2 Ohm (er ikke veldig på spening og motstand, men mener det var det den viste) Noen som har noen gode tips på hva som kan være feil her?
×
×
  • Opprett ny...