Gå til innhold

320cijens

Medlem
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 318DXdrive 2014 stasj

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

320cijens's Achievements

  1. Interessant! Takk. Dette må eg sjekka
  2. Den sto på ca 50 på tomgang.
  3. Hvis filteret er for tett, vil den da slutte å regenerere? Eller må det være noko i tillegg som hindrer den? Eg mener den var rundt 500-600.
  4. Men når det gjelder startgassen. Den sprayer eg på når bilen er god å varm, og står på tomgang. Den lager høg varme i filteret, då trudde eg den svidde vekk det meste av aske og sot i filteret.
  5. Det fungerte i 30min, så stoppa regenereingen igjen.
  6. Den var slangen var rett å slett av. Har satt den på, så når eg kjøre nå står nr. 743 på on i stede for off. Betyr det at den har starta å regenerere igjen?
  7. Takk for tipset! Skal sjekke det, men før eg gjor alt dette, så var den så tett at eg nesten ikkje kom opp ein bakke. Det er ikkje noko problem lengre. Skal sjekke vakumslangen og rense filteret ein gang til.
  8. Eg slettet feilkodene ja. 29EB00 kommer ikkje tilbake før etter enn stund. Mens 245700 og 245800 kommer med en gang/eg får ikkje sletta dei.
  9. Det var det første eg gjor var å rense filteret, med startgass, det hjalp. Neste trinn var å skifte EGR, det hjalp lite, så sjekka eg meir. Da fant eg ut at den eksos kjøleren som står rett før egr, var full av skit. Då eg hadde rensa den, ble alt bedre, men ennå humper det litt når eg gjer gass. Skulle eg ikkje sett posisjonen på EGR på den feilkodeleseren? Når den står som N/A, kan ikkje det bety at det er noko galt med EGR?
  10. Egr er ett halvt år gammel. Og feilkode 245800 og 245700 kommer tilbake med ein gang. Bilen humper litt i det eg gjer gass. Har rensa eksoskjøleren og sjekka spjellet i motsatt ende, at det åpner å lukker når den skal for å slippe inn luft. Den var ok. Eg tok ut EGR uten å koble den fra, for å sjekke om den åpnet å lukket når eg ga gass. Det gjor den ikkje, men eg er usikker på om det er rette måten å teste den på.
  11. Eg har hatt problem med partikkelfilteret lenge nå. Har disse feilmeldingene. Og skal posisjonen for egr vise? Her får eg bare opp n/a.
  12. Har nettopp prøvt og legge opp nye signalkabler til en alpine spiller i bilen. Jeg lagde signal kablene under midtkonsollen. Jeg trekkte dem opp på høgre side av midtkonsollen opp til spilleren med en trekke snor. Og når eg hadde fått opp 2 av 3 kabler så la eg merke til att "tenninga"(slik det er når du har vridt nøkkelen til første hakket:), den sto på. Og då var ikke nøkkelen i en gang. Så la eg merke til det att når eg drog og flytta litt på den ene signalkabelen så gjekk strømmen av og på(kjørecomputeren gjekk av og på). Det samme sjedde og når eg trykket på,den stolpen som går opp der bak midtkonsollen/dashbordet. Så når eg starta bilen for og sjå så gjekk speedometere opp til 120km/t når eg sto stillt og varsellyset til handbrekket ville ikke av, så den piptet når eg kjørde. Skriving er ikke mi sterkeste side, men er det noen som forsto dette og vet kan det kan være som er galt? Ser ikke så mange ledninger i nærheten så eg kan ha laga brudd på eller trukket ut.
×
×
  • Opprett ny...