
myrvoll
Medlem-
Innholdsteller
56 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om myrvoll
- Bursdag 04/30/1994
Profile Information
-
Interesser:
Bodø! , hælvettes veisalt....
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
myrvoll's Achievements
Newbie (1/14)
4
Nettsamfunnsomdømme
-
ja det er godt mulig... Skal ta en skikkelig "lufteseanse" nå til helgen,..Still, synes det er rart at jeg skal ha kjørt rundt med luft i systemet i noen månder uten andre symptomer enn 0 varmluft. - Tror ikke Elektriske vifta i front slår seg på heller
-
Tenker bare helt generelt nå, mtp ombygging at bremser skal være godkjent for antall HK, som det ser ut til at du har tatt høyde for. Men jeg anntar at dette også er relatert til at bremser skal være godkjent for anntall HK rellatert til selve Vekten av bilen Har du dokumentasjon på hvor du hentet delene? - For håpe noen med litt mer erfaringer hopper inn og tilføyer
-
Hei! Jeg sliter altså med motorvarme/trykkproblemer i kjølesystemet min kjære e36 328i. Situasjonen er slik: - Toppakning byttet for ikke mindre enn ett år siden, og bilen har ikke vært brukt mye siden bytett (så tviler på att gåen toppakkning er grunnen) - Vannpumpe byttet for ca 1,5 år siden, Ble da montert Aftermarket av stål (utellukker problem fra denne) - Byttet viskosekobling for 1 uke siden uten noet annet resultat - Byttet termostathus og termostat nylig (0 change) Symptomper - Den bestemte seg å gå seg varm helt vilkåerlig, ikke under hardt brukt eller lignende. - Jeg kan lufte evigheter (riktig prosedyre og mener jeg) , uansett hvor mye jeg lufter virker det å være mye trykk og luft i kjølesystemet - Ikke noe varme de varmeapparatet, og kommer ikke noe særlig luft fra midktkonsoll. eller utgangene som kan styres manuelt. - Stort trykk i ekspansjonstank, Skikkelig Gurgling - Om bilen bare står å går på tomgang, virker det som at den greier å holde normaltemperaturen (midt på), men om jeg så begynner å kjøre i 1 min, går bilen seg veldig fort varm. Jeg har prøvd å lufte godt, jekker bilen opp i front, åpner lufteskruen og etterfyller kjøleveske.. - Tenker på å teste radiatoren, om denne kan være tett? - Noen type Ventil som kan være stuck ettersom ingen coupevarme? - Noen andre mulige årsaker som jeg kan utelukke før jeg begynner å mistenke sprukken Topp/gåen toppakning? Kom gjerne med inspill! please ...håper ikke gjengene i toppen har gått
-
quandt1960 reagerte på et innlegg i et emne: Etterstramming av Strekkbolter for å fikse lekasje?
-
Jepp beklager misforståelsen, var ment slik at jeg har skrudd mest på e34'n - m50b20 er rimelig fersk på m51dieselturboen hehe , den GELM2500 jævln minte meg veldig om jetmotoren til F-16, har dessverre ikke vært så mye borti den heller :/
- 10 svar
-
- etterstramming
- strekkbolter
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
quandt1960 reagerte på et innlegg i et emne: Etterstramming av Strekkbolter for å fikse lekasje?
-
m51 diselmotorene er ganske annerledes en m50 , men skjønner! er ikke helt fersk, er flymekaniker og følger langt værre jobbguides:( er såklart toppen det menes
- 10 svar
-
- etterstramming
- strekkbolter
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Har testa begge slanger, får bensin både til og i retur , tennpluggene er våte, mistenker feiltenning på forskjellige sylindere til feil tid, har hatt oppe registeret FLERE ganger og prøvd med kamaksler både på dødunkt og 180 Grader fra dødpunkt, AKA tenning på sylinder 1 og 6 , ikkenoe funker, får heller ikke noe fyk ut av eksosen som jeg skulle hatt, starter jo faen ikke,,skjønner ikke bæret..alt tima riktig osv, eneste er kamaksling tannhjulene men mener alt er riktig her og..sett på youtube,bentley manual osv..finner ikke feilen! har gnist i plugger!
-
Takk, men motoren sveiver og jeg har gnist , hadde din det da? kan jo prøve
-
- 10 svar
-
- etterstramming
- strekkbolter
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
er en e34 m50b20 Har nettopp bytta toppaking og alt av pakinger oppover til motoren , og ventiltetninger..... var jo såklart av med registerkjeda(1og 2) og kamakslinger, tok ikke av hovedkjeda, låste den fast i tannhjulet begge sidene. Er nesten 100% sikker på at jeg ikke gjorde noe feil med registeret..har sjekka bilder jeg har av kamakslingene på og de står riktige i forhold til bentley manual kan legge ved bilder om ønskelig..., Er også veldig sikker på att jeg satt på Kjede nr 2, med tannhjul riktig og, går jo bare på en vei..og forholdet mellom kamakslingene er rett og, tror jeg..faen skal legge ved bilde senere! Har tatt ut en tennplugg, den var litt våt og luktet bensin.. ikke noe ekstremt dynka, muligens lite ?:s Har montert i gammel plugg og kortslutten den mot jord når jeg starta, fikk gnist.., Motoren får strøm og gnist, så mistenker noe registerkrøll men sliter med å se hvor feilen kan ha vært (uten å ta opp topdekselet) for jeg er 99%sikker det er riktig. Dette er starten rett etter tilkobling av batteri, noe som må resettes, ?? nødmodus ? Trenger TIPS, alt settes pris på., høres ut som den vil starte på første Crank, men så bare samme lyden hvor den drar rundt og rundt og rundt.
-
Takk for tipset! men om det er strekkbolter er det vell ikke smart å løsne på disse først helt, ettersom di bare skal strekkes en gang ?..tenker å løsne di først,deretter stramme 30 grader kan være noe?
- 10 svar
-
- etterstramming
- strekkbolter
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Er helt enig dette men 30 grader er ikke særlig mye..om man gjør dette i riktig sekvens kan det jo tenkes at boltene skal tåle dette og gjengene på blokka...og om man er heldig med hvor lekasjen er kan det fikses , men er ikke sikker enda om det er toppen som lekker olje bare noe en tidligere eier gjetta skal få sjekka først
- 10 svar
-
- etterstramming
- strekkbolter
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
myrvoll reagerte på et innlegg i et emne: Etterstramming av Strekkbolter for å fikse lekasje?
-
Har hørt nå en del om hvor i enkelte tilfeller folk strammer strekkboltene sine 30 grader ( i riktig rekkefølge såklart) - mange år etter blokka er montert og en lekkasje har oppstått Noen erfaringer med dette? og i isåfall med motoren M51 2,5 TDS ? On another note...noen som har dørlister til E34 sedan ? - nordland ca (mulighet å sende og, jeg betaler) Takker for svar! Erfaringer?
- 10 svar
-
- etterstramming
- strekkbolter
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Hei trenger en free download reparasjons manual til M50B20 motor gjerne Haynes manual har gjort en rekke søk men finner ikke en som jeg er fornøyd med noen som har en link eller vet hvor man enklest finner dette ?
-
Takker!
-
Hehe peiling på ca hvor mye blandingsforhold ?