Andreas89
Medlem-
Innholdsteller
14 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Andreas89's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
@Otis Ja se der ja. Har ikke cr. Har 136hk med vp44 pumpe, men problemet med indre lekkasje i dyser er kansje like vanlig på dem? har prøvd dette før å da kom det ingenting på retur men ikke sikkert at jeg gjorde det riktig. skal ta en ny sjekk.
-
@Otis finner ikke ut hva du mener. Kan du forklare nærmere?
-
Hei. Har nå fått byttet dieselpumpen etter at den døde helt og ikke ville starte i hele tatt. Og nå starter og går bilen igjen så hadde håpet på at alt var i orden nå. Men desverre så er problemet som det hele startet med at den er tungstartet ved halv varm motor ikke blitt noe bedre. Hva kan det være nå da? Dyser?? Andre ting?
-
Noen som vet hva matetrykket til høytrykkspumpen skal være på en 320d 136hk, er det 0,5 bar? den pumpen som sitter under setet som leverer 5 bar, er det bare på common rail eller er den på 136 hk også?
-
Nei du har sikkert rett. Trodde ikke det var så høyt trykk på vanlig dieselpumpe før common rail kom. Hvordan testes disse pumpene i benk?
-
Sjønne ikke helt hvorfor det skal være så vanskelig å måle trykket fra pumpen. Er det ikke bare å koble på et manometer? Tenkte eventuelt på ta bilen hjem og ta ut dysene og få testet de. Og så koble de til pumpen mens de er i filuft for å se om pumpen lager trykk nok for å åpne dysene. Har nå forstått det sånn at denne pumpen bosch vp 44 er en drit pumpe som er helt vanlig at det blir problemer med. Og at hvis pumpen er gåen så er det like greit å kjøpe en byttepumpe istedefor å overhale den jeg har, sånn prismessig. Har også sjønt at det trengs en del spesialverktøy for å skifte pumpen bl.a en tasj for å hold på plass registeret så ikke drevet til pumpen detter ned + verktøy for å få stilt inn nypumpen. Så det vet jeg ikke om jeg har mot med å begynne med selv. Verkstedet beregnet ca 8000 for å bytte pumpen + 12000 for pumpen. Så da begynner det jo å bli ganske dyrt og man må begynne å vurdere om det er verd det eller bare kjøre biln på skroten, men synes egentlig den er litt for god for det. Har også tenkt på at det må gå an å få tak i en hel motor for mye mindre en 20 000? Men det skulle ikkeforbause meg at det da må omprogrameres noe... Begynner og bli dritlei hele bilen. Tips mottas med stor takk.
-
Hei. byttet fødepumpen i tanken da bilen ikke startet i det hele tatt og jeg fant ut at den var gåen, startet og gikk greit etterpå. Helt til neste dag jeg skulle starte bilen. Da var det plutselig ikke antydning til at den vil starte, har også prøvd og slepe den i gang uten hell. Synes det er rart at dette skjer uten at jeg har brukt bilen Har nå hatt bilen på et lokalt verksted (som er samarbeidspartner med gs), og fått lest ut feilkoder og overvåket alle sensore uten at de fant noe galt. de sjekket dieseltilførselen, og tror også (som jeg har blitt tipset om) at dieselpumpen er gåen. Det kommer diesel til dysene men de tror at det er for dårlig trykk, men har ikke utstyr for å måle det. De anbefalte å ta ut pumpen å sende den inn for å få den kontrollert og eventuelt overhalet? hva tror dere om det? høres tungvint ut, noen erfaringer? Er det lønnsomt og sende inn pumpen til overhaling? eventuelt hvor er det best å sende den? eller er det like greit å kjøpe pumpe fra dieselgrossisten f. eks? Har hørt at det trengs spesialverktøy for å skifte pumpen. verkstedet mente det var bare når den skulle monteres og justeres igjen pga den står på en kon uten sporkile. hvordan er det å få løs pumpen da? sitter den ikke godt på konen? må man av med registerdeksel? på forhånd takk
-
Hei. Har problemer med min 320d 2001mod. 136hk Det begynte med at den ble litt tungstartet, og etterhvert veldig tungstartet når den var sånn halv varm f.eks viss jeg har kjørt en tur og bilen har stått en 10-20 minnutter. Etter hvert ble det så ille at jeg ikke fikk start i det hele tatt. Men hvis jeg ventet til den ble kald, starter den helt normalt igjen. Bilen går helt normalt ellers. Har bladd litt i forumet og sett flere som har samme problemet men ikke fått klarhet i hva som egentlig kan være problemet. Ser at det blir referert til indre lekkasje i dyser men hvis jeg har forstått det riktig så gjelder det mest 150hk med common rail. Dette begynner å bli en stund siden dette problemet oppsto og nå har bilen stått i sikkert et år. Tauet den igang her om dagen pga. Lite strøm, og den gikk normalt. Men så idag når jeg hadde satt på nytt batteri å skulle starte så var den tungstartet også ved kald motor, og den gikk ujevnt på tomgang, men virket som at den gikk normalt under kjøring. Noen som har erfaring med dette? Tenker spesielt på den biten det startet med , tungstartet kun med halv varm motor. Er 40 mil til nermeste bmw verksted og har lite lyst til å bruke mange tusen på feilsøking uten at de finner ut noe, hos et verksted som ikke har erfaring med bmw håper noen kan komme med noen gode råd Hei. Så litt på bilen her om dagen og fant ut at fødepumpen i tanken ikke går. (Den får strøm). Tenker at dette er årsaken til at den nå også er tungstartet ved kald motor og at den går ujevnt på tomgang. Men frykter for at det er andre årsaker til at den en stund var tungstartet kun ved halv varm/ varm motor. Tok ut fødepumpen på høyre side i tanken. Men hva er det som sitter på venstre side under et likt lokt, med en kontakt med 2 ledninger?
-
Andreas89 reagerte på et innlegg i et emne: Problem med xenon på e 46
-
Andreas89 reagerte på et innlegg i et emne: Tungstartet 320d
-
Hei. Har problemer med min 320d 2001mod. 136hk Det begynte med at den ble litt tungstartet, og etterhvert veldig tungstartet når den var sånn halv varm f.eks viss jeg har kjørt en tur og bilen har stått en 10-20 minnutter. Etter hvert ble det så ille at jeg ikke fikk start i det hele tatt. Men hvis jeg ventet til den ble kald, starter den helt normalt igjen. Bilen går helt normalt ellers. Har bladd litt i forumet og sett flere som har samme problemet men ikke fått klarhet i hva som egentlig kan være problemet. Ser at det blir referert til indre lekkasje i dyser men hvis jeg har forstått det riktig så gjelder det mest 150hk med common rail. Dette begynner å bli en stund siden dette problemet oppsto og nå har bilen stått i sikkert et år. Tauet den igang her om dagen pga. Lite strøm, og den gikk normalt. Men så idag når jeg hadde satt på nytt batteri å skulle starte så var den tungstartet også ved kald motor, og den gikk ujevnt på tomgang, men virket som at den gikk normalt under kjøring. Noen som har erfaring med dette? Tenker spesielt på den biten det startet med , tungstartet kun med halv varm motor. Er 40 mil til nermeste bmw verksted og har lite lyst til å bruke mange tusen på feilsøking uten at de finner ut noe, hos et verksted som ikke har erfaring med bmw håper noen kan komme med noen gode råd mvh. Andreas
-
Hei. Har problemer med min 320d 2001mod. 136hk Det begynte med at den ble litt tungstartet, og etterhvert veldig tungstartet når den var sånn halv varm f.eks viss jeg har kjørt en tur og bilen har stått en 10-20 minnutter. Etter hvert ble det så ille at jeg ikke fikk start i det hele tatt. Men hvis jeg ventet til den ble kald, starter den helt normalt igjen. Bilen går helt normalt ellers. Har bladd litt i forumet og sett flere som har samme problemet men ikke fått klarhet i hva som egentlig kan være problemet. Ser at det blir referert til indre lekkasje i dyser men hvis jeg har forstått det riktig så gjelder det mest 150hk med common rail. Dette begynner å bli en stund siden dette problemet oppsto og nå har bilen stått i sikkert et år. Tauet den igang her om dagen pga. Lite strøm, og den gikk normalt. Men så idag når jeg hadde satt på nytt batteri å skulle starte så var den tungstartet også ved kald motor, og den gikk ujevnt på tomgang, men virket som at den gikk normalt under kjøring. Noen som har erfaring med dette? Tenker spesielt på den biten det startet med , tungstartet kun med halv varm motor. Er 40 mil til nermeste bmw verksted og har lite lyst til å bruke mange tusen på feilsøking uten at de finner ut noe, hos et verksted som ikke har erfaring med bmw håper noen kan komme med noen gode råd
-
Hei. fant ikke noe løsning på problemet så seg måtte bare koble det ut igjen. Synd, for det var veldig godt lys. Men det virker som at samme problemet går igjen på disse bilene ved ettermontering av xenon i fjernlysene. Rart hvis ingen har funnet en løsning på dette.
-
Hei. Jeg har akkurat samme problemet. Kan du gi meg noen tips?
-
Fikk problemer etter at jeg ettermonterte xenon i fjernlysene på min 2001mod. e46 med original xenon i nærlysene. xenon settet er kjøpt hos dybvik trading med canbus støtte. Det som er problemet er at jeg har fått blinking i de originale xenonpærene i nærlysene. Det blinker 2-3 ganger hver gang jeg slår på tenningen, og 2-3 ganger i minuttet når jeg kjører med nærlys. Problemet forsvinner når jeg kobler ut fjernlyset på venstre side, men hvis jeg kobler det ut på høyre side er det ingen forandring. Hender også at venstre nærlys slukker av og til, men hvis jeg slår av og på lysene så tenner det igjen. Det er 0,5 volt mindre på fjernlyset på venstre side en på høyre side, kan det ha noe med saken å gjøre? Har også prøvd å koble rele på fjernlyset på venstre side men det sto bare og duret og koblet ikke inn, fikk også feil med pæresjekken da, så de ble ikke noe suksess. Noen som har noen tips, eller opplevd lignende?