Gå til innhold

Paal-Andre

Medlem
  • Innholdsteller

    84
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Paal-Andre

  • Bursdag 06/30/1988

Profile Information

  • Interesser:
    Lambertseter

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Paal-Andre's Achievements

  1. Hei , trenger litt hjelp med denne feilkoden her bmw e46 2002 na42 motor. er det noen som har hatt den og reparert det? regner med det er snakk om abs modul eller abs pumpe ( har dsc system ) ettersom dsc lampa, bremser (rød) og abs lampe lyser. lurer på om jeg kan bytte styringsmodulen uten å røre pumpa og slippe da å lufte bremser etterpå. eller om det er helt håpløst for en hobbymekaniker å begynne på en slik jobb? Har gugla og lest en del, men det er selvfølgelig mange svar og lite bekreftelser
  2. Mer morro med bilen min! bilen har noe trøbbel med falskluft eller lignende. turtall går opp og ned på tomgang, og noen ganger virker det som jeg har på motorbrems og andre ganger cruisekontroll alt på en gang helst har fått ut noen feilkoder så om noen har noen gode tips på hvor jeg skal starte, fyr løs 27c3 - therminal oil-level sensor 2799 - throttle actuatoradaption abort due to enviromental conditions 2783 hot-film air-mass flow sensor Gir opp bilen snart
  3. Slutt å gjør sånne kule ting! jeg må bare reparere min, så jeg får jo aldri tid til å montere morsomme ting !
  4. Hehe, da er det bare å manne seg opp
  5. Skjedd litt mer. jeg har hatt abs bremse og dsc varsel i dashen en stund nå. byttet ASB følere uten at jeg kom noen vei med det, var uansett på tide når jeg så hvordan de så ut Leste ut feilkoder og fikk feilen "5DF5 Internal Faulc Control Unit" Etter litt lesing på nettet ser det ut som at jeg må bytte ABS pumpe / DSC enhet Ikke den billigste enheten, og jeg har akkurat fått byttet bremserør og luftet pga EU feil. ser ut til at jeg må igjennom en ny lufting når jeg skal bytte den. legger ved litt bilder Bilen rullet inn på lagerlokalene til firmaet jeg jobber i klar for litt service. Og ja, grillen skal males på nytt Så nå at jeg ikke hadde tatt så mange spennende bilder som jeg trodde Next up er oljeskift så skal jeg se om det dukker opp noen billige DSC enheter på Ebay
  6. Den var ganske tung å ta på, men muskelkraft var tingen. når man endelig har fått kranglet den innpå så glir den ganske greit inn, måtte ty til hammer for å få de siste cm på plass.
  7. Er det noen spørsmål om fremgangsmetode så fyr løs
  8. Da var jeg ferdig håper jeg bare å vente på etterkontrollen og se. startet med å bytte blinklys foran, kjøpe de fra Koed. passformen var så som så, men fikk de på til slutt jeg begynte bak siden det var mest å ta seg av der. se bilder etter å banket en halvtime på skiva for å få den av så datt brekk og alt fra hverandre så da var det bare å finne ut hvordan dette skulle monteres etter mye om og men var skive og nye klosser på Bremserørene bak var ikke så rustne så de pusset jeg lett ned med stålbørste og lakkerte dem. Økt nr 2 var det fronten som fikk gjennomgå. Foringene på stabstag var hele så det gadd jeg ikke gjøre noe med. da ble det "bare" droplink og bærearmforinger Jeg gadd ikke ta bilde av den gamle men her den nye montert begge sider, den gamle var ene kula helt slapp så var vel på tide foringen i bærearmen på venstre side var så slitt at jeg kunne vri den av gummien. så måtte kappe av hylsa for å få den av armen. på andre siden var den relativt hel så her kunne jeg bruke avdrager for å ta den av. Da var jobben egentlig utført når den siste foringen var satt på. ny montert, den var jævlig tung å få på, men så fort man fikk entra den gikk den greit inn med lube. Så takk til NeonMuffler for hjelp og lån av plass Et lite stemningsbilde mens vi hører på gammal 90's techno
  9. hehe, ja ble litt å ta tak i. men det er helt greit egentlig når jeg kan spare 20 lapper på å gjøre jobben selv så blir det gøy likevel
  10. hehe, ja hvis jeg har funnet riktige deler og med litt rabatt så jeg på 4 lapper for å gjøre jobben selv så mye å spare. men er ikke helt enig i navnene de bruker på tingene så skal ringe dem i morgen for å være sikker før jeg kjører bestilling
  11. Hatt bilen på PKK nå. ikke en så morsom opplevelse, viste om en del men her var det mer å ta tak i enn jeg trodde. det var også derfor jeg kjørte den inn før jeg reparerte noe, så jeg kunne ta alt over en heller eller noe. men det er en ting jeg ikke forstår hva er. casterstag foringer forran begge sider.. det er jo ikke det forran på e46? finner bare bærearmer som kan være mest logisk. her er en fin liste over hva som må utbedres med tilbud for jobben fra de jeg var hos. Casterstag med foringsett begge sider foran. Kr.3800,- + mva Skifte H/stab stag foran kr.970,- + mva Foringer på tverrstag begge sider kr.2125,- + mva Diverse brermserør bak kr.5620,- + mva Komplett bremser bak kr.5668,- + mva (skiver, klosser, føler, håndbremser, fjærsats etc…) 2 blinkers foran 916,- + mva. Totalt kr. 19099,- + mva. kr.23874,- inkl.mva. De bruker ikke navn jeg er godt kjent med, forklar gjerne tverrstag casterstag og stabstag. ( trodde stabstag gikk under hele bilen jeg, er det det de kaller tverrstag da? )
  12. Kan legge ved en liten stemningsbilde update fra tidligere i sommer
  13. Liten fremgang her om dagen. Sommer og båtliv for meg nå samt at tiden og prioriteringen har vært litt annerledes tidligere i sommer men har fått gjort noen småting som bildene kan vise Denne var moden for utskiftning. skulle ta mansjetten også men fikk ikke av plastdritten før jeg ga opp Men ble hvertfall bedre med en ny kule Har også byttet kjedestrammer for å sjekke om det kunne gjøre noe med raslingen i motoren, det hjalp dessverre ikke. så da får jeg prøve valvetronic solenoidene ved en senere annledning. hjelper ikke det får jeg bare leve med at det er en gåen løfter Jada, motorvask trengs! Ny vs gammel. den er mye stivere og har et smalere hode så den går litt lenger inn. ( hvis det er lov å si =D) Ny på plass. gjort på et kvarter med 27mm fastnøkkel.
  14. Hei. jeg er på jakt etter en lcm sw3.11 eller høyere med knapper til tåkelys forran og bak og justering av lyktehøyde + dimmer til instrumenter av nyere type ( helst med trippelblink sw4.0 ) til en 2002mod e46 touring. Bensin og instrumenthus passende til samme model. km osv er ikke så farlig da dette blir rettet på når det skal programmeres for å virke.
×
×
  • Opprett ny...