Hei
Har de siste par månedene hatt et problem med at skjermen blinker til på min e91. Alt fungerer som det skal, bare at skjermen blinker til ganske ofte. Når skjermen svartner ser jeg fortsatt at den er "på", det virker som det bare er lyset som kutter. Lurer på om flere har hatt samme problem og om det kun er skjermen som må byttes eller hele enheten?
La med en video av når dette skjer
IMG_0269.MP4
Har vært innom merkeverksted, de sa at jeg skulle kjøre en stund til for så å bytte olje og filter på nytt og kjenne etter om det fortsatt var bensinlukt. De hadde ikke hatt noen tilfeller med bensin i oljen på den motoren før sa de.
Hvis det fortsatt lukta bensin av oljen skulle de se nærmere på det.
Får håpe det bare er engangstilfelle og at det forsvinner til neste oljeskift
Takk for det
Ja det er ganske kjipt, har brukt ca 40000 på bilen i løpet av ett års tid nå, så jeg synes det kan bli en pause snart på utgifter til bilen. Håper det er mulig å gjøre noe som er litt billigere enn å bytte ut hele motoren.
Synes det var en kjapp avgjørelse å si at motoren må byttes uten at de har sett bilen en gang.
Skal stikke innom ett merkeverksted i morgen å høre om de kan ha en annen teori, evt foreslå noe de kan prøve før de sier at motoren er ødelagt.
Hmm, men skal det komme bensin ned i oljen fordi om det er småkjøring?
Hadde kjørt 10 mil den dagen jeg skulle bytte pluss noen småturer etter jeg kom fram, det var da jeg oppdaget bensinlukta.
Har e39 520ia touring 2001 mod, 2,2 literen. gått 213000km
Nja, kjører til og fra jobb 5 dager i uka, ca 8 km en vei, og i helgene blir det en "langtur" på ca 20 mil tur/retur. Så er det vel noen småturer utenom dette også.
Tror du det har noe med småkjøring å gjøre?
Da jeg skulle bytte olje og filter i helga, oppdaget jeg sterk bensinlukt når jeg skulle ta ut oljefilteret. Kjente nesten ikke oljelukt. Filteret ble vanskelig å få ut da det bare gikk i stykker når jeg prøvde å dra det ut.
Tok turen innom GS i dag og spurte om de hadde en anelse på hvorfor det var bensin i oljen. Fikk beskjed om at det mest sannsynlig var gjennomslag i motoren, dårlig kompresjon og sliten motor som måtte byttes ut.
Lurer på om det kan være noen andre alternativer da jeg ikke har lagt merke til at bilen har gått dårligere. Starter alltid opp og går fint og rent uten tikking eller noen ulyder. Bruker litt olje, men mye mindre etter at det ble bytta veivhusventilasjon for ca. 1 år siden. Ca 1 liter olje per 1500-2000 km
Hei
Har en E39 touring med nivåregulering bak som har sunket ned like mye på begge sider. Hørte at kompressoren startet når jeg låste opp bilen, og den heiste seg opp. Begynte å kjøre og etter ett par minutter begynte lampen for nivåreguleringen å lyse inne i bilen, stoppet og gikk ut for å se og da hadde den sunket helt ned igjen.
Noen som har en teori om hva som kan være galt? Når kompressoren går høres det ut som det "sviker" luft også.
Da har jeg bytta selve MID-enheten, fortsatt samme problem. Som om det var den samme MID-enheten som står i.
Hva kan det være? Har googlet det, men finner ingen som har lignende problem
Ok, er vel det jeg også må gjøre.
Har fortsatt ikke fått noen ordning på dette, men noen ganger fungerer den som normalt i noen minutter og plutselig er det kun klokka som vises igjen.
Noen som vet om det finnes en reset knapp bak spilleren?
Hei!
Har en E39 2001 mod med originalanlegg. I dag når jeg starta bilen så vistes kun klokka på displayet. Radioen går i bakgrunnen. Problemet er at ingen knapper som er relatert til spilleren virker. Får ikke justert volumet på verken rattet eller hjulet.
Har prøvd å kutta strømmen ei stund, eneste som skjedde var at klokka ble nullstilt(fikk stilt inn den igjen) men P3 går fortsatt i bakgrunn på samme volum uten mulighet for å bytte kanal eller volum.
Hvis jeg setter inn en CD så begynner den å spille.
Noen som har noen tips til hva det kan være?
Stig Rune.