
eiriklygre
Medlem-
Innholdsteller
26 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
eiriklygre's Achievements
-
Heisann, eg har en m30b35 motor stående, tenkte eg sku se om denne starta på en palle, siden eg ikkje orker å ta utav motorn som sitter i e34en min. Tenkte mulig å ha denne som reserve motor eventulet selge, ser og at sylinder veggene er nydelige med kamra å at vippetøyet/kam også er kjempe bra stand. Viser godt at motorn har rulla kun 177.000km. Denne kom da fra en e32 735i med automat gir. ka ledninger trengs for å kun få start på motorn? er null gnist nå som den er, MEN har funnet ut så langt at stateren har en ledning som er svart med gul stripe på seg. så motoren turner som bare det , ny olje på den samt bensin tilgjengelig til motor. Noken kloke folk her inne som kunne hjelpt meg her?
-
Heisann, eg har en Bmw 320d E46 2003 modell der eg ikkje får kontakt med bilen på noken som helst måte. Har målt ut diagnose kontakten å fant ut at det var en modul som lå å trekte strøm. Så eg nappa ut ene ledningen til canbus systemet så den fikk riktig volt i seg. Var 1 lilla ledning av 3 som trekte strøm, alså en modul en eller annen plass som trekker strøm. Den laveste spenninga som er i diagnose kontakten er nå 11.52volt, men får forsatt ikkje kontakt med bilen. Eneste eg får kontakt med er motor...Får lest ut live verdier å den slags men ingen ting på bilen sin side. Har prøvd pc og kabel på en 330d e46 som eg har stående å den ville koble seg til. I utgangspungtet er bilen klar for EU men problemet er i bunn og grunn at abs vil lyse under eu som gjør at den ikkje går igjennnom, uansett vil eg ha dette fiksa før eller seinere. Har også målt ut at det er strøm fram til abs enheten, til og med skifta abs enhet (en brukt vel og merke, men sku fungere i følge selger) begynner å gå tom for ider her ka det kan være. Har og målt ut en del gjordingspungt som eg veit om. Alt framme i motor rom + på høyre side under gulv matta. Har og eg baklys som lyser hver gang eg starter bilen, tar eg inn å ut sikringa så er det iorden igjen. Eg bruker da INPA med kabel som er INPA kompetabel, er og knapp oppå som eg har prøvd alle forskjellige moduser på. Skiltnummer VF89462 og bilen har ASC MK20. Alle abs sensorer er heilt nye, får heller ingen feilminne på noke som helst som gir meg noke spor. HJØLP!
- 2 svar
-
- ingen kontakt med diagnose
- ingen kontakt med abs
- (og 2 andre)
-
BMW 330d 184 hestern km 292k på telleren. 2002 modell facelift. Heisann, for ei lita stund tilbake skifta eg clutch, men som alltid før har eg slitt med en vibrasjon mellom girkassa og motor. Vibrasjonen kommer gjerne ved et tungt gir i høy hastighet, vibrasjonen blir egentlig bare verre og verre etter høyere hastighet. Den kommer i 3,4 å 5 gir ved 1500 omdreininger, mens gjerne på 3000 omdreininger er det vekk i 3 gir, å 4 gir, så kommer det tilbake i 5 gir ved høyere hastighet igjen 2500+ Kjenner at det rister godt også. Så da blir mitt spørsmål er det mulig å stramme trykkplata for mye ? Det er en SACHS clutch, har verkøyet som frier ut clutchen. Bilde viser dette. For dei som lurer er dette en M57d30 med dobbelmasse svinghjul Har til tips vært vibrasjon før og etter bytte av clutch, prøver å finne mulig feilen til dette. mulig svinghjul. men hvor mye slakk skal det være på en dobbelmassesvinghjul? Har så langt skift: 2 stk 320d girkasser da det var det vi brukte først til å bygge om med. 1 stk Orginal 5 trins 330d kasse som sitter i bilen nå 1 stk sveisa mellom aksel, da vi brukte 320d kasse! men denne var avbalangsert opp til 2 ganger for å sikre oss, var faktisk fra liten hardykobling til stor drivknute i andre enden til diffen, ble og skifte oppheng lager på den. 1 stk orginal mellom aksel 5 trins stor hardy, med en brukt hardy på, men veldig god stand som sitter i bilen nå 2 stk 320d svinghjul, ene var da helt nytt som ble kjøpt på ebay, var at typen luk, virka som om eg tok knekken på det etter kort tid, var vertfall mye slark da det ble demontert. 1 stk brukt svinghjul ( litt usikker på om dette er dårlig er bra nå, men var bra da det ble montert) 1 stk ny liten hardy 320d. 2 stk nye girkasse fester. 3 Clutcher, 2 av de var nye, den som sitter i nå er helt ny fra sach til 5 trins inkuldert trykkplate å utløserlager. 1 slavesylinder. 2 stk differ alt fra 330d sitter i nå 2.41 utveksling om eg husker rett, vertfall fra 6 trins 330d. 2 stk stikk akslinger 330d 2 stk nye nav å hjulager. 2 stk nye motorfester Alle foringer forran ble skifta inkludert kulder å ledd. alle foringer i bakstilling ble skifta. Alle bremser er skifta, piper som en fugl i ny å ne fra forran ved 20-30km. ingen heng. Nytt lager i midten av veiva, å nye bolter til svinghjulet. Avblangsert stikk akslinger også for sikkerhetens skyld MOTORMESSIG: Skifta til brukte dyser som sku være bra stand 6 stk en av dei var heilt nye, men ser nå på INPA live at 2 stk er blitt dårlig igjen. Har prøvd ei annen høytryks pumpe og, uten forskjell, bra railtrykk. har skjekka presupply trykket og, ligge på 3.90-4.10. Ny dynamo alle løpehjul nye forran. luftfilter Rensa luftmassemåler å tatt test av den via INSTA-P den virka bra. Skifta vakumslanger å turbostyring til turbo. Skjekka turbotrykksystemet, tett å fint. Swirlflaps er vekk Reingjort innsug med høytrykkspyler Skifta mapp sensor blenda egr Fjerna alle katalysatorer 3 stk. Skifta 3 stk termostater. Hadde en diesel lekasje fra dyse 3 og 4 som blei tetta med nye rør på dyser. dieselfilter er skifta 2 ganger. Kan nevne så mye som at eg har bygd om bilen for 2 år side fra automat til manuell men har alltid vært problemer med vibrasjoner etter ombygging dessverre, den gjekk aldri heilt som den skulle før ombygginga heller, mye svart røyk. gjerne plutseliganfall å gå skikkelig godt i 10 min om du holdt det gående med litt gassing å plutselig dødt igjen etter 10min. skjedde gjerne 1 gang for dagen, dette har ikkje skjedd etter ombygging. Bilen ble koda om med bmw Scanner for å få start etter om bygginga. Har genrelt slitt med veldig ugjenvt ladetrykk, går ikkje reint før 2500++ før den tid kutter den ladetrykket annen hvertsekund så du hører duuuunnnnduuuuunnnduuuuuuuuuuuuu om dere skjønner. det har eg også benkpapirer på. Denne ugjevne ladetrykket hadde eg aldri med automatkassa å kan ikkje huske det var slik med manuell før chippinga heller. Har prøvd 2 stk mapp fra BSR å en fra Tunningservice uten forskjell, den sku yte 250 hest i motor i følge bsr. Typ ferdig filer Nå i det sisste har den gått ugjevnt på tomgang ved varm motor, gjerne på 5 sylindere. Mulig dyser igjen? Har og slitt med ugjervn gange fra tideligere og. gjerne opp å ned på turtall hver 5 sekund, 5 av 6 glødeplugger virker. Prøvde en gang å koble meg uten om turbostyinga å da gjekk den reint men dårligere enn før. Er lite oljeforbruk på motor 1liter på 20.000km. ingen vannforbruk. har ingen feilmedlinger annet enn avgass. Tok kompresjons test her for ei stund siden også. lå mellom 31.9-33 bar. Veldig mye driverkslark å utrulig følsom på gassen dessverre, mulig fra automat som gjør det? Ryker generelt mye svart på tomgang, hører av og til så lite shush eller et megalite hikk fra motor å da kommer det et ekstra røyk ut, dette er på tomgang Tungstarta gjerne 4-5 sekunder på starteren, .hører motorn går tungt også. Glødeplugger er stk 5 som virker. Trenger hjelp her! Er likefør eg kjøper en ferdig iorden motor her, er mye som er gali. men om noken kan hjelpe kunne det vært hyggelig. Har kosta bilen allltformye deler nå. alle deler har eg liggende bortsettfra automat kassa og girspaken.
-
Lest gjennom alt sammen her å fy flate for en bil Lyst på den gamle fargen du brukte eg...Går det greit å få den via pm siden den ikkje blir brukt lengre ? Det med skifte av bak plata i bakstilling, har du flere bilder? Min er rustet der foringa er festa. Stå på! Dette blir veldig bra!
-
Heisann ønsker å kjøpe en 320d facelift motor av type M47d20tu eller M47N204D4. Denne skal være bra stand å fungere som den skal uten større feil eller mangler. Kan gå fint uten ledningsnettet på motoren eller uten turbo,servopumpe å dynamo. Men ser helst at det står på motoren. Manuell motor må det være. Ingen lekkasjer av simringer å den slags, litt svetting går fint men da i mindre grad! Skal og være ingen forbruk av vann å minimalt forbruk av olje. Kontakt meg på Eirik_lygre@hotmail.com Eller på 95369776. Pris mellom 4-10.000kr alt etter stand.
-
320DAT 2003 m47 ombygging fra automat til manuell.
emne svarte i eiriklygre sin eiriklygre i Teknisk
Okei ja Får kjøpe meg det verktøyet da Fant et bilde av en dude som bygger om en e34 fra automat til manuell. Virker jo ut som om det ikkje er helt umulig å få til på en kveld eller 2 på løftebukken.... Her er forresten 5 trinsen eg har liggende, + en mellom aksling. Mangler bare diff, pedalsett,clutch å svinghjul Var det noke mere ? Om eg forsto det rett så trenger eg kun slavesylinderen, festepungtet til begge pedaler. Trenger vel ikkje skifte ut noke ved bremsesylinderen ved pedalen ? b -
Følger med i skjul eg Fin bil. Planen var vel aldri å legge så masse penger i bilen ? Blir ofte stikk motsatt, da en først har begynt klarer ein ikkje å stoppe tenker eg?
-
320DAT 2003 m47 ombygging fra automat til manuell.
emne svarte i eiriklygre sin eiriklygre i Teknisk
Tusen takk for svar fikk vertfall litt info om ka dette dreier seg om Men må en borre hull i torpedoveggen til pedaler å den slags eller er dette lagt opp? Må vel ha et clutch verktøy for montering av clutch og tenker eg, har ikkje skifta clutch før på en bil så dette kan jo bli spennende. Svinghjulet sitter vel ganske så godt fast kan eg tenke meg til ? Å generelt girkasse feste henger det tilgjengelig så en slipper å lage feste pungt å den slags til dette? Kordan er det med olje pumpe å den slags? er vel hedraulisk clutch å sånn? -
Heisann, har lenge tenkt på å bygge om 320DAT'en min til manuell. Så lurer litt på ka eg trenger for å bygge den om? Har så langt liggende en 5 trins manuell kasse fra en 136 hesteren, å mellom aksling fra den og. Setter pris på om noken som har gjort dette før skriver ned alt en trenger for å bygge om (gjerne bilder av det og) Å kordan blir det med å lure bilen til at den står i park ? eller Neutral? Såvidt eg veit heiter automat kassa mi a5s360r eller a5s390r mener eg har den 360en. Viss noken har deler liggende til dette er det bare å gi en lyd Eventuelt linke meg til en annen post eller tråd der dette blir gjort? Motor kode er forresten : M47N204D4 Regg nummer ae14639. Må eg søke hos biltilsynet for å bygge om fra automat til manuell, eller trenger eg ikkje dette? Tusen takk for svar på forhand.