Gå til innhold

_iceman_

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

_iceman_'s Achievements

  1. Problem løst: Dårlig strøm inn på hovedrele. Motor starter når jeg kobler B+ direkte på kontakt 30 med releet på plass. Antar at jeg har brudd i kabelen som går inn til denne kontakten, så får nøste meg frem og reparere kabelen.
  2. Bil utsatt for mye regn, Kjørte i denne perioden uten problemer. Når bilen skulle startes etter å ha stått i tørr garage, så var det ikke mulig å starte den. Starter slår inn, men død motor. Tvangskjørte den lenge, startet plutselig og gikk normalt i ca 10 sek, døde deretter og er ikke mulig å starte igjen. Årsak? Bensinpumpe er testet - slår inn når den tvangskjøres med B+ direkt. Måler ingen spenning på kontakten inn til bensinpumpen, hverken når tenningen er slått på, eller når den kjøres på starteren. Pumpen får altså ikke strøm. Rele til bensinpumpe er derfor byttet ut med rele for #Heater / o2# (disse er identiske), men inegn forbedring. Hovedrele (som gir strøm til bensinrele?) er byttet ut med et nytt rele. Før jeg byttet dette, kunne rpm-nålen hoppe frem og tilbake på instrumentpanelet, og det kom ulyder fra releet. Dette er nå OK, men motor starter ikke. kontakt 30 til holderen for hovedrele (b+) viser 2 volt når tenning er av, 4 volt med tenning på. Batteripolspenning er 12,5. Kunne en peroiode høre en kontakt som slo inn og ut med ca 5 sek mellomrom når tenning var på. Lyden kom fra en bosch-enhet med en 3-punkts kontakt og vakuumslanger. Festet på torpedovegg, nedenfor innsugsmanifold. Lyden er plutselig helt borte nå. Min konklusjon; styreenhet er kaputt som følge av vann. Leser på div forum at ved store mengder nedbør/bilvask, så kan rommet til styreenhet oversvømmes. Andre tips før jeg kjøper ny styreenhet?
  3. Takk for tips. Har fått tak i filter nå. Bytter i morgen=)
  4. 1993 E36 M3 3.0. 213 000 km Har skiftet Tennspoler, tennplugger, pluggledninger, justert ventilklaring, skiftet toppdekselpakning, ny olje/filter på motor, ingen feilkoder med diagnose, skiftet vanos-styreenhet. Ingen lekkasjer, ingen ulyd i vanos. Motoren går jevnt på tomgang, oppfører seg normalt både ved konstant turtall og ved fullgass og delgass, bortsett fra noen få ganger, speseilt hvis kald og ved full gass; turtallet stiger, minimalt drag, putrende bankelyd fra eksos. Da kan jeg slippe gassen litt, og ved nytt gasspådrag er som regel alt OK. Jeg mistenker bankesensor, lambda, kamsensor, men er usikker. Noen ideer før jeg må svi av mye penger på å prøve meg frem med sensor-bytter? Setter stor pris på innspill.
  5. 4 stk 16" fra e30. Felgene hardt skadet ved utforkjøring. Kantkjørte og kast/ubalanse. MÅ RETTES OG OVERHALES! Dovre, Oppland. ulfru@student.uio.no
  6. Har du fortsatt hengerfeste?
  7. Hei. Har baklukelås (komplett) til e36? Min har hengt seg... Må borre opp
  8. Hei. Trenger komplett baklukelås til e36 - helst med nøkkel=)
×
×
  • Opprett ny...