Gå til innhold

Tnrfd

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Tnrfd's Achievements

  1. Var lite gass som var problemet allikevel. Første verkstedet jeg var på hadde tydeligvis ikke peiling. Nå er det kjølig i bilen igjen:)
  2. Vanlig at antenne modulen som ligger under "spoileren" på toppen av bakluka ryker. Søk på E90 "antenna diversity module" på google så finner du mer info. Jeg fikk heller ingen diagnose feilmeldinger når min gikk istykker.
  3. Har samme bil og samme problem. Har vært på AC service og de sa at gass trykk osv var ok, men systemet starter ikke opp. Du kan forøvrig lese at trykk/temperaturer i INPA. På min bil så stiger trykket fra 4-5bar til 6-8bar (avhengig av utetemperatur) når kompressoren aktiveres så noe skjer ihvertfall. Har også prøvd å kjøre diagnose i DIS (da starter kjølevifta osv), men ingen kjøling, Skal på BMW verksted neste uke så finner vel ut av det da. Hvor målte du at kompressoren får strøm? På selve kontakten som sitter på kompressoren?
  4. Bruddet var ca 20cm fra termineringen på vifta der hvor ledningene går over radiatoren osv. Var gnagd hull i isolasjonen og et par cm av ledningen var irret istykker. Jeg bare klipte og loddet på en ny kabel på det strekket som var ødelagt. Du skal nok kunne måle om det er liv i signalkabelen med et multimetet. Greit med INPA så du kan prøve å tvangskjøre viften mens du holder på å måle.
  5. Jeg hadde problemer med viften på min e91 320d. Da var det brudd på signalkabelen (den lille) som går til viften. Anbefaler deg å kjøpe diagnosekabel og lese deg litt opp på bruk av INPA osv. til diagnose. Det kan brukes til diagnose, testing av vifta ++++.
  6. Noen som har prøvd å gjøre det som beskrives her? http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=964990 Byttet olje på girkassen på 120.000km + har ESS chip. Girkassen girer fint nok nå, men ikke "perfekt".
  7. Hei, Noen som har erfaring med hvordan man enklest kan blokkere EGR på denne motortypen uten å få diverse feilmeldinger?
  8. Har du antenne forsterkeren (antenna diverity module)? Sitter under spoileren på bakluka.
  9. Prøvde å byttet reima idag. Ble fadese da reimhjulet på servopumpa sprakk rett før reima var på. Reimhjulet er lagd av plastikk(!!) og hadde blitt sprøtt som kjeks etter mange år nedi ett varmt motorrom. 400kr for nytt reimhjul på GS-Bildeler så ingen krise. Skal være mer forsiktig neste gang jeg prøver, hehe. Den ytre reima går forøvrig til servopumpe og ikke AC kompressor som jeg trodde først.
  10. Samme herlige design på min 2005 E91 320d med M47 motor. AC reima skal tvinges på. Skal visstnok gå greit å lirke reima på plass samtidig som du dreier motoren rundt for hånd. Si gjerne ifra hvordan dette funker da jeg må gjøre samme jobben snart.
  11. Hvis EGR kun er blendet mot innsuget så kan det fremdeles være EGR termostaten som er problemet. Du kan demontere den og sjekke om det går å blåse igjennom (skal være tett/lukket). Er en enkel 5minutters jobb å bytte den hvis nødvendig.
  12. Får feilkode på alle fire glødeplugger: // 2) 4212 Glow Plug Cyl 1 – Activation Interrupted // 3) 4222 Glow Plug Cyl 2 – Activation Interrupted // 4) 4232 Glow Plug Cyl 3 – Activation Interrupted // 5) 4242 Glow Plug Cyl 4 – Activation Interrupted Regner med at det er releet som er gåent, men er det noen som vet om det er noen flere sikringer en 40Amp sikringen i sikringsboksen jeg bør sjekke før jeg bytte releet? Synes 40A virker litt lite til å fore alle fire glødeplugger.
×
×
  • Opprett ny...