Gå til innhold

Nitrius

Medlem
  • Innholdsteller

    128
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Nitrius

  • Bursdag 07/10/1989

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Nitrius's Achievements

  1. Solgt.
  2. Bytta slangen og luftet systemet i dag, og det hadde null effekt. Er det da rett og slett dårlig caliper? Selv om den presses fint inn og ut når den er av bilen? Et eller annet rart er det, kjørte en 15-20min tur etter byttet, og tok vel ca 10 minutter så kom symptomene tilbake, kjørte hjem og målte skiva med temp måler, rundt 200grader, kontra andre siden som bare var 30-40. Lot bilen kjøle seg litt ned, og rygget bilen på plass her hjemme, og da virket det som caliperen hadde løsna, gradene på skiva viste da 60 ca. Eller er det som @MariusE90 nevner at alt dette vil fikse seg selv om jeg bytter skiver og klosser igjen?
  3. Fortsatt til salg?
  4. Har ikke byttet noe som helst enda, da jeg føler meg litt lost for øyeblikket. Greit nok at ristingen kanskje forsvinner hvis jeg bytter skiver og klosser, men hva med at bremsen henger? Er det virkelig defekt caliper? Eller er det noe annet? Opprettet en tråd på e46fanatics forumet også, og der virker det som han ene er ganske sikker på at det skyldes bremselangen: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1085958 Eneste jeg er sikker på så langt er det jeg kan se når jeg har hatt bremsedelen fra hverandre, alt ser greit ut, caliperen beveger seg fint inn og ut ved bruk av vannpumpe tang og ved å trykke på bremsen, er smått med kast i skiva rundt hele, beveger seg mellom 0 og 10 ved bruk av en indikatorklokke kjøpt på biltema. Ristingen i ratt og at bremsen henger på skjer ikke ved kald bil, men kommer først etter litt kjøring.
  5. Hmm, dette var ikke lett å bli klok på, hadde fra hverandre alt igjen her på Fredag, og var egentlig klar til å bytte skive, sjekket skiva som satt på med et verktøy fra biltema, og det var noe kast rundt hele skiva, men ikke noe stort sprik slik som det var sist, så for andre gang tok jeg å sprayet/pusset og smurte opp igjen alle delene, kjøreturen etter gikk meget bra, da alt så ut til å fungere flott, men så kom dagen etter og problemet var tilbake. Vibrasjonen og det at bremsen henger på virker ikke å være tilstede med en gang, kan kjøre et lite stykke før det oppstår, og når bilen for stått litt i ro så fungere alt bra til man har kjørt litt igjen. Så virker som problemet oppstår når noe blir varmt. Søkt litt rundt, og ser at noen nevner det kan være "master cylinder" vil tro de snakker om ABS enheten, håper virkelig ikke det er tilfelle her, for den er ikke billig, ser også noen snakke om bremseslange/rør som har "kollapset" og sliter med å slippe trykket når man slipper bremsen. Ellers er det vel en dårlig caliper som nevnt her, selv om den ser ut til å fungerer helt normalt når jeg hadde alt fra hverandre. Tips og råd tas imot med et stort takk.
  6. God info, takker Vibrasjonen har vel sakte men sikkert blitt verre over en 4 ukers periode, samt for litt over en ukes tid siden la jeg merke til at det var mye sort "guffe"(bremsestøv) på selve felgen kontra de andre dekkene, det var da jeg kjente etter og kjente at den siden var mye varmere enn resten, og siden så har jeg merket at bremsen henger litt på. Og slik det er nå rister det mye både ved kjøring og ved bremsing i rattet, så bilen blir ubrukt enn så lenge. Før dette har jeg hatt en pipe lyd ved lett bremsing fra samme side i noe lengre tid, siden Juni muligens. Så er vel ganske sikker på at ny skive vil fikse problemet, men spørsmålet er jo da hvor lenge det vil gå før det dukker opp igjen. Kan godt hende det ikke ble rengjort godt nok når jeg byttet skiver sist, eller det er hva jeg håper, da det er litt merkelig at det skulle være forårsaket av caliperen, da denne bare er et år gammel, men er vel en mulighet det også, selv om den virket fint når jeg hadde alt fra hverandre her om dagen.
  7. Går det da greit å bare bytte skive og klosser på det ene hjulet? Eller burde dette gjøres parvis, både venstre og høyre foran? Nå er som sagt alt foran byttet i fjor, inkludert caliper, og jeg skrudde dette fra hverandre igår, og etter hva jeg kan se fungerer alt fint, da bortsett fra skiven. Du merker det også når du kjører, lar du bilen trille, så kjenner du at bilen nøkker fremover, akkurat som om et punkt på skiven er vridd slik at det bremser litt når klossene kommer over dette punktet. Er det noe mulighet for at det er noe annet som kan forårsake vridde skiver bortsett fra caliper?
  8. Hadde problemet seneste ifjor, endte med å bytte det meste relatert til bremser, eneste som ikke er byttet er kalipere bak. Problemet er venstre side foran, blir veldig mye varmgang der da bremsen ser ut til å henge på, eller er vel kastet i skiva som gjør det. Skrudde dette fra hverandre tidligere idag, kaliper og klosser så fine ut. Er derfor ganske sikker på at bytte av skive vil fikse problemet, men i og med at jeg hadde lignende problem i fjor, så er jeg redd for at det skal dukke opp igjen etter kort tid, for skiver skal vel holde lengre enn dette? Må vel være et eller annet som forårsaker problemet, foringer av noe slag kanskje? Kan også nevne at det har vært en pipelyd fra samme side i noe lengre tid. Må man bytte klosser og skiver parvis? Samt må klosser byttes når skiver byttes? Hva kan eventuelt konsekvensen være om jeg bare bytter skiva på den ene siden?
  9. Når jeg drev med dette på bilen min, så brukte jeg Sikaflex, var det folk rundt om anbefalte, får det på Clas Ohlson blant annet: http://www.clasohlson.com/no/Sikaflex-291i-lim--tette--fugemasse/Pr341033002
  10. Vel tok en diagnose med BMW Scanner nå, og det som dukket opp var: DME: D3/B2 - Idle-speed control valve, mechanical fault ABS: 94/FC - CAN DME/DDE, engine torque not adjustable ICV'en må vel kanskje byttes? Og nr2 der indikerer vel at det kanskje er noe med vanosen? Ellers kan jeg legge til at jeg vet bilen har vært litt ujven på tomgang når den er kald, de første minuttene. Noen som har noen flere tanker rundt disse to feilkodene? Edit: Kan legge til at når jeg startet bilen idag, så var asc og eml lyset borte, var bare motorlampen som lyste gult.
  11. Så kjørte hjem fra jobb nå nettopp, og rett før jeg parkerte begynte disse 3 lampene å lyse samtidig, dette er en 2000 modell E46 328i. La merke til at gasspedalen føltes meget rar, akkurat som den hadde blitt mer følsom. Noen som har vært borti dette? Blir å prøve å få lest av noen feilkoder når morgendagen kommer.
  12. Vil ikke kalle dette noe ubrukelig senking akkurat, men dessverre ikke høy nok i fronten til at jekken min passer inn under der. Edit: @Sondre92, takk for linken var noen par interessante ramper der =)
  13. Jau blir vel til å bruke noen planker, takker for tipsene. Skulle du ha noen lure teknikker på lur for å løfte opp fronten på lave biler, eller eventuelt vet om noen som selger ramper tiltenkt lave biler, legg gjerne ved en link =)
  14. Er ikke snakk om den medfølgende jekken, har en ganske så tung to tonns jekk her, men den er litt i største laget for fronten som sagt.
  15. Kommer ikke til med jekken der, jekken er for høy og/eller ikke lang nok. Er kanskje mulig å kjøre opp forhjulene på noen planker først for å så se om jekken passer under. Andre oppkjøringsramper har jeg prøvd å lete etter, men kan ikke si jeg har funnet noen. Så legg gjerne med en link hvis du vet om noen i andre dimensjoner.
×
×
  • Opprett ny...