Gå til innhold

Bmw-e-46

Medlem
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Kristiansand

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Bmw-e-46's Achievements

  1. Man kan kjenne når man kjører med brede dekk for å si det sånn, jeg har 255 bak og 245 foran på M felger. Man kjenner at den blir littegrann tyngre på rattet iforhold til org dimensjon. Når det er regn og litt vått på veien, og man kjører litt for brått i en rundkjøring så får man raskt sleng på bilen og man må rette den opp. Min er senket i tilegg, så når det er dårlig vei så kjennes det godt, men ellers er det jo utrolig flott på bilen og ellers digg å kjøre med.
  2. Var på bmw for 2mnd siden og tok feilsøking på bilen, da var det slange til veivhusventilasjon som var sprekt, motorlampen hat enda ikke begynt å lyse, men tydelig at noe ikke er som det skal.
  3. Takk for svar, mistenker det er noe veivakselsensor. Bilen er også veldig tungstartet. Og flere ganger når jeg bremser ned, så stopper motoren om jeg ikke rask nok med å få foten på gasspedalen igjen.
  4. Ingen som har noen ide på hva det kan være? lmm?
  5. Har et problem spesielt når bilen er kald at bensinmåleren henger seg opp. Bare trykker gassen litt inn og da fyker den opp på 2l/100km. Og når jeg bremser så går den ned på null, så plutselig fyker den opp på 1 l/100km, når bilen står stille. Hva kan dette være, det blir litt bedre etterhvert som motoren blir varm, men symptomene er der da også
  6. Har akkurat samme problem selv på min e46. Har fortsatt ikke klart å finne ut hva det er.
  7. Noen som vet hva det kan være?
  8. Tok ut peilepinnen mens bilen sto på tomgang og den fusket enda mer. Idag når jeg skulle kjøre ned en bakke, så når jeg kom i bunnen av bakken og giret ned, så slapp gassen litt, så falt turtallet så mye at motor sluknet. Hva kan det være. Kan det være veivhusventilasjon som de nevnte på bmw i Kristiansand
  9. Tusen takk for svar. Det er en 1999 modell. Skal ta å sjekke ut det imorgen
  10. Det beste er å montere effektanlegg som går helt til katalysator og åpent sportsluft filter. Da får man grom og fin lyd. Ikke stor finere lyd ved å skifte bakpotte. Setter man på en race/ sportskatalystor i tilegg så får man kjempefin lyd
  11. E46'en min har igjen begynt å fuske. Sist gang var det falskluft, skiftet ut noen slanger i motorrommet og tok en feilsøking på bmw i kristiansand, der måtte de skifte en slange ved veivhusventilasjonen. Turtallet har i det siste begynt å falle så mye ned at bilen stopper, skjer bare når jeg har girt ned og står stille, skjedd 3-4 ganger de siste dagene. De sa på bmw at om motorlampen startet å lyse igjen så var det nok hele veivhusventilasjonen som måtte byttes ut, kan det forårsake slike problemer? På forhånd, takk for svar
  12. Jeg har 99mod. da går det sikkert fint med den jeg har bestilt. takk for info
  13. Ingen som vet?
  14. Kjøper du en universal katalysator og sveiser på så er det ikke særlig mye arbeid. Man kommer også mye billigere unna enn om man skal kjøpe tilpasset katalysator. Jeg har akkurat bestilt en ny universal katalysator til min pga ødelagt innmat. Bare sørg for at omkrets og mål er riktig
  15. Hei. Jeg lurer på om BMW har uttak for lambdasonde på katalysatoren? Har nemlig bestilt en katalysator uten uttak for lambda. Har sett litt rundt på google, og ser ut som de ikke har det? Noen som vet? Bilen er en bmw e46 318i
×
×
  • Opprett ny...