Gå til innhold

318DE90

Medlem
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 318DE90

  • Bursdag 11/30/1981

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

318DE90's Achievements

  1. Vi måtte bytte glødeplugger og noe relé eller lignende.. Har info på en faktura. I nærhet til radiatoren i motorrommet.. Da har lugging stoppet, men kan være små tendenser innimellom på tomgang men ikke som sist. Ryker også mindre og hoster ikke på tomgang. Ellers har vi måttet bytte fordelergirkasse og clutch. Bilen viser for lav temp på motor og blåser ikke særlig varme til kupe. Så antagelig må vi bytte egr termostat i tillegg til elektrisk pumpe som allerede er byttet. Bilen har sotet veldig inni egr og innsug!! Men bilen var aldri dau ved kjøring, kun det andre som tidligere beskrevet.
  2. Active steering dukket opp ved diagnose.... Eneste.
  3. Noe enig ja. Ellers er d diagnose privat jeg har gjort. Bmw tar vel et 1500kr bare for gjere en diagnose... mener jeg.
  4. Jeg har manuell gir ja. Bmw trodde d var fordelerkasse som må rep eller skiftes. Ellers særlig når bilen er kald kommer d sotrøyk ide du starter, og gradvis mindre. Mens motor innimellom får en annen raslende lyd i tillegg.. I perioder. Da nykker turteller samtidig noen mm opp og ned. Blir mindre tydelig når varm.. Kanskje vanlig? Nykking under gasspådrag mildnet men ble ikke helt borte ved skifte til vinterdekk (17" isteden for 18", og en størrelse smalere.) ??
  5. Ikke gjort mer enda, men bil ble betydelig bedre med vinterdekk men problem kjennes fortsatt litt. Når Bmw prøvde bilen var han helt sikker på feil utslitt fordelerkasse (den kan bli dårlig hvis man kjører med slitte eller feil dekk sies d). Stått 21" felger på bilen forrige eier.. Antar fordelerkasse.....prøve oljeskift, rehabilitering eller i verste fall kjøpe ny (dyr pris ny så egentlig ikke ønskelig)..
  6. Nei, ikke under kjøring. Viser ikke feil på diagnose med motor avslått. Eneste viste den diagnose feil på "aktive steering", noe vi mente ikke var noe ???? Vet du mer?
  7. Det ble byttet til vinterdekk nå, og da ble nykking nesten borte men du kjenner at d ikke er helt borte. Vinterdekk 225x50x17 mener jeg, mot 235x18 på sommer og SUV sommerdekk nokian.
  8. Selger skal prøve bytte luftmengdemåler og se om det kan ha noe å si med en han vet fungerer. Ellers håper jeg noen her kan gi meg rette fasit så vi slipper miste flere hårstrå på hodet av den "nye Bmw"...
  9. Hei NA Det er samme dimmensjon 225x55x18 hakka SUV som sitter på den nå. Nye i 2012 ifølge kvittering. 1/3 igjen av mønster. Like dekk rund baut. Men før dette satt d 22" felger på den....
  10. Jeg trenger svar fra deg, Rune78 eller andre som kan vite.... Jeg kan virke til ha akkurat samme problem som deg med min 2005 X3 2.0d. Det skjer ved pådrag i ca. 3. og 4.gir og går over etterhvert ved enda høyere turtall. Skjer rundt 2,5-3,0 tusen rpm. Har du funnet ut hva som var problemet hos deg? Jeg lurer fælt på det da jeg føler det kommer fra drivverk, selv om bmw på telefon mistenker at det må til rense toppen for koks... :/ Håper på rask respons!!! Morten
  11. Lugging kan også omskrives som pulsering rundt 2500-3300 rpm. Før og etter nevnte rpm kjennes bilen nydelig ut. Og problemer oppstår i 3. Og 4.gir.
  12. Kan også oppgi at det er en Bmw 2005 2.0d 150hk X3. Km stand er 186000. Oppgis skal ha hatt problemet over lengre tid.
  13. Min Bmw X3 nykker, lugger litt ved pådrag på tredje/fjerde gir. Rundt 2500-3300 omdreininger. Før og etter i registeret samt 1. 2. Og 5./6. Gir går bilen mykt kvikt og fint. Det merkes på turteller at den rykker litt på vei oppover registeret når problemet inntreffer og du kjenner det som om d skulle være noe med selve drivverket som nykker mer enn selve motoren. Hva kan være feilen? Bmw opplyser på telefon at toppen antagelig er kokset igjen og at motorventiler etc trenger rens=dyrt!! Jeg håper feilen kan være billigere enn som så! Vi fant ut at innsug og egr hadde mye koks så vi renset dette fullstendig uten bedring av problemet. Jeg kjører også nå med en flaske tunap dyse/diesel rens på tanken. Håper på noen som har erfart og vet feilen hva den kan være.
  14. En noe mer markant lyd, plystrelyd, kommer fra motor ved gasspådrag (stillestående rusing og ved økende fart). Slippes gasspedal er lyden avtagende. 2007 modell BMW318D 122hk med 139000km. Ansatt hos en BMW forhandler antok at lyden kunne komme fra Turboen, og at denne kanskje var i ferd med å si takk for seg. Han påpekte at lyden ikke var særlig høy, og at turboen kunne gjerne holde i lang tid til. Lyden kunne kanskje utvikle seg og være generende... Han mente at det kunne være at turboen burde skiftes ut. Hva bør jeg gjøre, bør turboen skiftes ut uansett? Kan det være en annen grunn enn turboen som skaper lyden som burde sjekkes først? Redd for å evt. skape motorhavari. Og er heller ikke lysten på å skifte turbo hvis det kan være andre grunner til lyden. Bilen skal inn til oljeskift nå, med filterskifte (luft og veivhus antakelig+). Usikker på om jeg bør ignorere den svake lyden fra evt. turboen. Håper på gode råd og hjelp fra noen der ute?!...
×
×
  • Opprett ny...