
Scooterengan
Medlem-
Innholdsteller
67 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Scooterengan's Achievements
Newbie (1/14)
1
Nettsamfunnsomdømme
-
Se nr 1 Bilde. Er det denne jeg må ha? Er denne som de kaller for "Kanal", men syns ikke den var lik som det på bildene jeg la ut som jeg må kappe bort og bytte. Har bekjente som kan sveise for meg.
-
Tenkte jeg skulle fikse kanalene slik at bilen blir EU godkjent, hvordan går jeg fram får å gjøre dette? Er det best å kjøpe hele kanaler på koed? Som dere ser er det værst på fører siden Fant veldig lite videoer og framgangsmåter generelt på nette, kanskje det er bare jeg som er dårlig å lete?
-
Har en BMW E46 330d som begynner å få en del rust både på karosseriet og i kanalene. Alle skjermene må nok byttes. En stor jobb med andre ord. Er det noen som har erfaring med å få gjort en slik jobb billig i Polen eller noe sånt? Evt noen som kan gjøre det til en grei pris i Norge? Bor ganske langt nord i landet, men kan kjøre helt ned til Polen e.l. med bilen. Er jo selfølgelig skeptisk til om arbeidet blir skikkelig gjort, så derfor spørr jeg om noen har erfaring med dette? og hva det evt koster?
-
Det strammehjulet er fiksa. Fant etterhvert ut at det var sprekk i termostathuset, og det var der det var lekkasje ifra. Fikk bytta den, og den lekker enda! Det er kun når ventilen åpnes i termostaten at den lekker, og da kommer det mye! Hver gang jeg slår av bilen når den er varm så ser det ut som at ventilen åpnes, og da kanskje klarer å se hvor det kommer fra, det renner da veeldig mye! Det er så trangt å komme til der at man klarer jo ikke å se nøyaktig hvor det kommer fra når bilen er igang, når jeg har demontert alt får å komme til så kan jeg jo ikke starte bilen får å se hvor det lekker, siden det lekker kun når ventilen åpnes. Det lekker ifra område rundt termostat/vannpumpa. Så jeg aner ikke, var rart hvis det skulle være lekkasje en annen plass nøyaktig samtidig som det skulle bli sprekk i termostaten.
-
Som dere ser på bilde så var strammehjulet(?) som var årsaken til ulyden, den var iallefall helt rasert. Vifta var tight og fin, ingen bevegelser i den akslingen som går inn på vannpumpa. Men lekkasje er det likevel, veldig trangt å komme til får å få sett på slanger og sånt. Det spruter littegrann kjølevæske som vifta slynger avgårde, så det er jo vått i hele område der framme, så vanskelig å se akkurat hvor det kommer fra.
-
E46 330d Biln begynte så smått å lekke kjølevæske, måtte fylle på litt nå og da siste par ukene. Igår så hørte jeg en ulyd i område rundt vifta framme, etterhvert begynte bilen å ryke fælt under panseret, og dette var pga kjølevæske overalt, mye kjølvæske rundt vifta og i det område. Ulyden ble også bare verre og verre når jeg kjørte. Temperaturen er fåreløbig grei, den har ikke gått seg varm enda. Hjørnene på bladene på vifta var også avknekt noen av dem, bare en små biter... En tidligere mekaniker som så på dette mente det var vannpumpa, er det på noen måte jeg kan sjekke at det er den som er gåen? Skal man bare ta sjangsen på å bestille og skifte den?
-
Legger ved et bilde av hvordan den ble. Fikk høre at man må bruke andre braketter hvis man har facelift. Min er pre-facelift og passer rett på. Men er ingen måte å feste den på den stålbjelken, så jeg tok to tak-skruer (selv borrende) og festa disse rett under der panseret møter fangeren. Da blir det skjult. Tåkelyktene er bestilt men enda ikke kommet. Den er selv-lakkert også.
-
Okei, er det fødepumpa eller dieselpumpa under sete som det kanskje kan være feil med? Får tro og håpe det ikke er høytrykkspumpa.
-
DDE lampa kommer opp hos meg når jeg gir litt gass. Det har gradvis bare blitt værre og værre. Nå er det bare full gass i et par tre sek så kommer den på. Fortsetter jeg etter at lampa er kommet på så kutter motorn, akkurat som om man møter en vegg. Den slår seg helt av, så må stoppe helt og starte opp bilen igjen, da er alt som normalt. Er en m57d30 motor det gjelder. Feilkoder jeg får opp: 0404 - Eksosreturkrets: område/ytelse 1A04 - Elektrisk tileggsvarmer 1190 - Trykkkontrollventil drivstoffgalleri 1260 - Kontrollsystem, forpumpe Har netopp bytta dieselfilter, hjalp ikke. Men jeg har en diesel lekkasje ser jeg, forbruke er normalt, så ikke stor lekkasje. Men etter at jeg har kjørt så drypper det noen dråper ser jeg under bilen. Har leta lenge og gådd over slanger og koblinger. Det drypper ned ca i bakkant av motor. Tror kanskje det kan komme av den bakerste dysa. Gikk over å sjekka dysene, og der var det diesel rundt de to bakerste dysene. Så vet ikke om det kanskje rett og slett kommer av dem. Om dette er årsaken til probleme vet jeg ikke, derfor jeg trenger litt hjelp her
-
Leser at det er ikke uvanlig at dieselpumpen som er under passasjer sete ryker. Det er vel klart at det er dårlig dieseltrykk. Hvor feilen ligger er jo spørsmålet, så hvordan kan jeg gå fram får å finne ut hva som gir dårlig trykk? Den pumpa under passasjer sete, hva kalles den?
-
4 feilkoder på motor: 0404 - Eksosreturkrets: område/ytelse 1A04 - Elektrisk tileggsvarmer 1190 - Trykkkontrollventil drivstoffgalleri 1260 - Kontrollsystem, forpumpe
-
Er en E46 330d 2001 det dreier seg om. M57 motor med common rail. Bilen er også chippet. Ved skikkelig pådrag, altså full gass ifra 2 giret og oppover så DDE lampa opp (glødelampa). Hvis jeg etter dette gir full gass i noen sekunder så stopper motoren! Er liksom ingen hosting eller noe, motoren bare stopper. Starter fint med en gang etterpå, så lenge man ikke gir full gass så skjer ikke disse problemene, så dette må jo ha noe med diesel tilførselen å gjøre. Trodde kanskje det var tett dieselfilter da denne neppe er byttet på lenge, bytta denne netopp, og det var ingen forskjell. Skal få prøve å tatt en diagnose test, men intill, noen som vet hva dette kan være? Får å nevne det, så er det litt diesel svetting rundt common railen og dysene.
-
Haha, vet ikke hva som skjedde der, nå er det hvertfall rett link
-
Fidelio reagerte på et innlegg i et emne: Bytte av frontfanger E46
-
http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/594/663366 Dette er en M3 frontfanger, vil denne passe min bil? Er den fangeren som kommer opp når jeg skriver inn mitt reg nr. Følger det med lyktdeksel får tåkelysene? må jeg kjøpe de utenom? Kjøper da M-tech lykter fra parts24.no, da de koster heroin på gsbildeler.
-
Tenkte å bytte til en Mtech frontfanger på min E46. Står på nå en orginal fanger. Slik ser den ut, men etter den svarte lista som går over hele fangern så må jeg vel ha denne typen: Men vil denne typen passe? Den uten den svarte lista ser jo myyyyye bedre ut. Hvis den ikke passer, tror dere det vil se bedre ut om man rett og slett bare lakkerer den svarte lista også i sølvfarge som resten av fangern?