Gå til innhold

mjo095

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

mjo095's Achievements

  1. Byttet radiatoren sist uke, alt fungerer bra nå. Ser ut til å vært radiatoren som var problemet hele tiden, men uansett greit å ha skiftet andre slitedeler. Som CrZyWiz tidlig antok, gåen radiator som gav luft i systemet, og dermed stopp i sirkulasjon/kjøling.
  2. Da har jeg prøvd ut litt.. Motoren sugde til seg væske i steg 2, og gikk ikke varm da jeg kjørte en liten tur, men jeg fikk ikke varm luft inn i kupeen. ? ellers merket jeg at radiatoren har ekspandert og lekker en del. skal derfor skifte den også, og forhåpentligvis få varm luft inn i kupeen, mulig det suges luft inn der radiatoren lekker, fikk nemlig fortsatt litt lunken-dugg på ruten etter å ha luftet kjølesystemet godt. Takk for tilbakemeldingene så langt..
  3. Har ikke luftskrue på termostaten på min 320i.., men finnes på broren min sin 2001 530ia.. ?
  4. Takk, men hvorfor tenningen i trinn 2? Hvorfor kan jeg ikke bare la motoren gå.. ?
  5. Om det skulle være luft i kjølesystemet, hvordan kan jeg på en enkel måte fortrenge luften med kjølevæske? Prøvde først å åpne ekspansjons-ventilen samtidig som jeg lot motoren gå noen minutter uten at noe skjedde.
  6. Takk for svar, Det skal også sies at varsellampen for kjølesystemet ofte har lyst ved oppstart de siste månedene, uten at jeg har merket noe veldig tap av kjølevæske. Men hvorfor kommer det kald luft ut i kupeen når varmeapparatet står på fullt og motoren er varm. dette etter at jeg har spylt vann inn i motoren gjennom termostaten.. ?
  7. Har en 2001 320i, gått 110000km. Jeg sliter med at motoren går varm etter bare 10 min på tomgang, bare kald luft kommer ut av varmeapparatet. Når man demonterer slangene til radiatoren ser det ut som at det ikke er sirkulasjon av kjøleveske, kjølevæsken blir ikke pumpet ut av motoren. Ellers satt jeg en hageslange med vanntrykk inn på termostaten og klarte å spyle litt gjennom. Dette mens motoren gikk, og så da at motortemperaturen sank. Har skiftet vannpumpe, termostat og spylt gjennom radiatoren (ikke tett) uten å funnet feilen. Trenger derfor hjelp.. Håper noen med kompetanse kan svare meg ??
  8. avgiftene kommer nok på 100000kr+ Men vil tro at en clubsport ligger på tilsvarende pris i Norge, alt avhengig av tilstanden til bilen. 2004mod, manuell kasse (ikke smg!) og estoril blå er etter min smak den beste kombien på clubsport bilene. heller ikke kjørt på norske veier.
  9. Hei, Selger min 100% orginale e46 clubsport. Bilen befinner seg i sør-Tyskland der jeg studerer. Blir dessverre ingen kjørerturer hjem til Norge med det første, men kan være behjelpelig. Bilen er i topp stand. Jeg kjøpte bilen for et år siden for 13500euro. Står nå for 11900euro, pris kan diskuteres. Bilen vises her: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =181467590
  10. Takk for svar! Satt nettopp på toll.no og fant ut det du hentyder. Ser ikke ut som at det lønner seg mye å importere disse bilene. Bare CO2 avgiften kommer på 421 684,00kr. Den røde M3'n på Konghelle bil i Oslo er vakker ja. Prismessig får man sikkert det man betaler for..
  11. Hei, tenker på å importere en e46 M3 fra Tyskland. I media skrives det ofte om at det lønner seg å importere 1-3 år gamle velutstyrte biler. Spørsmålet mit er om det lønner seg å importere en M3 fra 2002-2003? Hvilken feil/mangler/ kriterier bør man se etter på disse bilene? ønsker et bra eksemplar. Setter pris på tilbakemeldinger Hilsen Martin
×
×
  • Opprett ny...