Gå til innhold

Steni92

Medlem
  • Innholdsteller

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    530d 2012 F11

Steni92's Achievements

  1. Haha ja, det kan du si. Angrer litt nå i ettertid.. Baklukemotoren går, men nekter å løfte luka. Har tatt ned litt av taktrekket bak for å se om noe var knekt, men finner ingenting som har gått i stykker. Kan det være inne i motoren tru?
  2. Hei. Etter å ha googla meg grønn så spør jeg her. har en f11 530d. Etter ferie så var bagasjerommet stappet med all mulig drit. Kjerringa skulle bare ha noe som lå der så bakluka ble åpnet, men da hun skulle lukke den igjen så ville den ikke låse. Så vi trykket noen ganger men da stod den bare å gikk inn å ut. Tilslutt ble jeg forbanna å dro hele luka opp. Da kom det en knekk lyd. Å nå går bare motoren, men luke vil ikke løfte seg. Er det noen her inne som har hatt lignende problem?
  3. Ja det er derfor jeg spør her. Det jeg lurer på er hva som er forskjellen når jeg setter i en motor med girkasse, må da noe av mellomaksel byttes? Har forstått det sånn at ledningsnettet ikke er likt, da antagelig flere sensorer osv på 150hk kontra 136hk. Men om du har denne "pakken", så vil det jo være mulig å få den motoren til å gå i min 320d 136hk.
  4. Hva er prisen på et komplett sett fra deg?
  5. Supert. Hva er prisen for det? Men vil ting passe om jeg bruker nøkler, DDE, ews, ecu om jeg ikke er helt på jorde fra annen bil. Vil ikke da alt være pnp da?
  6. Hei. Etter å tydeligvis defekt ht pumpe i min 136hk 01 mod så lurer jeg litt på å sette i en komplett 150hk diesel. Mer det noen som har gjort dette før, hva må evnt gjøres? Er det plug and play eller er det mye ombygging av Div? Jeg tenker da å handle motor med ews, nøkkel og ecu. Kom gjerne med råd og tips ang dette. mvh
  7. Nå etter å ha hatt av innsuget nok en gang. ohmet samtlige trykk controller. De med en kontakt og 2 vakuum slanger ut, begge viser rundt 60 ohm. Etter mye om og men så fikk jeg startet, måtte gløde 7-8 ganger før den startet. har latt bilen gå seg varm. når jeg ruser den opp så skjer AKKURAT det samme som før jeg overhaldte dyser. bilen kutter og begynner å gå på 3 syl eller 2.. høres ut som en 1syl diesel snekke. Er det noen hokkuspokkus triks for å sjekke om faktisk dieselpumpa funker og leverer det trykket den skal? Den står normalt på tomgang, men ryker endel.
  8. Har hatt av innsug og byttet samtlige vakuumslanger og vakuumrør som går fra motor til bfk. Har også sjekket trykkrør. Sjekket turbo for slakk. Kommer endel hvit/lysegrå røyk uavhengig om bilen er varm eller ikke. Når den er kald ryker det mer. Det forsvinner også kjølevæske og blir noe trykk, men bilen holder normal temp og blir ikke varm.
  9. Hei. Etter å ha brukt x antall tusen kroner på drittbilen begynner jeg å bli lei. Nå søker jeg profesjonell ekspertise. M47d20 e46. Bilen er chippet. Etter mye om og men så fant jeg ut at det var for stor innvendig lekkasje i 2 dyser, samt dårlig sprøytebilde. Dysene ble sendt på test. Dermed ble det byttet dysespisser. Monterte dette i håp om at nå er bilen endelig bra igjen. Men Neida. Nå går den dårligere, den ryker mye grått. Har byttet til en brukt MAF, byttet dieselfilter, sjekket at vp44 får diesel, byttet glødeplugger, byttet til brukt trykksensor (på innsuget). Bilen drar veldig dårlig, har rengjort egr ventil. Bilen er chippet. Problemet oppstod i vinter etter lenger tid på høyt turtall. Har tatt diagnose, men de feila som kommer forsvinner eller så ligger de under shadow, brukt BMW scanner. Mer sjekket for slakk i turboen. Står helt fast i feilsøkingen. Er det noen som kan hjelpe meg? Mvh
  10. Hei TRF. Jeg har noe av samme problem. Har byttet dyse med føler. Hvordan kan jeg sjekke om det er for stor indre lekkasje i en dyse?
  11. Hei igjen. Bilen går igjen. Men den går veldig stygt. Har byttet MAF, dieselfilter, glødeplugger, Egr, luftfilter, veivhusventilasjon, dyse med føler. Vedlegger en film av gangen på motor. Den ryker også endel svart/grått når jeg drar den på høyt turtall. 6F579FFE-D0CD-4C75-B2AF-8ADE82101F3F.MOV
  12. Ok. Ja jeg fikser for det meste selv, men når det kommer til elektriske komponenter på en bil o.l så er jeg ganske grønn. Jeg mener det at dynamoen lader 14,7. Skal høre med TRF og sjekke jordingspunker etter IRR. Takk for hjelp ihvertfall
  13. Ved å da koble ut fødepumpa? Sikringen er 30amp noe som er riktig. Det jeg lurer på er hva som kommer av at når jeg lar en stå et døgn så starter bilen opp, men ikke når den stopper og jeg da bruker enten booster eller startkabler.. Den lader jo 14,7, noe som er optimalt. Hva er en vakkel kontakt da? rart at jeg kan kjøre bilen en stund. Så stopper den. Får satt på lading over natta så starter bilen igjen.. kan det da være høytrykkspumpe som er defekt og blir for varm så den trenger å kjøle seg ned? Jeg aner ikke men noe fryktelig rart er det med denne bilen.
  14. Da bilen stoppet i forriggårs, prøvde jeg å starte med startbooster. Den ville ikke starte, kinnet over lenger tid. Bilen har stått siden det på lading. Nå startet bilen etter 10-15 sek kinning. Mer det seriøst ingen som har vært borti samme greiene som kan hjelpe her?
  15. Nei. Det første startet med at sikringen til fødepumpe gikk, så buttet jeg denne. Da gikk bilen en ukes tid. Så gikk sikringen hyppigere og hyppigere. Tilslutt så gikk sikringen så fort jeg skrudde på tenninga. Da byttet jeg fødepumpe. Da gikk bilen 14 dagers tid før samme begynte igjen. Så tok jeg diagnose og fikk opp den smørbrød lista. Like etter dette (noen dager) så begynner lysa å blinke voldsomt. Kan kjøre med bilen i 20-30min når bilen har stått over natta før lysa begynner å blinke.
×
×
  • Opprett ny...