Gå til innhold

BMW-E39T

Medlem
  • Innholdsteller

    41
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    Bmw 520ia Touring

BMW-E39T's Achievements

  1. Hadde samme problem.. Bytta giverene som nevnt her. Ingen suksess.. Hadde rift i slangen mellom luftmengdemåler og gasspjeldhus.. Tett og fin og kjøre med på normal kjøring, men under pådrag vridde motor seg litt så rifta åpnet seg og fikk fikk supet i seg falskluft
  2. Det er byttet veivhusvent. Har prøvd og blåse gjennom slangen fra toppdeksel, og den er helt åpen. Litt mindre lyd i R og D.? Klarer ikke og lokalisere lyden. Prøvd med stetoskop. Nesten som det er tydeligere tikk/kakkelyd med å lytte på grenrør på sylinder 6.. Ingen lyd fra 12-1300 rpm. Ingen lyd ved rusing og ned igjen.. Kommer når den har stabilisert seg igjen.. Prøver og overbevise meg om at det er en løfter som sitter.. Selv om den lyden ikke er det jeg forbinner med ventilpekk. Hvordan oppfører disse motorene seg om bankesensor el lambda er def?
  3. Den lyden hørtes veldig ut som på min! Hva kan det være??
  4. Har nye lager i dynamoen! Lyden høres kanskje best ute ved siden av bilen.. Under bilen forplanter lyden seg i eksosanlegg med tydelig tikk/bankelyd! Merker ingenting feil under kjøring! Kjørt med vindu åpent tett intill rekkverk for å høre lyd ved belastning og pådrag! Hører ingen avvik.. Katalysator er fjernet og satt rør mellom! Prøvd med andre dyser, plugger og coiler. Håper ikke rådene er dårlige.. Bor i Lofoten, så en byttemotor i nær omkrets kunne vært greit evt
  5. Oljenivå er 100% rett! Rådebank øker å rakkler mye mer ved pådrag..
  6. Holder på med en M52B25 som tikker når den blir varm! Ved økning av turtall kommer tikking bort. Tikking kommer også bort når oljepåfyllingstropp er av. Har prøvd med andre dyser. Plugger coiler ok. Hatt kjempeflush av motor nu med Forte Engine flush! Nytt filter og 10w-40 olje. Akk samme tikking. Usikker på om lyd er fra ventiler. Har lyttet med stetoskop uten og bli noe klok på det.. Lyden høres godt under bil. Akkurat som lyden går i eksos. Kat er borte. Lyden kommer gradvis etterhvert som temp øker. lyd er ikke fra kjede el vanos. NOEN TIPS??
  7. Så lenge det er manuell gir som har stått på bilen du har fått motor fra, er det likt. Fra 5 serie til 3 serie er bunnpanne forskjellig. Men den flytter du over fra tolitern da. Trenger ikke bytte styreenhet. Jeg gjorde ikke det, og tror ikke at jeg merker noen forskjell! Drar som juling nå
  8. Ingen?
  9. Bytta på Lørdag selv fra B20 til B25. Motoren er akkurat 100% identisk. Eneste jeg måtte gjøre var å flytte ledn nettt fra tolitern over på 2.5 siden jeg har automat! Ellers rein plankekjøring. 1,5 time ut, og samme for å sette inn Har en E39 da, men er vell ikke så veldig mye anerledes i grunn. Godkjenning???? Tsss
  10. Skal selge min M52B20 motor for 2000,-
  11. Bytta motor i går! 1,5 timer ut, og ca to timer inn siden vi måtte flytte over ledn nett på motor! fra 2.0 til 2.5
  12. Hei! Har nå i påska byttet motor i min E39 fra m52b20 til m52b25! Det var jo som natt og dag Kjører med 2.0 motorens styreenhet, men kan jeg bruke 2.5 styreenhet, og vil bilen gå enda bedre med rett styreenhet? Har søkt og lest litt.. Startsperre dekodes i cws box? Da er vell ikke styreenheta kodet med startsperre da den får signal fra cws box om at kode er ok? Slik har jeg vert vant med på andre biler!
  13. Kan man bygge om til vanlige fjører bak på E39 Touring som har Luftfjæring? Kan jeg hente deler fra en sedan?
  14. Hei! Har sammenlignet bilder av krok til E39 både sedan og stv, og det ser veldig likt ut? Kan jeg montere en delbar krok fra sedan på min Touring?
  15. Link til en bra tråd ang dette?
×
×
  • Opprett ny...