Gå til innhold

B_Rudi

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    2001 E39 525i

B_Rudi's Achievements

  1. Har ikke rørt bilen på noen dager, (har hatt batteriet på lading), venter på delene fremdeles. Skal sjekke bensinpumpa før jeg starter med sensorene. Kommer garantert tilbake når delene kommer og reparasjonen skrider frem
  2. Hei, Plutselig anfall av ingen "tenning", altså motor blir dratt rundt av starter men ikke et "knyst" i form av eksplosjon... Har ikke sjekket bensinpumpe nærmere, siden bilen heller ikke tenner på startgass... Er det ikke slik at dersom man tar av baksetet og lytter når tenning blir slått på så bør man høre pumpen greit?
  3. Takker for svar. Har bestilt Kamsensorer, Veivsensor og Innsprøytningspumpe. Starter med å bytte disse, uansett mye rimeligere enn så mye som engang å ringe et verksted Kommer tilbake med reparasjons kommentarer etterhvert. Ønsker fremdeles flere kommentarer/forslag på mine spørsmål over!
  4. Oppsummering: Motor starter ikke, ikke engang en liten fuskelyd. Startmotor drar motor fint rundt, batteriet er fulladet, har prøvd begge nøkkelsett, har prøvd å starte i både park og nøytral, har sjekket gnist på plugg (gnist finnes), har prøvd med startgass. Har sjekket alle sikringer. Har også prøvd med en ELM327 OBD avleser og Torque app. Dette ble dessverre utført først etter at batteriet hadde vært ute av bilen for lading. Fikk ingen relevante feilkoder. Bilen har ikke vist noen problemer før Spørsmål: 1. Feilkoder, slettes de ikke når bilen står uten strøm?, evt. hvor fort vil de igjen registrere seg ved nye startforsøk? 2. Startgass, burde ikke bilen starte når den får tilført startgass og har gnist....? Er det noe spesielt med 3. Litt snålt at den ikke starter med både gnist og startgass. Burde jeg sjekke alle plugger for gnist? Tar gjerne i mot tips !! Har lest opp på andre lignende tråder men finner ikke noe som hjelper....
  5. Hei! Tenkte jeg skulle oppsummere og avslutte denne slik at senere lesere ser min løsning! 1. Programmering av Fahrenheit til Celsius står i instruksjonsboka. 2. Byttet vifte/varmeapparat motstand, etter gode råd, og da fungerte vifta som den skal! Altså ingen sammenheng mellom 1 og 2. Var nok slik at vifta var kaputt da jeg kjøpte bilen. For hjelp til bytte, bruk for eksempel Youtube, søk etter: "BMW E39 FSU" eller "Hedgehog" så dukker det opp gode videoer!! Fant min motstand på nettet kost ca. 565,- eksl. frakt. Husk for øvrig å sjekke sikringer før du går til større innkjøp . Takker for øvrig for all hjelp her inne!!
  6. Hei, Trenger hjelp til å finne min geartype/gearkasse nummer, da jeg skal kjøpe filtersett Bil: E39 525i førstegangsreg 30/4-2001 Understellsnummer: WBADT41070GY24757 Karosserikode: E39 Motorkode: M54-B25 Motoreffekt: 141 Har googlet litt rundt uten å finne noe entydig svar. Håper at noen kan hjelpe !! Mvh. B_Rudi
  7. Hei, og takker for hjelp. Har resatt til Celcius etter beskrivelse over, uten at dette løste problemet. Har sjekket den bortgjemte vifte sikring 76 og andre klima sikringer og disse ser ok ut. Har fått tips om teste klimaanlegg kontrollpanelet, har ikke et slikt liggende, og alle kontroller ser ut til å virke. Kan for eksempel høre at motorstyringen av luften flytter seg etter kommandoer. Men ingen av vifteinnstillingene starter viftemotoren. (trinnvis kontroll, full defrost innstilling, auto innstilling eller full kjøle innstilling) Tenker at neste steg kan være å bytte den såkalte viftemotstanden eller "pinnsvinet" som det også kalles. Ser at symptomet på en slik feil er en variabel/ukontrollerbar viftehastighet og ikke en total stillhet. Noen kommentarer/erfaringer på dette? Neste skritt: 1. Bytte varmemotstand 2. Bytte viftemotor Noen ytterligere kommentarer mer hjelp???!!!
  8. Hei, og takker for svar! Jeg skal prøve med batteri trikset i morgen. Blir vel å klemme innom den lokale BMW forhandleren og sjekke dette ut, dersom det ikke kommer andre ideer på løsning.
  9. Skifter bakre bremser, på min E39-2001-525i, med nye gode Bosch deler . Håper noen kan hjelpe meg med min varmeapparat tråd!!: Kuldegrader er nok dessverre snart incoming..... http://bimmers.no/topic/775903-varmeapparat-klimaanlegg-e39/ Mvh. Bjørn
  10. Litt vinter krise her.. Viften i varme apparatet har sluttet å virke, og temperaturmåler - klimaanlegget viser bare grader i Fahrenheit. Det finnes varme i anlegget, dette merkes under hurtig kjøring da luften blir presset inn i kupeen. Utløsende faktor: Nullstilte service indikatorene etter oljeskift hjemme: Metode Tenningsnøkkel, trippteller knapp. Og feilen over dukket opp... Er takknemlig for all hjelp! Er spesielt interessert i informasjon rundt programmering/nullstilling etter metode nevnt over! Mvh. Bjørn Rudi
×
×
  • Opprett ny...