Gå til innhold

gdf666

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    E39 BMW 530d Touring

gdf666's Achievements

  1. Ja, det var det. Har fundert litt på å skaffe meg DIS/INPA til senere. Har lest litt rundt, at den pumpen lager lyd vil ikke si at den er i orden. Jeg vurderer å bare bytte den, for å se om det er den. Den koster mindre enn å få bilen fraktet til merkeverksted uansett.
  2. EDIT: Har sjekket fødepumpen. Med tenningen på 1. Trinn, så får jeg en suse/hvine lyd, og noen fine surklelyder. Etter ca 1.minutt, så stopper det.
  3. En liten oppdatering. Jeg ringte BMW, utifra de symptomer og feilmeldinger jeg forklarer, så trodde han det kunne være fødepumpen. Sålangt har jeg følgende teorier: -Defekt fødepumpe -Defekt trykkgiver på fuelrail -Tett eksos -Vakumslanger og/eller styring av desse til turbo Er det noe mer jeg må sjekke eller kan utelukke? Jeg fant ingen med diagnoseverktøy i Florø eller omegn desverre.
  4. Jeg var inne på tanken selv med olje i katalysator. Nå har ikke jeg selv sett på bilen, da jeg tenkte jeg ville ungå dette. (Men det er visst ikke til å ungå tydeligvis). Mekaniker sier han har sjekket vakumslanger, men noe utover enn det vet jeg ikke. Jeg skal se nermere på det når jeg har fått bilen tilbake. Skal sjekke listen du snakket om, Alpejohn.
  5. Hei, blir første posten min på det "nye" forumet ser det ut til. Jeg har nettopp kjøpt meg en '03 E39 530DAT. Som alltid har jeg "flaks" og får turbohavari 2 mnd etter jeg har kjøpt den. Fikk bilen til et ikke-merkeverksted før det var for sent. De kunne ikke ta bilen før etter 2 uker. Turboen ble byttet, jeg hentet bilen glad og førnøyd helt frem til neste kryss til hovedveien. Bilen hadde ikke noe krefter, den var helt død, den ville ikke gire før turtallet var rundt 3500rpm, og da var det ikke noe mjuk og fin giring. Jeg tvangstyrte giringen deretter, og snudde tilbake til verksted og spurte om de hadde husket å sette inn en ny turbo? Jeg gav de beskjed om å finne feilen. En uke etter, og feilen er fortsatt ikke funnet. De leser av følgende feilkoder med mikkemus diagnose-verktøy: 0190 - Trykkføler drivstoffgalleri 1E30 - Ladetrykksregulering Tidligere feil som var lagret, men som ikke kom tilbake etter reset var 0100- Luftmassemåler, i tillegg til de ovenfor. Mekaniker har konstantert at turboen lader, siden innsugslangene blåser seg opp når den skal lade. Jeg er lei av å skru bil, men nå ser det kanskje ut som om jeg må brette opp ermene igjen å finne frem verktøykassa. Hva kan være mulige årsaker til dette? Hva gjør jeg videre? Det kan godt være at samme problemet er tatt opp tidligere i denne tråden, eller i andre. I så fall hadde jeg satt pris på link til dette? For meg virker det som om bilen er i nødmodus, utifra symptomene som er forklart tidligere i tråden. Kan det være at dette er feilmeldinger som henger igjen av turbohavari, og bare må resettes? Mekanikeren mener eksosen blir unormalt varm etter kjøring, så jeg er usikker på om å kjøre 60 km til merkeverksted er en god ide.
×
×
  • Opprett ny...