Gå til innhold

Atle R. Johansen

Medlem
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Atle R. Johansen

  • Bursdag 10/28/1985

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    Bmw 316i Coupe PROSJEKT

Nylige profilbesøk

602 profilvisninger

Atle R. Johansen's Achievements

  1. flotters! takk for svar hva må jeg belage meg på i pris på steg 4? det er der i området jeg vil være på hk antall, men... hva kan jeg regne med av nm på steg 4?
  2. hehe, såpass ja joda har tenkt litt på d25 også... meen når jeg først skal bygge så bygger jeg det litt heftigere (selvom det blir mye mer jobb) enn det kunne vært. Tanken er jo og få det godkjent til bruk utfor bane.. som jeg kan se så langt hvertfall, er ikke tyngdeforskjellen mellom 1.6 og d30 mye mer en 65 kg. så d skulle være mulig og få dette godkjent i vognkort.. men blir vel etter alt og bedømme utskift av mye bremsedeler
  3. Takk så mye skal hive meg over den i morn tenker jeg.. altfor trøtt og sliten akkurat nå
  4. Begynte på research rundt disse Motorene i går. Så er strengt tatt Noob når det kommer til Bmw, og hvertfall når det gjelder Diesel Motorene. Men har gjort litt mer research idag, og kommet frem til at du har helt rett, og at forskjellen er enkelt dobble Turboladere fra 2002 og opp Står jo faktisk i forklaringen i Linken jeg postet. Uansett, alle innspill taes imot med takk. For om ting rundt bygget er dårlig opplyst så blir det bare ett dårlig bygg til sist En ting jeg lurer på når det gjelder disse Motorene: Finnes det noen muligheter for og justere opp trykket på Matepumpa som står på originalt? Om ikke, er det evt. noen Matepumper jeg kan bytte til som vil gi mer trykk?
  5. Da er det vel egentlig bare for meg og juble litt med engang. Sparer meg jo for en hel del jobb takk for infoen
  6. Hehe, skal gjøre et forsøk på bokmål heretter Så langt virker det som om 3 litern uten turbo har blitt mye brukt i bl.a 530.. Om dette er 100% nøyaktig vet jeg egentlig ikke, ettersom jeg aldri har satt meg spesifikt inn i Bmw's Diesel historie før nå Link til Bmw's Diesel utvalg: http://no.wikipedia.org/wiki/BMW_M57 Men det ser ut til at Turboen er blitt mer eller mindre standard fra ca 98 og opp.
  7. Her e mitt prosjekt. Har så langt kun en bil, og en tanke om ka den biln ska bli en dag Så langt e d en M57D30 som ska handles inn som ny motor.. Den ska pelles i småbita og Moddes krafti i alle rettninge. Alle andre bygge md Bensin, så æ ska være litt utradisjonell (også e man blidd såpass gammel, at man har fått opp øyan for DieselPower) og bygge en Dieselsatan. Specs for M57TUD30 e som følger: 200 kW (272 hk) v/4 000 o/min 560 Nm v/2 000-2 250 o/min.... Specs på originalmotorn M57TUD30 fra 2004. E den som e basen i ideen for bygget. Plan e så langt og ta M57D30 Uten Turbo (Samme som den på bildet) og konvertere den til Turbo md Intercooler.. Så investere i litt kraftier innmat og sannsynlivis havne ganske mye høyere på både hk og nm, enn d 2004 mod sitt md Så har litt research igjen på d her, men utsiktan ser bra ut så langt That's it for Today 5 Februar 2014 Der ser det ut til at motor (M57D30) med komplett ledningsnett samt styringsenhet er i boks. Så da gjenstår det bare at garasjeplassen jeg venter på skal bli ledig, og det er heldigvis ikke så langt fram i tid. MEN... det som har vært det største problemet så langt synes nå og være løst Så når motoren er betalt og ankommer, er det bare og begynne leitinga etter en Turbo og Intercooler som presser litt ekstra i sylinderne
  8. Atle R. Johansen

    bmw....

    200 kW (272 hk) v/4 000 o/min 560 Nm v/2 000-2 250 o/min.... Specs på originalmotorn M57TUD30 fra 2004. E den som e basen i ideen for bygget. Plan e så langt og ta M57D30 Uten Turbo (Den på bildet) og konvertere den til Turbo, investere i litt kraftier innmat og sannsynlivis havne ganske mye høyere på både hk og nm, enn d 2004 mod sitt md Så har litt research igjen på d her, men utsiktan ser bra ut så langt
  9. Atle R. Johansen

    M30 3.5 Turbo

    Fy fan for en motor
  10. Atle R. Johansen

    BMW

  11. E på utkikk etter en M57D30 Helst en som allerede har Originalt Turbo oppsett, og ingen sagflis i olja
×
×
  • Opprett ny...