Eddy`s

Medlem
  • Innholdsteller

    36
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Eddy`s

  • Rang
    Sersjant
  • Bursdag Oktober 29

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Stavanger
  • Kjøretøy
    E91 Touring LCI/E30 324d

Nylige profilbesøk

541 profilvisninger
  1. Eddy`s

    NilsP`s never ending E30 M3 story

    Skikkelig kul prosjekt dette!! Følger!! Blir det e30 meet i år også?
  2. Skjedd noe mer med turbodieselen her?
  3. Eddy`s

    JE`s e30 prosjekt

    Fyfaen så bra utført arbeid, ble overrasket at jeg ikke har lest denne tråden før!! Du skal jammen ja applaus for alt custom arbeidet du har gjort, FØLGER!
  4. Eddy`s

    Veltebur

    Feil kategori her dessverre Tekniske spørsmål skal postes på "Teknisk".
  5. Eddy`s

    Schulz e28 Turbo Touring.

    Lest gjennom hele tråden på et par dager nå, vil tro det var sykt trist å la bilen gå etter så mye arbeid som ble lagt inn.. Men sinnsykt rått bygg!
  6. Tusen takk Som sagt, det ser veldig verre ut en det er, men som sakt, veldig tidskrevende. Men fytti så verdt det er å få det gjort når alt elektrisk, fungerer igjen
  7. Helt rått med så grom diesel stasjonsvogn!! Gikk noe fælt denne nå, liker
  8. "Nye" hjul spontan kjøpt... Specs: -16`` -Org bredde 9`` -Tønner 6.5`` -Lepper 2.5`` -Et 20 ' Innser egentlig ganske fort at her blir det mye arbeid. For det første, totalt feil bolt sirkel (4x108) og etterhvert funnet ut at det var feil senter dimensjon på 3 av felgene (57.1 på 1 og 74.5 eller noe slik på 3 andre) så aner faktisk ikke hvordan disse felgene ble brukt MTP kantslitasjen osv. Tilstand Kan vell si at en av leppene er totalt bås ja. Felgene demontert og senter vasket etter malingfjerner Fått tak i 4stk 1.5`` lepper som 2 av skal bli brukt foran. (Ligger ved siden) Glass blåst senterene Renset og stålbørstet alle 140stk bolter... Ble faktisk veldig grei overflate med forsiktig stålbørsting. Så ble alt pakket og sendt til ombygging fra 4x108 til 4x100 samt maskinering av nye senter osv. Brukte (men veldig bra) supersport dempere bak kjøpt for veldig bra pris da mine "no name" dempere var HELT ferdige. Hattehylle lakkert svart med colormatic textile spray. (gsbildeler forhandler dette bla) Hadde ikke tørket helt så ser ikke så bra ut på bilde men ble veldig fornøyd. Kjøpt 20 trinns (dampening og rebound) gaz gold justerbare dempere foran med camber plates og 5 bolts adaptere (skal beholde 4 bolt selv) samt så har jeg fått tak i lite brukte supersport 60-40 fjærer som bilen skal godkjennes med før coilovers foran blir evt montert. Legger ved et par til bilder av tidligere ledningsnett fiksing. Her vises stikket fra karosseri siden. Dobbel stikk her med en innvendig. Kjøpte også en lengst ønsket MT1 spoiler. Og som alltid, den trengte også litt arbeid.. Ble kjøpt veldig billig da, les 3-4 ganger under merkedspris så her måtte det til mange timer for å få dette i tipp topp shape. Mangler litt av en hjørne og har fått seg brann skader eller lignende?? Usikker hva som har skjedd men her er utfordringa at denne er to delt av to forskjellige materiell. Ny hjørne lagt med maritim epoxy. Ble helt hinsides sterkt etter at jeg pusset godt på spoiler delen innover slik den fikk "lang" festepunkt. Har ikke bilder av lakkering, med gummidelen ble faktisk lakkert i 999x lag med plastidip, JA PLASTIDIP. For å få samme gummioverflaten. Ble faktisk sykt bra. Og den andre delen lakkert i sort. Tada! Har dessverre ikke bilder men monterte samtidig touring skjørter. Synes bilen har forandret seg SÅ mye fra start. Henting i august så bilen slik ut. Og 6 måneder senere Eksos skal ordnes da jeg må få meg dobbel ut blås med denne fangeren. (bilen ble selvfølgelig ikke brukt i saltede vestlands veier, bilder ble tatt i gata rett utfor huset) Blir litt roligere med oppdateringer framover da en oppdatering tar oftest en halvtime å lage, men arbeidet tar gjerne en måned, men det jobbes enormt mye med bilen i disse dager for å få denne klar til sesongen. Må takke alle som følger med, veldig kjekt med tilbakemeldinger selv om det er en E30 som ikke mange hadde lagt så mye arbeid i fra utgangspunktet. Men begynner å bli ganske fornøyd med bilen etterhvert. Selv om at jeg innser at å kjøpe en e30 med litt mer futt under panser hadde vært både billigere og mindre tidskrevende. Men done is done, no regrets
  9. Tusen takk alle sammen for kjekke tilbakemeldinger!! Har funnet flere bilder fra elnett fiksinga men ja, det er absolutt mye jobb men tror alle kan klare det med god tid. Er bare til å lage eget koblingsjema på kontakter så går det så bra!! Skal legge ved flere bilder på neste innlegg.
  10. Tusen takk Tok drøyt lang tid men ble bra til slutt!! Helt sant, spesielt preface suge diesel som hverken har egr eller elektrisk diesel pumpe
  11. Litt tid til overs idag så update etter update På grunn av ombygging til turbodiesel så blir det jo også en upgrade understell messig. Skivebrems bærearmer bak handlet+ større stabstag foran og bak Til og med deler som er rustet og ikke særlig tatt vare på kan reddes. Sandblåsing, kald galvanisering og rust grunning. Blir lakkert senere. Da turbodiesel kun kom med 51mm så ble det nødvendig å få dette på plass også. Samme prosedyre her også Så gikk jeg på en smell og når jeg trodde at jeg hadde fått en mt1 bakfanger til en bra pris, så fikk jeg en som var i grunn ikke brukendes og manglet alle fester (skjært av)... Bom kjøp for å si det mildt... Så da måtte det vurderes godt og lenge hva jeg skulle gjøre men da jeg ikke fikk tak i en annen så måtte det gjøres på litt mer permanent vis.. Synd å ødelegge en preface bakfanger men heldigvis var den ikke i så bra stand. ☹️ Vennligst ikke gi alt for mye hat for dette Hadde bare mt1 bakfangere vært en vare som ikke kostet en kvart månedslønn så hadde jeg nok gjort ting annerledes. Prøvemontering Også ferdig. Eksos skal ordnes snarest! Ble litt skuffa over motorgangen når motoren var kald så demonterte innsug og fant en glødeplugg som var dårlig. Så at dysene var 150bar (som også brukes på turbodiesel) så jeg bestemte å overhale, rense og justere de også på bosch diesel service i område hos en som kan det han holder på med. Samt fikk jeg skiftet og overhalt termostat og termostat hus med alt av nye pakninger og skruer. Ny topp deksel pakning og ny register deksel pakning. Fikk også renset og vaska godt innsug og toppdeksel Med det samme så var det jo også nok på tide å justere ventilene. Disse lå faktisk ganske nært men litt justering måtte det til.
  12. Liten oppdatering. Skiftet ut pærer i instrumentet samt fikset periodisk blinkende bremseslitasje varsel lampe. I mitt tilfelle var skyldneren for dette en resistor bak på plata (se bilde). Loddet denne på ny så var alt i orden. Siden jeg kjøpte bilen så har jeg oppdaget masse el.feil på bilen. Blant annet så var ledninger inn til lysregulator var helt ødelagt (manglet til og med isolasjon) samt så manglet det gjennomføring mellom fører dør og karosseri+ så har de ledningene blitt jalla skjøtet... Heldigvis så hadde jeg akkurat vært å handla et komplett ledningsnett fra en hyggelig fyr i sørlandet så hadde nok av "friske" ledninger jeg kunne bruke (Samt fikk gjenbrukt mye kontakter og slapp å kjøpe alt nytt) Så var det bare frem med tålmodigheten, øl og masse, masse tid.... Men bra ble det! Ny lys regulator stikk Tok ekstra lang tid med dør ledningsnett. Her fikk jeg også handlet helt nye kontakter og stikk. Donor ledningsnettet hadde ikke dør nett og fant ikke noen som hadde noe som var i brukende stand, så trakk ledninger i samme eller mest mulig lik farge kombinasjon + laget et koblingskjema for meg selv om det skal være nødvendig senere. Veldig vanskelig å finne delenummer på dette men her er det. Går enda ann å få kjøpt nytt. Funnet på E30wiki. Dele antall er for begge sider foran. Om du fikser kun en side trenger du egentlig bare å telle selv hvor mange ledninger som står i kontakthuset da det kan variere. Item Part Number Quantity C40x Female socket holder 61131375688 2 C40x Male plug 61131380587 2 C40x pin holder 61131375690 2 Pin 61131371605 33 Socket 61131371607 33 Fikk det montert med en original gjennomføring selvfølgelig. Demonterte også lønnsjustering bryteren. Dette er i grunn en variabel mekanisk motstand og er veldig enkel å "restaurere". Tok ikke så masse bilder ved demontering men er i grunn plater/spor som fungerer som motstand, disse kan oksidere noe fælt og jeg blant annet endte opp med at den kun ga ut strøm til instrument panel i en posisjon. Jeg demonterte den helt og pusset kontakt overflater så fungerte den helt topp igjen! Resultat? Alt fungerer nå som det skal, lysjustering er i orden og dashbord lys lyser som det skal + så slepper jeg å være redd for ledninger som skal smelte i sammen pga manglende isolasjon...
  13. Eddy`s

    E39 530d med e60 3.0 turbo og dyser

    Feil tråd, skal postes i teknisk.
  14. Tusen takk ! Prøver å holde den tidsriktig ja, blir andre felger og litt senk til sesongen men skal ikke tukles med alt for mye!! Du har pm! Tusen takk, kjekt å hørre Så glad at folk er positive for gule lyktene!! Det settet var helt konge! Anbefales på det sterkeste, må bare ta deg god tid og et par øl så kan et slitent ratt bli enormt fin igjen!! Spesielt fint for litt sjeldnere ratt hvor folk setter litt ekstra pris for at skinnet er originalt. Ser det er på tilbud nå på bilpleiekongen til 479kr, så du må bare slå til Hetter "Colourlock Fresh Steering Wheel kit – Sort" Takk, det synes jeg også Begynner å bli litt sjeldent med diesel E30 så det er litt tøft! Motoren sitter ganske lavt ja såpass lavt at jeg må nok lage en beskyttelses plate under motor for å unngå bunnpanne skraping i humper osv når jeg skal ha litt senk!