Eddy`s

Members
  • Content Count

    44
  • Joined

  • Last visited

About Eddy`s

  • Rank
    Sersjant
  • Birthday October 29

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Stavanger
  • Kjøretøy
    E91 Touring LCI/E30 324d

Recent Profile Visitors

751 profile views
  1. Har ventet litt med å poste før ny oppdatering på prosjekt tråden ble lagt ut men..
  2. Kjører på videre!! Motor på vei inn!! Endelig i bilen!!! Motor ble også startet opp for første gang her, men får ikke helt til å laste opp video her, video kan lastes ned nederst på innlegget Fighter Så fikk jeg en hyggelig pakke hjemme Ferdig montert, med splitter nye gull bolter Bilen ble ferdig i tide til første treff, tbgstance springmeet i sandefjord, så bilen fikk kjørt seg godt, ca 1000 km til sammen Full bil Neste treff ble 1 mai på Jærhagen på Klepp. Og første premie!! Topp 20 Så ble jeg litt lei av half-assed bilder med mobil, så fikk ordnet en photoshoot med Kristoffersen Carphotography... Bilder for tale for seg selv Og favoritt bildet.. Fyfaen for en digg følelse å ha bilen endelig på veien igjen Planer videre? Mer turbotrykk (kun 1 bar nå), intercooler, bedre clutch, sperrediff med mer kurrant utveksling og interiør Neste treff med bilen blir E30MEET, gleder meg sinnsykt!! Video_14_04.2019,_21_13_55.mov
  3. Begynner å bli et par måneder siden sist oppdatering... Har jobbet på spreng siden sist oppdatering for å få bilen klar for sommer, kjøring og treff.. Hadde hele bakstillinga nede for å få bygget om til skivebrems bak Finn en feil Når alt var nede så var det like så greit å ta litt overflate rust rundt forbi Brunox først Rust grunning Travers sandblåst (bærearmer også men glømte å ta bilde) Alt ble zink primet og lakkert med bil lakk som jeg mikset til selv + lakkert et par strøk med klarlakk for å ha det slitesterkt. Lakkering av smådeler Ny hardware Ny foring på giroverføring Montert 14.5 mm stabstag bak (324d kommer helt uten bak) Monterte også 20mm stabstag foran istedenfor 18mm.. Tectylert, lagt opp nye kobber nikkel bremserør + nye originale drivstoffsrør, nye hjul lager, nye foringer i bærearmer og travers, nye bremseslanger, nye bremsewire, alt nytt av bremser og alle bolter/mutter Fikk også restaurert noen 51mm fjærbein som skal brukes til godkjenning Monterte Gaz Gold coilovers foreløpig Fikk tak i noen såvidt brukte SKF drivaksler som skal holde en del Kjekt å se under bilen nå ja Videre bygging på motor, timing etc. Alt blir montert med nye pakninger, bolter osv selvfølgelig. Enkel masse svinghjul montert med nye bolter Stramming av nedre drev på veiv Innstilling av diesel pumpe Ledningsnettet til motoren trengte litt jobb for å si det mildt.. Måtte legge opp endel nye ledninger pga brudd og skader på isolasjon. Heldigvis ikke så alt for mye ledninger totalt.
  4. Wow, tusen takk for en så hyggelig kommentar Oppdatering kommer straks!!
  5. Tusen takk!! Ja, alltid vært en fan av diesel så å finne denne var egentlig perfekt. Bare at det ble en god del ekstra arbeid i og med at denne var 324d.. Stor update kommer fortløpende, har vært sinnsykt opptatt.. Kan bare si at bilen er meget kjørbar nå og går merkbart bedre nå
  6. Eddy`s

    E30 325i m tech 1 orginal

    Denne er solgt fikk jeg vite
  7. Tusen takk Gabz!! Gleder meg kjempe masse til oppstart, men fortsatt kjempe masse jobb igjen så håper bare at jeg rekker å bli ferdig før sesongstart !!
  8. Update sunday!! Jobbes fortiden enormt mye her for å få bilen klar til sesongen.. Handlet en komplett turbodiesel motor fra en hyggelig fyr. Km stand ca 228.000, kjekt at motoren kom fra en 1985 mod e28 så her har jeg den største turboen som kom på m21. Dessverre så turnet ikke motoren da den hadde stått i 8 år uten å ha blitt turnet. Så full overhaling next. Et par timer senere Da motoren skal bygges på jobb så måtte jeg få alt av deler unntatt blokk og topp hjem for å ikke ta opp mer plass en nødvendig på arbeidsplassen. T3 turbo som ble pakket og sendt på overhaling og litt +++ Sprekk i topp... Jaja.. Snakka med flere som har god peiling på turbodiesel motorer og har fått hørre at 99% av de har mer eller mindre sprekker. Så får satse på at sugediesel toppen er i orden da det er like topper Rens, lakkering og demontering av blokk Vakkert med ny honet sylinder Oppmåling og rens av stempler og veiv staker Neste steg, få suge dieselen ut av bilen Et par timer senere Yes! Toppen var helt 100 så ble sendt på planing og var VELDIG rett, god begynnelse Ventil sliping og nye ventil pakninger Toppen ferdig! Alt er bare topp! Handlet også en dele blokk som jeg også fikk demontert så hadde plutselig litt stempler og veiv staker å velge mellom BALANSERING Landet på 1420g, ganske mye vekt i bevegelse dette. Husker når jeg holdt på med en overhaling av nyere N47 motor så landet jeg på ca 1150g, men så er det jo helt drøy kompresjon på m21 med 22:1 Nye stempel ringer og forsterket kolbenschmidt rådelager og nye OEM rådelager bolter Nye veiv lager og montering av blokk, fikk hjelp ifra en kollega på jobb så ble litt lettere å montere stempler. Litt mer bilder av videre montering Turbosystems overhalt turbo med større kompressor hjul Vurderte å bruke oljepumpa fra e28 motoren med mye lavere km stand, men heldigvis så demonterte jeg den for inspeksjon.. SKJÆRT Heldigvis så var suge diesel pumpa MYE bedre, litt slitasje på veggen men absolutt brukende. Fikk tips om at det er lurt å bytte oljepumpe stang så da var den også byttet. E28 pumpa ble også sendt på overhaling og litt triksing Standen på pumpa var VELDIG bra, men det var veldig mye rust og møkk i pumpa, så om den ikke hadde blitt overhalt så hadde den skjært seg på første start fikk jeg beskjed om.. Rens rens rens, nye pakninger og TDS camplates ++++ Alt for nå, driver med overhaling av understell også, så stor oppdatering kommer på det neste gang jeg får tid å sette med ned litt Dette blir faen spennende når alt er i sammen!!!
  9. Eddy`s

    NilsP`s never ending E30 M3 story.

    Skikkelig kul prosjekt dette!! Følger!! Blir det e30 meet i år også?
  10. Skjedd noe mer med turbodieselen her?
  11. Eddy`s

    JE`s e30 prosjekt

    Fyfaen så bra utført arbeid, ble overrasket at jeg ikke har lest denne tråden før!! Du skal jammen ja applaus for alt custom arbeidet du har gjort, FØLGER!
  12. Eddy`s

    Veltebur

    Feil kategori her dessverre Tekniske spørsmål skal postes på "Teknisk".
  13. Eddy`s

    Schulz e28 Turbo Touring.

    Lest gjennom hele tråden på et par dager nå, vil tro det var sykt trist å la bilen gå etter så mye arbeid som ble lagt inn.. Men sinnsykt rått bygg!
  14. Tusen takk Som sagt, det ser veldig verre ut en det er, men som sakt, veldig tidskrevende. Men fytti så verdt det er å få det gjort når alt elektrisk, fungerer igjen