Eddy`s

Members
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

About Eddy`s

  • Rank
    Sersjant
  • Birthday October 29

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Stavanger
  • Kjøretøy
    E91 Touring LCI/E30 324d

Recent Profile Visitors

636 profile views
  1. Eddy`s

    E30 325i m tech 1 orginal

    Denne er solgt fikk jeg vite
  2. Tusen takk Gabz!! Gleder meg kjempe masse til oppstart, men fortsatt kjempe masse jobb igjen så håper bare at jeg rekker å bli ferdig før sesongstart !!
  3. Update sunday!! Jobbes fortiden enormt mye her for å få bilen klar til sesongen.. Handlet en komplett turbodiesel motor fra en hyggelig fyr. Km stand ca 228.000, kjekt at motoren kom fra en 1985 mod e28 så her har jeg den største turboen som kom på m21. Dessverre så turnet ikke motoren da den hadde stått i 8 år uten å ha blitt turnet. Så full overhaling next. Et par timer senere Da motoren skal bygges på jobb så måtte jeg få alt av deler unntatt blokk og topp hjem for å ikke ta opp mer plass en nødvendig på arbeidsplassen. T3 turbo som ble pakket og sendt på overhaling og litt +++ Sprekk i topp... Jaja.. Snakka med flere som har god peiling på turbodiesel motorer og har fått hørre at 99% av de har mer eller mindre sprekker. Så får satse på at sugediesel toppen er i orden da det er like topper Rens, lakkering og demontering av blokk Vakkert med ny honet sylinder Oppmåling og rens av stempler og veiv staker Neste steg, få suge dieselen ut av bilen Et par timer senere Yes! Toppen var helt 100 så ble sendt på planing og var VELDIG rett, god begynnelse Ventil sliping og nye ventil pakninger Toppen ferdig! Alt er bare topp! Handlet også en dele blokk som jeg også fikk demontert så hadde plutselig litt stempler og veiv staker å velge mellom BALANSERING Landet på 1420g, ganske mye vekt i bevegelse dette. Husker når jeg holdt på med en overhaling av nyere N47 motor så landet jeg på ca 1150g, men så er det jo helt drøy kompresjon på m21 med 22:1 Nye stempel ringer og forsterket kolbenschmidt rådelager og nye OEM rådelager bolter Nye veiv lager og montering av blokk, fikk hjelp ifra en kollega på jobb så ble litt lettere å montere stempler. Litt mer bilder av videre montering Turbosystems overhalt turbo med større kompressor hjul Vurderte å bruke oljepumpa fra e28 motoren med mye lavere km stand, men heldigvis så demonterte jeg den for inspeksjon.. SKJÆRT Heldigvis så var suge diesel pumpa MYE bedre, litt slitasje på veggen men absolutt brukende. Fikk tips om at det er lurt å bytte oljepumpe stang så da var den også byttet. E28 pumpa ble også sendt på overhaling og litt triksing Standen på pumpa var VELDIG bra, men det var veldig mye rust og møkk i pumpa, så om den ikke hadde blitt overhalt så hadde den skjært seg på første start fikk jeg beskjed om.. Rens rens rens, nye pakninger og TDS camplates ++++ Alt for nå, driver med overhaling av understell også, så stor oppdatering kommer på det neste gang jeg får tid å sette med ned litt Dette blir faen spennende når alt er i sammen!!!
  4. Skikkelig kul prosjekt dette!! Følger!! Blir det e30 meet i år også?
  5. Skjedd noe mer med turbodieselen her?
  6. Eddy`s

    JE`s e30 prosjekt

    Fyfaen så bra utført arbeid, ble overrasket at jeg ikke har lest denne tråden før!! Du skal jammen ja applaus for alt custom arbeidet du har gjort, FØLGER!
  7. Eddy`s

    Veltebur

    Feil kategori her dessverre Tekniske spørsmål skal postes på "Teknisk".
  8. Eddy`s

    Schulz e28 Turbo Touring.

    Lest gjennom hele tråden på et par dager nå, vil tro det var sykt trist å la bilen gå etter så mye arbeid som ble lagt inn.. Men sinnsykt rått bygg!
  9. Tusen takk Som sagt, det ser veldig verre ut en det er, men som sakt, veldig tidskrevende. Men fytti så verdt det er å få det gjort når alt elektrisk, fungerer igjen
  10. Eddy`s

    Min e91 325d + S1000RR

    Helt rått med så grom diesel stasjonsvogn!! Gikk noe fælt denne nå, liker
  11. "Nye" hjul spontan kjøpt... Specs: -16`` -Org bredde 9`` -Tønner 6.5`` -Lepper 2.5`` -Et 20 ' Innser egentlig ganske fort at her blir det mye arbeid. For det første, totalt feil bolt sirkel (4x108) og etterhvert funnet ut at det var feil senter dimensjon på 3 av felgene (57.1 på 1 og 74.5 eller noe slik på 3 andre) så aner faktisk ikke hvordan disse felgene ble brukt MTP kantslitasjen osv. Tilstand Kan vell si at en av leppene er totalt bås ja. Felgene demontert og senter vasket etter malingfjerner Fått tak i 4stk 1.5`` lepper som 2 av skal bli brukt foran. (Ligger ved siden) Glass blåst senterene Renset og stålbørstet alle 140stk bolter... Ble faktisk veldig grei overflate med forsiktig stålbørsting. Så ble alt pakket og sendt til ombygging fra 4x108 til 4x100 samt maskinering av nye senter osv. Brukte (men veldig bra) supersport dempere bak kjøpt for veldig bra pris da mine "no name" dempere var HELT ferdige. Hattehylle lakkert svart med colormatic textile spray. (gsbildeler forhandler dette bla) Hadde ikke tørket helt så ser ikke så bra ut på bilde men ble veldig fornøyd. Kjøpt 20 trinns (dampening og rebound) gaz gold justerbare dempere foran med camber plates og 5 bolts adaptere (skal beholde 4 bolt selv) samt så har jeg fått tak i lite brukte supersport 60-40 fjærer som bilen skal godkjennes med før coilovers foran blir evt montert. Legger ved et par til bilder av tidligere ledningsnett fiksing. Her vises stikket fra karosseri siden. Dobbel stikk her med en innvendig. Kjøpte også en lengst ønsket MT1 spoiler. Og som alltid, den trengte også litt arbeid.. Ble kjøpt veldig billig da, les 3-4 ganger under merkedspris så her måtte det til mange timer for å få dette i tipp topp shape. Mangler litt av en hjørne og har fått seg brann skader eller lignende?? Usikker hva som har skjedd men her er utfordringa at denne er to delt av to forskjellige materiell. Ny hjørne lagt med maritim epoxy. Ble helt hinsides sterkt etter at jeg pusset godt på spoiler delen innover slik den fikk "lang" festepunkt. Har ikke bilder av lakkering, med gummidelen ble faktisk lakkert i 999x lag med plastidip, JA PLASTIDIP. For å få samme gummioverflaten. Ble faktisk sykt bra. Og den andre delen lakkert i sort. Tada! Har dessverre ikke bilder men monterte samtidig touring skjørter. Synes bilen har forandret seg SÅ mye fra start. Henting i august så bilen slik ut. Og 6 måneder senere Eksos skal ordnes da jeg må få meg dobbel ut blås med denne fangeren. (bilen ble selvfølgelig ikke brukt i saltede vestlands veier, bilder ble tatt i gata rett utfor huset) Blir litt roligere med oppdateringer framover da en oppdatering tar oftest en halvtime å lage, men arbeidet tar gjerne en måned, men det jobbes enormt mye med bilen i disse dager for å få denne klar til sesongen. Må takke alle som følger med, veldig kjekt med tilbakemeldinger selv om det er en E30 som ikke mange hadde lagt så mye arbeid i fra utgangspunktet. Men begynner å bli ganske fornøyd med bilen etterhvert. Selv om at jeg innser at å kjøpe en e30 med litt mer futt under panser hadde vært både billigere og mindre tidskrevende. Men done is done, no regrets
  12. Tusen takk alle sammen for kjekke tilbakemeldinger!! Har funnet flere bilder fra elnett fiksinga men ja, det er absolutt mye jobb men tror alle kan klare det med god tid. Er bare til å lage eget koblingsjema på kontakter så går det så bra!! Skal legge ved flere bilder på neste innlegg.
  13. Tusen takk Tok drøyt lang tid men ble bra til slutt!! Helt sant, spesielt preface suge diesel som hverken har egr eller elektrisk diesel pumpe
  14. Litt tid til overs idag så update etter update På grunn av ombygging til turbodiesel så blir det jo også en upgrade understell messig. Skivebrems bærearmer bak handlet+ større stabstag foran og bak Til og med deler som er rustet og ikke særlig tatt vare på kan reddes. Sandblåsing, kald galvanisering og rust grunning. Blir lakkert senere. Da turbodiesel kun kom med 51mm så ble det nødvendig å få dette på plass også. Samme prosedyre her også Så gikk jeg på en smell og når jeg trodde at jeg hadde fått en mt1 bakfanger til en bra pris, så fikk jeg en som var i grunn ikke brukendes og manglet alle fester (skjært av)... Bom kjøp for å si det mildt... Så da måtte det vurderes godt og lenge hva jeg skulle gjøre men da jeg ikke fikk tak i en annen så måtte det gjøres på litt mer permanent vis.. Synd å ødelegge en preface bakfanger men heldigvis var den ikke i så bra stand. ☹️ Vennligst ikke gi alt for mye hat for dette Hadde bare mt1 bakfangere vært en vare som ikke kostet en kvart månedslønn så hadde jeg nok gjort ting annerledes. Prøvemontering Også ferdig. Eksos skal ordnes snarest! Ble litt skuffa over motorgangen når motoren var kald så demonterte innsug og fant en glødeplugg som var dårlig. Så at dysene var 150bar (som også brukes på turbodiesel) så jeg bestemte å overhale, rense og justere de også på bosch diesel service i område hos en som kan det han holder på med. Samt fikk jeg skiftet og overhalt termostat og termostat hus med alt av nye pakninger og skruer. Ny topp deksel pakning og ny register deksel pakning. Fikk også renset og vaska godt innsug og toppdeksel Med det samme så var det jo også nok på tide å justere ventilene. Disse lå faktisk ganske nært men litt justering måtte det til.