Gå til innhold

AdmiralD

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    E39 528

AdmiralD's Achievements

  1. Felger med gode sommerdekk selges. Passer E39. Bakhjul er 245/45 r18 continental sportcontact. Forhjul er fra Bridgestone 225/40 r18. Felgene har noen småskader her og der, men ikke noe alvorlig. Innpress er jeg ikke sikker på da det ikke er påstemplet, men legger ved bilder som viser hvordan de ser ut på bilen. Befinner seg I fredrikstad. Kr 4000,-
  2. Hvor?
  3. Er på utkikk etter noen vinterhjul til E39, med minimum 17" felger. Ingen krav til utseende, så lenge den har lovlige vinterdekk, og er billige. Skiftet styreledd i sommer, var smart og kjøpte 3. parts deler, så nå skraper de inntil de org 15" vinterhjulene, så derfor minimum 17" felger.
  4. Er det noe poeng i det når sensoren ikke har spenning da?
  5. E39 528ia 1996 Symptomene kom først for 3-4 uker siden, da motoren stoppet i en rundkjøring, uten forvarsel. Etter dette har den blitt veldig tungstartet, enkelte ganger må jeg gi halv gass for å få start. På tomgang oppleves det som turtallet er lavere enn normalt, mellom 500 og 600 ca, bilen "rister" litt når han går på tomgang. Ellers har den blitt generelt treig, og akselerer ikke jevnt heller. samt at den har for vane å bare stoppe ved fek.s køkjøring. Kjørte en diagnose med en Peake r5/fcx og fikk feil på veivakselsensor. Denne kjøpte jeg og skulle montere idag. Så fant jeg ut at veivsensoren ikke lå under starteren, slik som det står omkring på nettet, samt på tegningene på koed som jeg bestilte fra. Fant heller ut at den lå under vannpumpen på framsiden. Skiftet den så, og resatt feilkoder med peake'n og prøvde å starte opp og kjøre en tur, men alle symptomer er der fortsatt. Tok deretter en diagnose til, og får opp feilkode på veivsensor igjen. Tok så et voltmeter og forsøkte å måle spenningen i kontaktene til både veiv og kamføler. Dette viste seg å være tricky (jævlig kronglete plassert), men fikk noen målinger, 5V på veivføler kontakten, og 0V på kamføler kontakten. Dette er ikke 100% sikkert, da jeg kan ha bommet på kontaktene, men er ganske overbevist likevel. Hva er neste steg videre? Er det noen sikringer eller releer kanskje? Eller kanskje ingenting av dette er kilden til problemet i hele tatt.
  6. Ingen forskjell på verken lyd eller risting under bremsing. Forøvrig et godt forslag du kom med, bilen har gått 260k så det skal sjekkes opp. Men det er nok noe mer også, synes bilen virker litt sjuskete på brostein og grusveier. Virker litt som om servoen ikke klarer å spise opp ujevnhetene, men det trenger ikke nødvendigvis være relatert til denne rumlinga/ristinga,for det er det er, rumling i lav fart og risting i høy fart.
  7. Opplever en irriterende ulyd/vibrasjon i bilen min ved 30 km/t og oppover. Det er verst ved ca 50 og så blir det gradvis bedre og bedre etterhvert som hastigheten stiger, men aldri helt bra. Kan også nevne at jeg syns bilen sporer litt til tider. Ristingen eller vibrasjonen om du vil, merkes i hele bilen, inkl. rattet, men ikke noe mer i rattet enn resten av bilen. Lyden som oppstår er en slags "VUVUVUVUVU" hvor hyppighetsfrekvensen øker jamt med hastighet. Bilen har fått nye styreledd (indre og ytre), nye felger og dekk (avbalansert), en 4hjulskontroll samt et nytt hjullager (høyre bak). Noen idèer?
  8. Hella Facelift baklykter til E39 selges, i Fredrikstad. Prisantydning rundt 1000kr.
×
×
  • Opprett ny...