Gå til innhold

E38DANIEL

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Elverum
  • Kjøretøy
    BMW 728, '99

E38DANIEL's Achievements

  1. Glemt å oppdatere dette her. Throttlebody var død, vet ikke hvordan men slik var det. Byttet den med en brukt fungerende en og alt løste seg. Men så kom det nå en ny 1580 kode - throttle sluggish, stuck = engine failsafe mode igjen. Noen som har en remedy for dette problemet, evt er det så enkelt som litt olje i throttlebody? Daniel
  2. Ikke sjekket den nei. Trodde den kom opp med en egen feilkode hvis det var noe feil med den.
  3. Var litt kjapp i avtrekkern der ja Bilen er en 1999 BMW 728 (M52TUB28) Ny motor er en 2000 M52TUB28 Daniel
  4. Etter et motorbytte har jeg følgende feilkoder som påvirker bilen - 72 Activation, engine throttle (OBDII P1580 - AA Control-unit self-test, engine throttle or internal fault (OBDII P0601 Dette gjør at når det gis gass, hopper turtall ned selv om det gis på mer. Går fint på tomgang og opp til 2000rpm. Antispinn lyser i dasjen, og det kommer opp motor nødmodus, men er vel pga feilkoden. Den dukker ikke opp på tomgang men så fort jeg er borti gasspedalen så kommer dette. Innsug og alt tilbehør kommer fra gammel motor og fungerte da. (samme type motor før og etter). Lurte om noen hadde en formening om hva som kan være problemet og evt hva som skal til for å fikse dette. Daniel
  5. Takk til 730Morten. Muttern trengte et par newton ekstra så kom det diagnose og bilen startet. Happy days, nesten. Slettet alt av feilkoder, men det som kommer opp nå er følgende: - 72 Activation, engine throttle (OBDII P1580 - AA Control-unit self-test, engine throttle or internal fault (OBDII P0601 Dette gjør at når det gis gass, hopper turtall ned selv om det gis på mer. Går fint på tomgang. Antispinn lyser enda i dasjen, og det kommer opp motor nødmodus, men er vel pga feilkoden. Bilen står på lading over natta, bare for å eliminere evt lav spenning. Daniel
  6. Da har det vært en del feilsøking og blitt mer og mindre klok. Luftet og blåst sylindrene tørre, tørre fine plugger. Belgen etter llm byttet til ny og tett en. Electric cleaner i alt av plugger og kontakter rund baut. Vridde om nøkkel (pos 2), alt hørtes ut som det skulle gjøre, diagnosen lyste opp. Tre sider med feilmeld motor. Brydde meg ikke hva det var siden det var en kombinasjon av gammel og ny motor, hvem vet hva som gjelder nå. Slettet hele greia. Vrei om og dritten startet rett opp og gikk fint, i tre sek. Så kuttet den ut. Hva er galt nå da. I dasjbordet lyser abs og antispinn, tempmåler på rødt, motor i nød, og kasse i nød. Diagnose vil ikke engasjere, når nøkkel settes i pos 2, kvelder diagnoseenheten. Annet er at når nøkkel er i denne posisjonen kommer ikke de vanlige summelydene fra motor og drivstoffpumpe (får ikke fuel med andre ord) Motor sviver rundt som bare det men det er ikke anntydning til tenning. En helt annen ting er at når jeg nå kobler i diagnosen kommer et ping i dasjen og baklyktene tenner, wtf. Er det noen på dette forumet som har en lur løsning, evt vært borti dette før? Ellers er neste løsning å bytte tilbake til gammelt elnett, har ikke lyst.... Daniel
  7. Gjentar at jeg ikke har byttet noe annet enn ledningene som sitter (kom med) på motoren. Hjerne og alt det andre som sitter boltet til bilen er det samme som det alltid har vært. Daniel
  8. Update. Tror jeg har funne skyldig part i motor og kasse i nødmodus. Luftbelgen som sitter etter llm har sprekk. Falskluften som kommer skal vel generere nok "feil" til at den går i nødmodus. - Har kun byttet ledningsnettet som sitter direkte i tilknytning til motor frem til sikringsboks. - Pluggene er våte,(får fuel) mistenker jeg presterte å gi motoren drukningsdøden ved å la den gå for kort tid første gang. (Skrud ut plugger og står til lufting) - "Ny" motor er en '00 model M52TUB28 (dobbel vanos), samme er gammel motor fra '99
  9. Trodde det ikke skulle ha noe å si hvilke ledningsnett jeg brukte. Bare plugge i sikringsboksen og god stemning. Byttet motor tidligere på annen bil. da var det ikke problem. Ikke tatt byttet hjerne.
  10. Har da byttet motor på min '99 E38. Det som er gjort: - Tatt ut gammel motor som hadde blåst toppakning og en rekke andre feil. - Satt inn en tilsvarende motor (M52TUB28) fra '00 gått 120000km - Ledningsnett fra "ny" motor koblet til bilen (alt sjekket) - Alle væsker fylt opp på motor. Hva er galt: - Motor i nødmodus - Kasse i nødmodus - Vil ikke starte, kinner som en gud men det skjer intet i form av start. (startet så vidt første gang jeg prøvde men ikke nå lenger) - Vil ikke snakke med diagnoseverktøy. Diagnoseverktøy går i svart når nøkkel vris om (carsoft i910) og får bare com error når nøkkel ikke er vrid om. Feilsøking: Alle sikringer i motorrommet og i bagasjen er ok. Den får fuel Tror jeg har sjekket alle ledninger og ingen som virker løse. Gått tom for ideer og lure løsninger Hva skal jeg gjøre..... Frustrert
×
×
  • Opprett ny...