Gå til innhold

tlangset

Medlem
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    2004 E46 318i

tlangset's Achievements

  1. Son. Bilen står på Ås ved Aas Bilverksted Eriksen AS og de er med i Sjekkpunkt kjeden. Verkstedet vil starte med å åpne motoren forfra for å sjekke kamkjedestrammerne etc. Kan man feilsøke bare følerne og måle ut om de er defekte? Noe må jo være galt med motoren siden den fusker. Eller? Trond
  2. Hei. Jeg er ny her på forumet eier en BMW 318i 2004-modell , Understellnummer WBAEY71000KS55271 og jeg tror den har motor N46. Bilen har gått ca 96.000 km For noen uker siden begynte motoren i perioder å fuske og varsellampe motor blinket for noen korte perioder. Etter en tid begynte varsellampe motor og lyse konstant og jeg kjørte den på nærmeste verksted (ikke autorisert BMW-verksted) De har konstatert feilmeldingene P0366 P0014 P0301 P1030 Dette sier de varsler om problemer med kamaksel/kamaksler, kamkjede, kamkjedestrammer, kamakselvarslere. Jeg ble frarådet å kjøre videre og bilen har derfor stått ved verkstedet uten at noe har skjedd da de ikke har hatt kapasitet til å gjøre noe med den. Nå melder de at de kan gjøre noe, men de kan ikke si noe om hva som vil være løsning på problemet kun at de vil se etter løsninger. De antyder også at dette kan være en «systemfeil» på disse motorene. Deres uttalelser gjør meg litt skeptisk til å bruke verkstedet. Vet noen om det er systemfeil på disse motorene. Jeg blir litt skremt når verkstedet antyder 20.000 i rep og bytte av varslere, kamkjede, strammere etc. Hva er vitsen med kjede hvis systemet ikke holder mer enn 100.000/ 10 år? Verkstedet fraråder å kjøre bilen. Bør jeg få den til et autorisert BMW-verksted? Jeg har en følelse av det blir enda dyrerer, men hva vet vel jeg. Har ikke noe ønske om å åpne motoren selv. Takker for all hjelp og beklager hvis jeg har postet feil. Trond
×
×
  • Opprett ny...