Gå til innhold

holyman2084

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW

Nylige profilbesøk

303 profilvisninger

holyman2084's Achievements

  1. Boltene ser brukt ut, så de har vel blitt gjenbrukt her også. Edit: Har byttet nå og det var som fryktet uten noe form for filter, ei heller syklon. Satte i ny enhet med filter og la det på. Må si jeg ikke ser frem til å bytte dette annenhver oljeskift, da det var helt j*** å komme til. Kablene til elektronikkboksen på passasjersiden gjorde det nesten helt umulig å få av luftfilterdeksel - måtte bare gi det opp og dra den til siden. Veivhusfilteret i seg selv ble delvis blokkert av slangene som går over innsprøytningen, måtte lirkes forsiktig ut. Samt tonnevis med støv og dritt som får samlet seg under det flotte motordekselet...
  2. Ville gått for helt sort Planer om splitter..?
  3. Strut bar ligger litt i veien for å komme til luftfilterdekselet, og deretter vhv filteret. Noen som vet om det går å jobbe litt med det eller om strut bar må løsnes? I manualen jeg har står det at dersom strut bar løsnes skal boltene fornyes for remontering. Bilen er en E90 330D Edit: Trenger også trekkemomentet for strut bar boltene hvis noen vet...
  4. Ok.. Har selv den tomme boksen men fikk filter enheten nylig. Hvitt filter for øvrig. Monteres ved neste oljeskift
  5. Hpi: Jepp, disse tre er det jeg har funnet også. TRF: Fant ikke link/nummer, lurte på om noen her inne visste noe om det. Er skeptisk til en løsning slik som type 3 uten filter eller separasjon. Trykkreguleringsfeil som følge av tett filter er vel bare et problem der det ikke byttes filter regelmessig...?
  6. Jeg søkte på bmw zyklonabschneider og fant følgende(oversatt fra tysk): De M57 motorene i E39 / E46 eksempel med 184 hk eller 193 hk (530d) har en oljeutskiller med filt filter inni. Den følte filter er som jeg sa fra fleece / filt og er i prinsippet den beste filter som kan sees på som en oljeutskiller. Dens funksjon er meget enkel og logisk - han fanger oljen og dermed forhindrer at det direkte at denne fanget olje kommer inn i inntaket. Følgelig kan ingen lekkasje ved inntak manifold oppstå - fordi hvis det ikke er olje tilstede i innsugningsmanifolden, så ingen olje kan unnslippe gjennom små lekkasjer som kanskje normalt med alderen - men ufarlig - ville være! Vi ser dette filteret her - Klikk meg - Number 15 De M57TÜ motorene i E60 for eksempel, med 177 HK (525d), 218 hk (530d), 272 hk (535d) har inne en oljeutskiller, som har ikke lenger følte filter, men en syklon separator. Dette innebærer at oljedamp / oljetåke blir absorbert av prinsippet for syklonisk separasjon og blir deretter utskilt - de verbleidenden gassene går tilbake inn i motoren til inntaket. Dette filteret har blitt funnet å ikke være meget god. Mange folk som kjører en E60, rapport lekker Intake Manifold - mange vet ikke engang at deres inntaksmanifold lekker. Så dette er ikke så bra, denne varianten av filter - filt / stoff filter ville være å foretrekke! Syklonen kan sees her - Klikk meg - Number 15 De M57TÜ2 motorene i E60 for eksempel, med 197 PS (525D), 231 PS / 235 hk (530d), 286 hk (535d) har (nå kommer den fatale!) Ikke mer oljeutskiller! Kapslingen er tom. Nå kan du lese igjen av min ovennevnte uttalelse om funksjon av oljeutskiller - lyser den opp? Jeg håper - BMW har helt utelatt oljeutskiller. Således, i prinsippet, går alle oljetåkedamper direkte inn i motoren og dermed av laderen og innsugningsmanifold, samt av motoren (her er det også fare for at hele samles på inntaksventiler, - således kan de ikke helt åpen, og det kommer om bare store problemer). Her ser vi at oljeutskiller - Klikk meg - han er ikke lenger til stede, oljeutskiller!
  7. Nå har jeg hørt at det nyere vedlikeholdsfrie syklonfilteret har skapt masse problemer, og at det er anbefalt downgrade til den gamle filterenheten siden den vil fungere best med regelmessig filterbytte. Kilde: http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=268595&sida=2 "Det ska du inte acceptera som svar, den har visat sig INTE vara underhållsfri. Det sitter ett membran i den som ska öppna vid ett visst tryck. Att det lägger av är mer än vanligt. BMW Tyskland har gått ut med information till alla ÅF att direkt göra en "downgrade" till filterenheter så fort de har möjlighet. Jag fick själv lotsa den lokale BMW-handlaren till var han kunde hitta PUMA-åtgärden och åtgärdsnumret innan han fick upp ögonen och begrep vad jag talade om. Om du kan Tyska, gå till google.de och sök på BMW Zyklonabscheider. Då börjar man förstå vad detta har orsakat på många motorer. BMW Tyskland = Omgående åtgärd och info till ÅF," Noen som vet noe annet?
×
×
  • Opprett ny...