Jump to content

holyman2084

Members
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

About holyman2084

  • Rank
    Korporal

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW

Recent Profile Visitors

206 profile views
  1. Boltene ser brukt ut, så de har vel blitt gjenbrukt her også. Edit: Har byttet nå og det var som fryktet uten noe form for filter, ei heller syklon. Satte i ny enhet med filter og la det på. Må si jeg ikke ser frem til å bytte dette annenhver oljeskift, da det var helt j*** å komme til. Kablene til elektronikkboksen på passasjersiden gjorde det nesten helt umulig å få av luftfilterdeksel - måtte bare gi det opp og dra den til siden. Veivhusfilteret i seg selv ble delvis blokkert av slangene som går over innsprøytningen, måtte lirkes forsiktig ut. Samt tonnevis med støv og dritt som får sam
  2. Ville gått for helt sort Planer om splitter..?
  3. Strut bar ligger litt i veien for å komme til luftfilterdekselet, og deretter vhv filteret. Noen som vet om det går å jobbe litt med det eller om strut bar må løsnes? I manualen jeg har står det at dersom strut bar løsnes skal boltene fornyes for remontering. Bilen er en E90 330D Edit: Trenger også trekkemomentet for strut bar boltene hvis noen vet...
  4. Ok.. Har selv den tomme boksen men fikk filter enheten nylig. Hvitt filter for øvrig. Monteres ved neste oljeskift
  5. Hpi: Jepp, disse tre er det jeg har funnet også. TRF: Fant ikke link/nummer, lurte på om noen her inne visste noe om det. Er skeptisk til en løsning slik som type 3 uten filter eller separasjon. Trykkreguleringsfeil som følge av tett filter er vel bare et problem der det ikke byttes filter regelmessig...?
  6. Jeg søkte på bmw zyklonabschneider og fant følgende(oversatt fra tysk): De M57 motorene i E39 / E46 eksempel med 184 hk eller 193 hk (530d) har en oljeutskiller med filt filter inni. Den følte filter er som jeg sa fra fleece / filt og er i prinsippet den beste filter som kan sees på som en oljeutskiller. Dens funksjon er meget enkel og logisk - han fanger oljen og dermed forhindrer at det direkte at denne fanget olje kommer inn i inntaket. Følgelig kan ingen lekkasje ved inntak manifold oppstå - fordi hvis det ikke er olje tilstede i innsugningsmanifolden, så ingen olje kan unnslippe gjennom
  7. Nå har jeg hørt at det nyere vedlikeholdsfrie syklonfilteret har skapt masse problemer, og at det er anbefalt downgrade til den gamle filterenheten siden den vil fungere best med regelmessig filterbytte. Kilde: http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=268595&sida=2 "Det ska du inte acceptera som svar, den har visat sig INTE vara underhållsfri. Det sitter ett membran i den som ska öppna vid ett visst tryck. Att det lägger av är mer än vanligt. BMW Tyskland har gått ut med information till alla ÅF att direkt göra en "downgrade" till filterenheter så fort de har möjlighet. Jag fick själv
×
×
  • Create New...