Gå til innhold

Thomas Karlsen

Medlem
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Thomas Karlsen

  • Bursdag 01/20/1985

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Askim
  • Interesser:
    Bil, foto, data
  • Kjøretøy
    BMW E39 Touring

Thomas Karlsen's Achievements

  1. Jeg fikk byttet den andre sensoren idag. Har ikke sjekket feilkodene enda, men bilen har våknet nå. Mer liv i den nå enn før.
  2. Er sant det + mye lettere å bytte enn den andre sensoren jeg har byttet. Så da er det bare å krysse fingrene
  3. Så prøve å bytte den andre sensoren da og se om det hjelper?
  4. Ja, jeg har så klart gjort det. Søkte opp og slettet før jeg byttet sensor. For å se om det var gammel moro. Byttet sensor, slettet feilkoder. Tok en kjøretur og søkte på nytt. Feilkoden var der enda
  5. Bil: 1999 (07/99) E39, 520i Touring Automat For en stund tilbake søkte jeg opp feilkoder på min E39 520i. Fikk da opp en feilmelding på P0340 som jeg fant ut var camshaft sensoren. Søkte opp sensoren på etk.cc, fant delenummeret og bestilte ny på ebay (fra England) Fikk sensoren, merket at den var litt tykkere enn den som satt der men den passet. Monterte denne, men feilkoden ble ikke borte. Finnes det to forskjellige sensorer til bilen? Eller har jeg fått en som er defekt? Kan det være noe annet som er galt da?
  6. Har en BMW E39 520i Touring med automat jeg ønsker å bytte. Bilen er EU godkjent til feb 2017 (EU godkjent nå i november uten feil) Bilen er i 100% original og lovlig stand. Om man ser bort fra ny CD spiller. Veldig god bil å kjøre. Automatkassa girer pent og motoren går bra. Nylig hatt service før EU. Byttet da olje filter, olje, tennplugger og luftfilter. Er også byttet fjærbeinslager og stagstag foran. Bilen har luftfjærer bak, originalt xenon. M5 ratt og front. Kun et sett med felger følger med. Det er vinterdekka (Ikke de på bilde) Byttes bort kun pga jeg kjører mye og da blir en bensinmotor dyr i drift (drivstoff) Så har du en dieselbil du ønsker å bytte bort så si ifra
  7. Hvordan er bak akslingen på en E39 520i automat? Tenkte på diff eller hva det heter. Drar bilen på begge hjula uansett last eller drar den på det letteste hjulet? Beklager dårlig forklart, er litt ny på denne RWD biten
  8. Har fått byttet i helga nå. Og må si det ble STOR forskjell. Mye lettere på rattet og ingen ulyd nå Veldig godt
  9. Lufter bilen til salgs. Bilen er en 99 BMW E39 Touring 520i automat. I delvis original stand. Det uoriginale er M5 front, M5 ratt og ny CD spiller siden den originale ble ødelagt. Fast og fin i foringer. Fjærbeinslageret må byttes, men deler er kjøpt inn og blir byttet før et evt salg. Ser man bort ifra bakluka (som må byttes) så er bilen rustfri. Pen i lakken Ble byttet olje + filter, tennplugger (originale Bosch) og luftfilter i førsten av november. EU godkjent 4. november 2014. Neste frist for EU er 28. feb 2017. Bilen har original xenon nærlys og ettermontert xenon i fjernlysene. LED pærer ellers inni bilen og skilt. Originale 15" dekk. Luftfjærer/nivå system bak. Sports stoff seter God bil å kjøre. Pen lyd fra motoren. Selges pga overgang til diesel bil Flere bilder kan fikses Pris:35tusen /bud
  10. Oki Da blir det nok noen timer i garasjen snart Bytte den tanken, slanger, stab stag, foringer, fjærbeinslager og Eibach senkefjærer
  11. Ja, det laveste punktet i systemet. Kan prøve å se hva som skjer. Tar systemet skade om det ikke er olje overalt da man starter opp bilen og for første gang og skal begynne å lufte anlegget? (svinge)
  12. Jeg skal bytte noen foringer (nr3 på bilde) men noen som vet hvilke jeg skal ha? Finnes jo så mange str på de. Da jeg målte stanga på bilen fikk jeg opp 23.80mm - 23.90mm. Jeg fikk ikke målt rett over der foringene sitter, men kun på langsiden som går etter bøyen der foringene sitter (mellom stabstag og feste til foringen jeg vil bytte) Så er det 23mm eller 24mm jeg da trenger til bilen min?
  13. Oki, høres jo greit ut. Hvilken type servo olje er å anbefale til bilen? Og hvordan får man tømt systemet helt egentlig? Kanskje greit å bytte ut alt
  14. Jeg har lekkasje i servo olje tanken som er i motorrommet. Vet ikke om det kommer fra beholderen eller de to slangene som går under. Så jeg har bestilt meg et sett med tank og slanger (alt nytt). Hvordan går man frem for å bytte dette? Tenker da på å få tømt ut det som er i beholderen, byttet ut slangene og tank og få fylt opp systemet igjen. Og hvordan går man ut lufta? Bil: E39 520i
×
×
  • Opprett ny...