Gå til innhold

ThomasLS

Medlem
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

773 profilvisninger

ThomasLS's Achievements

  1. Hei. Er det noen som har et svart metallic panser til E90 til salgs? Helst i nærheten av Bergen eller Ålesund. Mvh Thomas Storhaug 97410620
  2. Har du fremdeles panser til E90 til salgs? Thomas Storhaug tls: 97410620
  3. Hei folkens. Nå trenger jeg hjelp! Min 2008 318D e90 130 000km. har utviklet noen problemer nå. Veldig lite retningsstabil i 80km/t og rattet "henger" litt fast av og til. Et annet symptom er at ved venstresvinger feks rundkjøringer så vil rattet av og til henge seg opp og ikke returnere... (farlig ja). Ved motoren av, men tenningen på, drar jeg litt hardt i rattet så "glipper" det et lite stykke før det blir motstand igjen. Bilen har elektrisk tannstang (EPS, electric power steering). Har hatt bilen til kontroll hos jæger nå, de sier uten noen forklaring på hva som er gale att tannstangen må byttes. De kan visst ikke bytte noen komponenter i tannstangen. Ny tannstang koster 20 000.. uten arbeid. Jeg ser det ligger flere brukte elektriske tannstenger til salgs på nettet, men jæger forklarte meg at jeg ikke kan bruke brukt tannstang, da disse er programmert opp mot hver enkelt bil. Er det noen her som kan hjelpe meg? Noen som vet om noen som overhaler disse tannstengene, eller som vet om noen som tar på seg jobben å kode opp gamle tannstenger mot nye biler? Holder til i Bergen. Mvh Thomas Storhaug Tlf: 97410620
  4. Man kan også lure på hvorfor BMW-valgte å legge registerkjedet inn mot torpedoveggen på denne motoren, slik at motor må ut av bilen for å komme til registerkjedet.... men her kan man spekulere seg helt i hjel og lage så mange konspirasjonsteorier man bare orker. det viktigste er at BMW nå tar ansvar for dette uavhengig av hva som har forårsaket registerproblemene i utgangspunktet. At de i tillegg har økt goodwill-garantien fra 7 år til 10 og 250k km er helt fantastisk. Forhåpentligvis får folk dette med seg og gjør noe med det. For å være helt ærlig hadde jeg nok aldri tenkt over raslingen fra registeret om jeg ikke hadde lest om dette ved en tilfeldighet. Da hadde jeg nok kjørt lykkelig uvitende til evt. havari. En såppas ny og moderne bil i en slik prisklasse forventer man litt blindt at skal fungere. Så vi får alle ta ansvar og prøve å informere om dette videre.
  5. Takk for gode svar. Da prøver jeg silikonfjærner for å få av dritten og smører så inn med hvit vaselin om det forsatt knirker
  6. Hvis kjedet ryker så blir det en mye mye mer omfattende reperasjon... Billigere å bare kjøpe en fabrikkny motor da. Men dette er ingen garanti, men en "utvidet goodwill" som de kalte det hos Jæger Sentrum. Dette må søke til BMW-tyskland for å få godkjent da det er de som betaler. Så garantien er langt utgått ja, det har de rett i, men rart de ikke vil ta det på goodwill da de får jo betalt for dette?
  7. Hos meg høres det best ved kjøring over fartshumper eller svinger. Det eneste jeg kan sammenligne med av lyder jeg kan forklare er å starte opp en gammel nedfrosset bil midt på vinteren. De første humper og de første km knekker og knirker det veldig. Jeg forsøkte trikset med å senke vinduene 1 mm da de virker som en høytaler og dette fungerte.
  8. Takk for gode svar!
  9. Hvor holder du til? Og følger det med spacer? Jeg har e90 som trenger ET35.
  10. Har du noen anbefalinger når det kommer til type silikonfjerner eller er dette ett fett?
  11. Tittelen sier vel det meste... Kjedet meg i vaskekø og fant da i haskerommet noen statoil vaskekluter for dørlistene som forrige eier la igjen. Kan ikke forstå annet enn at det må ha vært silikon i disse da bilen knirker noe helt forj*** nå. Spesielt ved humper. Hva kan jeg bruke for å få renset listene? Noe overpriset produkt med BMW-logo er siste utvei. Noen som ved om noe annet bra? GS bildeler? Takk for svar.
  12. Siste oppdatering. Feilmeldingene kom tilbake igjen samtidig som at det av og til lugget litt i rattet ved sving i lav fart. Tenkte med en gang at nå er det servopumpen og mange tusenlapper... Hadde bilen på diagnose i dag og der fant de at minuspolen på batteriet var helt løs og er mest sannsynlig synderen for hele problemet. Jeg hadde bilen på registeroverhaling for en måneds tid siden og det er siden da problemet har oppstått, så det er nok da de glemte å stramme minuspolen. Satser på dette er slutten på det problemt!
  13. Nå har jeg kjørt til og fra jobb hele uken og ikke sett noe mer til dette problemet etter at jeg renset senroene og ladet batteriet. Jeg målte ikke batteriet før lading, men nå viser det 12.3V etter å ha stått i 12 timer, 14.9V rett etter oppstart og synker til 14.5 etter litt kjøring. Skal inn og få tatt diagnose på bilen på tirsdag, men siden bilen ikke viser feilkoder lenger og alt er fint anser jeg problemet som løst. Regner med det er det 7 år gamle batteriet som aldri har vært vedlikeholdsladet som er problemet.
  14. Jeg har samme problem med min, veldig lite sensitiv. Hvordna resetter man denne Reef89?
  15. Er det noen spesielle triks når det kommer til å rense kontakene og senroene? Kontakten "øverst" er vel bare å koble til fra noen ganger evt. litt kontaktspay? Sensorene i spindelene er jeg litt mer usikker på. Noen tips? Er vel også greit å koble ut batteriet når dette gjøres? Mvh Thomas Update 24.02. I går tok jeg ut og renset begge sensorene framme samt en bake med. Tok også ut og inn kontaktene et par ganger. Jeg har også lest litt rundt at det kan være batteriet som holder på å ta kvelden som gjør at disse feilmeldingene kommer. Tok derfor å satte batteriet på lading i går. Har bare en gammel dårlig lader tilgjengelig, men det ladet i 2-3 timer. På den 30 min turen til jobb i dag kom det absolutt ingen feilkoder eller varsler. er det mulig at det er så enkelt at batteriet må byttes?
×
×
  • Opprett ny...