Gå til innhold

Sulagutten

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    Bmw 530d.

Nylige profilbesøk

117 profilvisninger

Sulagutten's Achievements

  1. Hva er kjennetegn på av viftemotstand må skiftes?
  2. Er det en vannventil pr side på klima? Er det derfor det kommer varmluft kun på en siden? Hvorfor kommer det varmluft som vanlig etter at bilen er kjørt en stund? Fint med forklaring på hvordan dette virker!
  3. Tror du har helt rett mht tomgangskjøring! Har akkurat fått renset retursystemet som andre forbrenning av eksos. Denne hadde kokset seg noe voldsomt. Forstår det er oljerester blandet med eksos som skaper dette. Prøver å kjøre så lite som mulig på tomgang og kjøre lengre turer og bruke bilen skikkelig for å unngå koksing. Fyller også Shell powerdiesel. Denne skal også motvirke koksing. Også tips å fylle en kork med totaktsolje på hver fjerde tank. Dieselen har visst ikke nok smøring i seg. Stemmer dette?
  4. Takker for alle tips så langt! Veldig fornuftig å starte med luft først siden dette er enklest og billigst. Deretter feilsøking på viftemotstand, vannventil og vannpumpe. Noen andre muligheter? Flott med ekspertforum istedet for dyre merkeverksted som bare bytter deler etter hva de tror siden det er mange feil som ikke kommer opp på diagnose.....
  5. Har ikke kjørt diagnose enda. Ofte uvisst hva som kommer fram og veldig ofte fryktelig dyrt med merkevareverksted. De tar gjerne og kjører diagnose over flere dager uten å finne noe som helst og må deretter bare prøve å bytte deler.... Blir som oftest over 15`. Slik ble det sist med luftmengdemåler. Kan det være noe annet enn lufting av kjølesystem? Bilen har gått veldig mye på tomgang i det siste.
  6. Hva med Philips Rallye pærer? Blir vel bra lys i halogenlykter?
  7. Har fått plutselig trøbbel med klimaanlegget i BMW 530DA E39 2001 modell. Har delt klima og den ene siden blåser kalt mens den andre siden blåser varmt. Begge sidene er stilt inn på 25 grader. Dette skjer på tomgang. Når bilen kjøres blåser det like varmt på begge sidene. Blåser også like varmt etter endt kjøretur. Noen som har kontroll på hva dette kan være? Har kjørt bilen mye på tomgang i det siste. Takker for all hjelp!!
  8. Bytte olje på automatkassa på e39 530da når den var gått ca.180.000 km. Merket at kassa slo ved giring både manuell,auto og i sport. Skiftet både olje og filter. Fikk en nydelig silkemyk giring etter dette. Ikke opplevd noe som helst problem i etterkant! Kassa ble flush`et.
  9. Hei! Viser seg nå at du har helt rett! Det var fuktsperra på dørtrekket som var tuklet med slik at halve dørtrekket på innsida ikke lengre hadde plastsperre.... Dreneringsproppene du snakker om, var i tillegg gått tett slik at vannet rant ut av innstegslyset på dør og videre langs terskellista og så inn i bilen! Sparte mange verkstedtimer på forumet her... ALPEJOHN HAR STÅLKONTROLL!! TAKKER SÅ MYE FOR HJELPA!!
  10. Hei igjen! Finnes det noen form for drenering i selve døra? Eller skal denne fuktsperra på innsida opp mot vindu stoppe all fukt? Ser ellers ut som du har helt rett at det er her lekkasjen er!! Ser nå vannrester på dørterskelen. Takker så mye for hjelpa!!!
  11. Takker for tips!! Skal få sjekket det! Har du andre alternativ hvis det ikke er dette som er feil? Flott å høre hva som er mest sannsynlig ifra dere Bmw-spesialister!! Blir fort dyrt på verksted.....
  12. Har en Bmw 530DA 2001 modell og har oppdaget vann under teppet i fotbrønnen bak passasjersetet foran. Ligger ca.3-4 cm vann under teppet. Ser ut som det er dreneringshull i teppet og vannet kommer ut her når man presser teppet ned. Utvendige lister og gummi er ikke skadet, så regner da med at vannet kommer innenfra. Går det ulike rør el.lign.i området rundt fotbrønnen bak eller er det lekkasje fra feks.klima? Hva er mest sannsynlig? Takker for alle tips!!
×
×
  • Opprett ny...