Gå til innhold

hjalmar

Medlem
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 523i Touring 1998

Nylige profilbesøk

252 profilvisninger

hjalmar's Achievements

  1. Hei Sliter med en 523i. Byttet Radiator , termostat, termostathus. Der etter fylte jeg vann slik det er vist på mange youtube filmer ang lufting av systemet på e39 (skulle ikke være noe luft i bilen). Dette fungerte en kort periode, men ser etterhvert at vannet forsvinner etter et par lange turer. Når jeg er ute og kjører nå må jeg fylle på en masse vann, kan da ta en kort tur, det er litt som lotto om jeg kommer frem eller må stoppe og fylle på igjen pga overtrykk. Noen som vet om hvorfor jeg får overtrykk selv når termostaten i dashen står i mitten som den skal. Det virker som at det blir kjempe overtrykk og da ekspansjonstanken da slipper ut masse luft og vann (koker). når den har sluppet ut en del van blir bilen varm med engang (self) går i det røde med engang. Det jeg mener her er at mens jeg kjører blir det overtrykk og vannet går ut. Jeg ser da først i dashen at bilen blir varm når vannet har sevet ut imens jeg kjører. stopper altid med en gang for å spare motorn. Det jeg lurer på er: kan det være Viskosekoblin som er årsaken til dette? eller kan det også være andre ting? Er det vanlig at vannet koker over og lager overtrykk i systemet at det da går ut via ekspansjonstanken? Det er ikke vann i oljen heller ikke noe uvanlig røyk fra eksos. ingen uvanlig motorlyd,
  2. Ahaa tusen takk FJPopp!
  3. Diagnose er vanlig å ta en halvtimes jobb for det, men jeg ville heller ikke betale så mye for det lille. Så jeg kjøpte en billig oBD2 leser på Ebay. Kjøpte C100 scanner V3.7 og en (OBD2 til OBD1) connector. Den fungerte ikke på BMW med en gang, oppgraderte firmware fra C100 til C110, tok ca 5min med programvare som følgermed. Etter det så kunne jeg avlese MINI og alle BMW'er inklusiv min 523i fra 1998 med OBD1 connector. Bare et tips hvis man ikke ønsker å betale for fremtidig diagnose/nullstilling av feil som airbag og andre ting. Exempel: http://www.ebay.com/itm/151323404371?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT http://www.ebay.com/itm/VAG-20pin-OBD1-to-16pin-OBD2-Diagnostic-socket-Connector-Adapter-Cable-for-BMW-/121511567679?hash=item1c4aa7613f&item=121511567679&pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr
  4. Hei jeg har en 1998 523i touring. På EU kontroll fikk jeg en 2'er på katalysator (defekt må byttes) Tipper at de har kommer frem til denne konklusjonen på forurensnings måling. Ser det er 3 katalysatorer på bilen noen sier at skifte olie og oliefilter kan hjelpe på forurensningen. Å så ser jeg at noen sier at luftmengde måeleren også kan være en synder. noen som har hat noe liknende og løst dette problem`? det jeg lurer på er om man kan nøjes med å bytte den siste katalysator. De fleste verksteder får bare tak i den bakerste katalysator. Noen som har tips ang dette?
  5. Takk Otis, noen som vet hvilke 4 foringer som er travers foringer?
  6. Hei jeg har en 523i touring. På EU kontroll så fik jeg en 2er på (Bakstilling slitte traversforinger) står ikke mer en det. Jeg fikk ikke pratet med han som utførte kontrollen. Hvilke foringer er det? på gs bildeler er det 2 traversforinger, men ellers så er det jo mange andre på bakstillingen. heter alle foringer traversforing? eller er det bare 2 traversforinger på bakstillingen?
×
×
  • Opprett ny...