Gå til innhold

SinnaSatan

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Kjøretøy
    2005 e90 320i

Nylige profilbesøk

330 profilvisninger

SinnaSatan's Achievements

  1. Hei Takk for svar Ville tro den lyden var mer permanent, kanskje? Men skal absolutt sjekkes etterpå, det også. Takk for tips
  2. Hei Begynte i går å få 2 lyder fra opphenget ved venstre bakhjul. Den ene lyden minner om en type rasling/klunking av metall mot metall ved hver minste lille ujevnhet i veien, og ved fartsdumper o.l. Den andre kom da jeg skulle over en fartsdump ved et kryss, da jeg svingte av, og også senere ved svinging og litt ujevnheter i veibanen. Lyden hørest mest ut som om det er noe metall som skraper opp etter noe annet og litt som noe som nesten glipper litt (tenk fjær som klatrer). Dette høres veldig ut som en knekt fjær for min del, men jeg er ikke helt sikker. Lurer også på om dette er noe som er farlig å kjøre med? Skal fikse det asap, men er avhengig av bilen mtp jobb osv. Takk
  3. Så, en liten oppdatering for de som bryr seg Bytta ccv'en og skifta olje og filter. Bilen går, så det er jo bra Tenkte å kjøre nå ei lita stund og så bytte olje og filter igjen, så eventuell gønk som er igjen blir borte (håper jeg). Er fremdeles et merkbart overtrykk i veivhuset, men antar at det gir seg etterhvert som resten av gørra blir renset ut? Det burde gå greit å kjøre med den, nå eller?
  4. Prøver nok å unngå det, And-reas, høres dyrt ut Får kjøre så lite som mulig i mellomtiden; heldigvis er det noen fridager i rundt nyttår Etter å ha gjort litt research igår, har jeg iallfall funnet ut at det er det som er problemet; den typiske sennepsgule "majonesen" under oljelokket og hvis jeg skrur opp oljelokket med motoren igang, er det et merkbart overtrykk. Deler bestilt, og varm garasje lånt, så da får vi se hvordan dette går Bytter like godt olje og filter i samme sleng, for jeg regner med at det er lurt. Denne "majonesen" som er i oljelokket og i veihusventilen; er den noe annet sted i motoren også? Burde den "spyles" innvendig e.l.? Takk for alle gode svar
  5. Ja, ok. Huff, det var ikke akkurat i budsjettet akkurat nå Hvordan er det å kjøre med noe slikt? Har ingen annen bil tilgjenglig og delene måtte bestilles. Er avhengig av bilen, men har jo ikke lyst til å ødelegge den (mer)
  6. Takk for svar Veihus-ventilasjon frosset? Hvordan løser man det, egentlig? Men alt i alt, så er ikke dette noe "farlig", i den forstand? Leste også på nettet at (etter sigende) skal disse oljepåfyllingslokka være kjent for å ha en litt dårlig pakning; er det noe hold i det? Delen i seg selv koster jo ikke mer enn 100-lappen, kan dette være noe som uansett er greit å bytte på en 9 år gammel bil?
  7. Hei 2005 BMW e90 320i Fikk et nytt problem idag, aldri opplevd det før. Kjører mye småturer pga jobben er nærme, og bilen har nå stått siden 1. juledag, så den var ganske igjenfrosset. Bestemte meg derfor for å la den stå og gå en 20-25 minutters tid før jeg dro til jobb (ca 10 minutter unna), så den ble varm. Når jeg setter meg inn i bilen for å kjøre virker alt normalt, men når jeg stopper i et kryss etter ca 1 minutts tid, lukter det litt svidd (plastikk/olje lukt), men det forsvinner så fort jeg begynner å bevege meg igjen. Dette skjer igjen ved neste kryss, men nå er jeg såpass nærme jobb, at jeg bestemmer meg for å kjøre frem før jeg sjekker. Når jeg kommer frem finner jeg at det har lekket olje fra rundt oljepåfyllingslokket. Skjønner jo at det er det som er kilden til lukta. Oljen som har kommet ut ser ut som olje, men er litt mindre gjennomsiktig enn vanlig, og har kanskje et snev av misfarging (fikk ikke sett så nøye på det). Prøvde å åpne denne, men da freser den og det kommer litt røyk/damp (på samme måte som ved et radiatorlokk), så jeg lar det være. Noen som har noen ide om hva som forårsaker dette? Og hva som evnt. er feil og hva jeg må/bør fikse/bytte? Eneste feilmeldingen jeg har fått, har vært varsel for kjølevæske. Denne er ikke på hele tiden, kun ved parkering på skrå flater. Så det er nok på grensen, men det er ikke tomt, og ikke fått noe varsel på lite olje eller at bilen koker på noen som helst måte. Dette har aldri vært noe lignende problem tidligere, og senest på 1. juledag kjørte jeg 45 minutter på e18 og merket ikke noe sånt da jeg kom frem, og da hadde også bilen stått på tomgang i 15 minutter før jeg kjørte. Vet jeg skriver mye, men tenker som så at det best å gi så mye informasjon om problemet som mulig Takk
  8. Ja, det var akkurat det jeg også antar. Batteriet sitter jo bak i disse bilene, og da skal man alltid bruke polene i motorrommet og aldri rett på batteriet. Tror uansett man ikke får koblet noe som helst rett på batteriet på de bilene, da det sitter et deksel med ymse elektronikk rett på batteriet Takk for input
  9. Takk for raskt svar! Regner da med at jeg kan bare koble laderen på pol-punktene i motorrommet, som ved en jump-start? (Tror det bare er kabler-ender, så disse må skrues/skoes fast). Laderen har jo en regulator, så jeg regner da med at batteriet ikke tar noe skade av det her. Normalt sett ville jeg ikke tenkt tanken på at det skulle være noe problem med noe sånt, da jeg har alltid vært hobbymekaniker på mine tidligere biler, men etter å ha funnet ut at BMW skulle være litt "vanskelig" å ha med å gjøre på elektronikk-fronten, tenkte jeg det var best å spørre Igjen, takk
  10. Hei Har en 2005 BMW e90 320i (pre-iDrive). Kjøpte denne ifjor av en forhandler, men har merket at både denne vinteren og forrige, så slet jeg med tilstrekkelig strøm ved kald start (alt under -5C, stort sett). Kjører primært mye småturer, da jobben er 10 minutter unna, og vet at det ikke er gunstig for batteriet det heller. Prøver å la den stå 15-20 minutter på tomgang når jeg kommer hjem for å få ladet litt iallfall. Tror batteriet er originalt og har vært i bilen siden den var ny, men ikke sikker på dette. Uansett er det på tide å bytte. Hadde i utgangspunktet tenkt å bytte batteri, men etter en del research har jeg jo funnet ut at dette ikke er bare, bare (pga IBS osv). Planen var å kjøpe meg et batteri og bytte dette selv, men det går jo tydeligvis ikke siden bilen må inn og få registrert det nye batteriet. Ringte til Møller Bil i Tønsberg for å få pris på dette; og da fikk jeg bare høre at jeg måtte ta alt via dem, fordi ikke-oem batterier kunne ikke registreres på en bmw pga noe serienummer-tull (dette stemmer IKKE, ifølge en herskare av poster på diverse forum), og jeg da måtte kjøpe batteri av dem. Kort og godt kom da et batteribytte på over kr 3000, noe som er over dobbel pris av det jeg hadde forventet hadde jeg gjort jobben og skaffet deler på egenhånd. Dårlig av BMW det her syns jeg. Hvis noen har lyst til å ta stilling til disse utsagnene, kjør på, men er egentlig ikke derfor jeg poster Jeg har et forholdsvis nytt DEFA warmup-kit som jeg hadde planer om å sette i en annen bil; det er universalt, med kupevarmer, batterilader og fjernkontroll og en haug med kabler. Spørsmålet er da som følger: Kan jeg bruke DEFAs batterilader, og montere denne permanent (som en midlertidlig løsning) i bilen, sånn at jeg kan bare plugge inn stikkontakta når jeg kommer hjem og la den lade over natta, eller er "nye" BMWer litt sære her også, og man må ha en oem-lader, eller gjøre noe annet unødvendig for å få litt strøm i den stakkars bilen? Batteriet SKAL byttes på sikt, men har ikke helt budsjett til det akkurat nå (jula ble dyr ), og det begynner faktisk å bli ganske kaldt her nå (-10C og mindre). Takk for svar
×
×
  • Opprett ny...