Gå til innhold

Duperman

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    F10 520d E39520i E87 116d

Duperman's Achievements

  1. Takk for alle innspill og svar. Hadde bilen inne på verksted igjen (som reklamasjon på termostatbyttet i første omgang) De luftet kjølesystemet, og nå ser det ut som om det fungerer. Har kjørt bilen god og varm noen ganger, uten at den er blitt for varm, så da vil jeg tro at det heller ikke kan være vannpumpen. Mulig det er en liten lekkasje et sted som gjør at den suger litt luft også siden det tross alt gikk litt kilometer (ca 2000) før det ble så mye luft i systemet at den ikke fikk nok kjøling. Skulle jo tro at det problemet hadde kommet før hvis de ikke hadde luftet ordentlig ved skiftet av termostat. Verkstedet var for øvrig sporty og gjorde denne jobben + en annen sjekk uten kostnad
  2. Burde forresten ikke verkstedet anbefalt å skifte vannpumpen når de skiftet termostaten? Ser på tegninger at disse står like ved siden av hverandre og at man nå må demontere termostaten igjen for å skifte pumpen som sitter like under termostaten
  3. Så ikke ut til at det boblet i ekspansjonstanken, men et stor trykk og høyt væskenivå i tanken. Slangen inn til tanken var varm, slangen fra radiator kald. Sjekket bilen igjen i går, da var den kald etter å ha stått et døgn. Væskenivået i tanken var like høyt som da jeg satte den fra meg varm......
  4. Gjelder E39 520i men M52 motor Har problemer med kjølingen. Radiatoren er ny, skiftet for 5 mnd siden (4000 km), termostat skiftet på verksted for 3 mnd siden (2000 km). Bilen har fungert fint inntil i går. Opplevde at bilen kokte igjen. Ingen tegn til lekkasje, full ekspAnsjonstank og ingen varme i klimaanlegget. Ser tort ut rundt vannpumpen. Lurer på om det kan være feil på den nye termostaten? Noen som har erfaring på dette området? Tips til andre feil som kan føre til koking i dette tilfellet?
  5. Gjelder E39 520i men M52 motor Har problemer med kjølingen. Radiatoren er ny, skiftet for 5 mnd siden (4000 km), termostat skiftet på verksted for 3 mnd siden (2000 km). Bilen har fungert fint inntil i går. Opplevde at bilen kokte igjen. Ingen tegn til lekkasje, full ekspAnsjonstank og ingen varme i klimaanlegget. Ser tort ut rundt vannpumpen. Lurer på om det kan være feil på den nye termostaten? Noen som har erfaring på dette området? Tips til andre feil som kan føre til koking i dette tilfellet?
×
×
  • Opprett ny...