Gå til innhold

Jørgenla

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    F11 530xd

Nylige profilbesøk

145 profilvisninger

Jørgenla's Achievements

  1. Takk for info og ja, deler synet ditt på reg. kjede men ettersom HP pumpe skal byttes og det er hensiktsmessig å ta dette sammen, også mtp pris, så er planen bare å få det gjort. Jeg har snakket litt med to verksteder angående n55 og oljeskift intervaller og fikk også bekreftet at den jeg vurderte har veldig lange intervaller mellom skift. Så da blir konklusjonen å ikke bytte denne gang.
  2. Hei, jeg har en 2011 530xd som jeg er grisefornøyd med og har tenkt å eie i 10 år til. Har derfor vært nøye med vedlikehold på denne og planlegger et preventivt bytte av HP og reg. kjede om 2 år når bilen har gått ca. 150’km. Antatt kost for dette er grovt NOK 40’. Men, i bunn er jeg egentlig en bensin-mann og til tross for at jeg digger n57’en har det nå dukket opp en mulighet for et bytte til en 2011 september n55 med en påkost på ca. 50’ og ganske så identiske utstyrte biler. (Bensinen mangler webasto og 4-soners klima men har gått 15’km mindre). Går jeg for et bytte, er planen å eie denne ca 10 år til. Dette vil altså være den siste muligheten slik jeg ser det for en skikkelig bensin ettersom neste ordentlige bilkjøp nok vil være en el-bil, sånn har det blitt. Vi er en familie på 5, med masse småkjøring og sånn sett er ikke diesel helt optimalt og taler i favør av et bytte. For det andre synes jeg fortsatt støybildet på diesel i lave hastigheter er masete samt at jeg finner elastisiteten i 1 til 3 gir på diesel er mer «nøkkete» enn bensin. Sist, er jeg svak for lyden av romslig bensin-sekser. Jeg har også inntrykk av at N55 er en grei motor, nogenlunde robust. Usikkerheten og tvilen her ligger jo på service-historikk. Vet jo hva jeg selger, og det kan virke som bensinen har hatt vesentlig lengre oljeskift intervall enn hva jeg liker. I tillegg er jeg i prosess med å finne ut av hvilke slitedeler som er byttet på bensinen. Så der har dere hva jeg funderer på disse dagene. Det er jo mange kloke hoder her inne så jeg takker for alt av innspill og synspunkter
  3. Takk for innspill. Slik jeg forstår skal problemene med register være fikset på biler produsert etter mars 2011, så slikt sett skal jeg ha lite å frykte. Det er mer tanken om at en 3-liter er en mindre "stressa" konstruksjon og at opplevelsen er bedre slik at det vil være mer fornuftig å bytte i det lange løp. 530xd er nok den optimale bilen egentlig, men jeg synes den er i overkant dyr
  4. Hei, ny på forumet fra idag - første post:-) Kjøpte vår første BMW i oktober ifjor, en 2012 F11 525xd, importert fra Tyskland. Veldig fornøyd, byttet fra Volvo V70 og argumentene for å bytte var xdrive, kjøreegenskaper og en bil som ikke bråker så mye som Volvoen gjorde. I etterkant har jeg i økende grad snust på å bytte til en 2011 F11 med 3-liter, dog uten xdrive. Om så, bytter jeg til en "eldre" bil, mister firehjulstrekk men får etter det jeg skjønner, en svært riktigere motor som jeg slipper å bekymre meg om har noen feil med register osv. Spm er; hva tenker dere her? Tenker jeg altfor mye på motor? Er jo tross alt svært fornøyd med nåværende bil. Etter det jeg forstår vil jeg kunne bytte nedover uten ytterligere utlegg. Takk for alle innspill
×
×
  • Opprett ny...