Gå til innhold

baller

Medlem
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 318i 1999

baller's Achievements

  1. Hei! Sliter med oljeforbruk på motoren, muligens lekkasje. Bruker ca en liter olje pr 1000 km.. hvor er det mest sannsynlig dette kommer fra? På forhånd takk for svar!
  2. Takk skal du ha!
  3. Heisann, har en 325i fra 2003. Sliter med å finner delenummer på slangen som går fra innsugs manifoil til luftmassemåler. Legger ved bilde. Tips til hvor denne er lettest/ greiest å få tak i? Mvh
  4. Heisann Jeg skal bytte motor i min 325i da den som står i nå er skjært. Noen tips til en plass det er mulig å få tak i en ny? Hvordan er den å bytte mtp tenningslås, ledningsnett osv?
  5. Fantastisk santho! Tusentakk!
  6. Okei! Hvordan er det med mellomakslingen, kan den splittes eller lignene får å få dratt den ut av diffen? Løsner akslingen ved hjula får å få dratt ut driftakslingene ut av diffen?
  7. Heisann Skal bytte diff på min 320i E36 etter at den tok kvelden, har funnet en ny fra en 98 318i som er lik/passer? Er det mye arbeid å bytte diffen? Skrur jeg opp diffen få å få ut akslingene eller skal jeg dra dem ut? Hvor mye diff olje trenger jeg ca? Mvh
  8. Kjørte avgårde med en mekaniker igår får å få hørt nermere på lyden, vanskelig å høre noe da det regnet fryktelig. Men plutselig var det nåkk, det smalt godt å bilen slokna. Alle girene var deretter fri, fikk litt klirkelyd i akslingen bak ved å ha den i gir å gi litt gass. Var også bak ulyden kom fra. Hvor sitter problemt evetuelt bak? Minner jo mest om et girkassehavari..
  9. Takk får svar! Skal få den opp på bukk å få sett på det. Hadde nettopp med meg en mekaniker i bilen får at han skulle få høre, men det var ikke like ille nå så enten kommer det når det blir sjikkelig varm eller så fikk jeg ikke hørt sjikkelig pga regnet. Det kan ikke være olja på diffen?
  10. Er manuell kasse. kjørte nå en lenger tur da det plutselig smalt god baki akslingen/diffen etter ca 30 km, problemet forsatte etter det så kjørte så forsiktig som mulig hjem. Smeller og 'klikkere' ved girskift og på lave turtall ( ´klirrer´ hele tiden om jeg kjører i feks 4 på lavt turtal ). Men med gasspådrag høres det ikke godt. Det blir deretter verre når jeg slipper gassen da smeller/klirrer det, hørres også verre ut i svinger ( kan være innbiling ) hører så å si ikke noe til det når bilen ruller i fri. forverrer seg meg høyere hastigheter. Noe som vet hva det kan være? Bilen er en 320i 1997
  11. Heisann Kjørte igår ned til en parkring med min E36, stoppe me automaten og betalte. Når jeg så skulle kjøre videre igjen, satte jeg den i 1, å kom ca en meter før det va som å møte en vegg, bom stopp. Det samme skjedde da jeg så satte den i reverse. Jeg prøvde derette 2. gir å kom meg da forsiktig avsted. Fikk parkert bilen å klarte ikke se noe som kunne være galt, jeg kjørte den hjem igjen noen timer senere uten antydninger til samme problem... Hva kan det være?
  12. Okei så ingen andre problemer en 2 nøkler med å ta låsene fra donorbil?
  13. Noen som har peiling?
  14. Heisann Skal bytte dører på min 320i fra en 316i, men hva skal jeg gjøre med låsene? Hva blir det letteste, og bytte dører men ikke lås, eller å ta med låsene fra den andre bilen å bruke den nøkkelen til å låse opp og igjen? Mvh
  15. Okei får prøve det først da. Bilen koker nå ganske lett til tross får at det er lite kjøleveske som lekkes ut. Hvor mye har vifta bak radiatoren og si? Ettersom den bare har va 5 pinner igjen. Kjølesystemt er nåkk også dårlig luftet ettersom det er hull i radiatoren, resulterer det i at den lett kokes?
×
×
  • Opprett ny...