Gå til innhold

JKvigstad

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 320D - 2008

JKvigstad's Achievements

  1. Jeg er faktisk ikke helt sikker.. innvendige mål er ca B:51,5cm H:11,5cm.
  2. Skiltplater selges. Kjøpte de for 8 år siden, men kom aldri på noen bil. Ett lite hakk i den ene plata, men ikke noe sjenerende. Selges for 300kr/bud. Befinner seg i Nittedal -Kvigstad
  3. Blien har gått 127 000km. Alt av servicer er fulgt til punkt å prikke, bortsett fra olje og filterskift dobbelt så hyppig. Har fått bytta motor nå, å den går så det suser Til informasjon for andre som eventuelt må skifte motor, pass på hva dere kjøper! N47D20C motoren min kunne IKKE byttes med hvilken som helst N47D20C.. Jeg var nødt for å finne en motor som var produsert mellom september 08 - mars 09, den var identisk og kom ikke til å by på noen problemer. Var den produsert utenfor den tiden så kunne blokka være annerledes, andre dyser, innsug på feil side osv. Dette i følge BMW Gardermoen. Nå skal bilen selges til fordel for en litt større bil...
  4. Takk for svar. Ja, det er det som er så merkelig. Olja ser helt fin ut, og kjølevæsken smaker ren kjølevæske.. jeg skjønner ingen ting nå det eneste som er sikkert er at dette blir dyrt.....
  5. Hei. Håper det er noen her inne som har noen tips, råd eller har vært borti dette før. Bilen er BMW 320D med N47D20C motor, 177hk. Det som har skjedd er at jeg oppdaget at motoren brukte kjølevæske, men jeg fant ingen ting i motorrommet. Sendte så bilen på verksted til en jeg kjenner som trykktesta kjølesystemet og da viste det seg at det ikke var tett. Han tippa at det var topppakningen som hadde ryki, men han ville ikke ta av toppen for å se/ta på seg jobben. Sendte så bilen til en annen bekjent som nå har tukla og leita en del. Han har teste avgass i kjølevæska 2 ganger og begge gangene gir det utslag. Det er ikke noen tegn til kjølevæske i olja. Da han demonterer turboen så oppdager han kjølevæske i den. Etter litt mer tukling så oppdager han at det kommer ren kjølevæske ut av veivhusventilasjonen!? Det skal da ikke være kjølevæske der... Noen som har noen som helst råd eller tips? Både jeg og han som skrur er helt rådville nå og forstår ingen ting! Hlisen Jostein
  6. Takk for svar! Men er det sånn at jeg må ha C-motor, eller er det mulig å skifte den ut med en N47D20A ? Ikke jeg som skrur, men må prøve å få tak i en motor og håpte da på å slippe å kjøpe en byttemotor til 50 høvdinger.. Takker for alle som har noen erfaringer eller inspill!
  7. Hei. Jeg må skifte motoren på bilen min nå. Bilen er en 2008 320D, 177hk, med N47D20C motor. Det store spørsmålet er hvilken motor kan jeg erstatte den med? Jeg fant en brukt 47D20C fra en 2012 modell, men i følge Bavaria så var det forskjellige delenummer på blant annet blokk. Så han turte ikke å si om den ville passe. Er det det noen som har vært borti dette problemet? Takker for alle svar og diskusjoner rundt tema. Mvh Kvigstad
×
×
  • Opprett ny...