
Ovis
Medlem-
Innholdsteller
16 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjønn:
Intetkjønn
Ovis's Achievements
Newbie (1/14)
1
Nettsamfunnsomdømme
-
Robert K reagerte på et innlegg i et emne: E60/61 tråden
-
Hei. Har montert full defa pakke, (DEFA Smartstart II /m Fjernkontroll) Motorvarmer, kupevarmer og fjernkontroll virker, men den lade ikke batteriet.. Har koblet til + terminalen fremme i motorrom og brukt orginal jordingspunkt til jord. Noen som vet om man må programmere inn ladingen fra multichargeren til DEFA?
-
Jeg bytta glødeplugger og fjerna swirl flaps selv. Gjorde det på ca 5 timer, med bytte av veivhusfilter, olje og luftfilter i samme slengen. Det var første gang jeg rørte en e61 i motorrom. Veldig kurrant jobb, ren skruejobb uten mye hodebry om glødepluggene ikke har irret seg fast. Husk og rens egr-ventilen i samme slengen den er av. Glødeplugger kjøpte jeg orginale BERU+rele til 1100kr på ebay og blendelokk til swirl flaps i alu med alle pakninger til innsug for 500kr.
-
Da var nye felger på plass Syns bilen er litt for høy forran med Hartge 30mm senke-fjærer, så vurderer sette på senkeskåler også. Ser GS skriver det senker fra 10-20mm, noen som vet hvor mye skålene senker på E61? Ble Zito Corsica 8.5x19 med Nankang NS20 235/35R19 og 10x19. NS20 275/30R19 Siden felgene er så åpne, måtte jo selvfølgelig bremsene shines litt
-
Takk Har sett på den spoileren man fester på orginalfangeren "Sverd" som denne: Takboksen vet jeg ikke benemning på annet enn det er Packline. Passet veldig bra på taket på 5-serien Kliss lik denne:
-
Tok en stor service i går. Fjernet swirl flaps, Renset egr/innsug, byttet alle glødeplugger, skiftet olje og filter. Blokkert swirl Flapsene Var rimelig redd for å knekke glødeplugger el.l. Men gikk overraskende greit
-
Da var tiden kommet til å prøve et annet merke! Valget falt på en 5-serie e61. Kjøpte bilen i Juni. Bilen: 2006 mod BMW 5serie e61 Full M-pakke utvending og innvendig. Hartge understell Sportsstoler og svart taktrekk Hartge understell Bi-Xenon. Planer for bilen: (x) - Utført (-) - Ikke utført -Bytte glødeplugger x6 (x) 27.07.15 -Fjerne Swirl-Flaps, med rensing av EGR ventil/innsug (x) 27.07-15 -Full service Olje, oljefilter, veivhusventilasjonsfilter, K&N luftfilter, dieselfilter, kupefilter. km:170500 (x) 27.07-15 -Byttet x1 parksensor bak (x) -Byttet hovedlyspærer -x2 Phillips d1s X-treme vision 4800K (x) 02.08-15 -Led skiltlys (x) 02.08-15 -Nye felger (x) Zito Corsica 8.5x19 & 10x19 05.08-15 -M-tec v3 Led angel eyes (-) Bestillt -Nye tåkelys (orginale (-) Bestillt -80w HB4 Led i spredere (-) Bestillt -Nye hovedlykt v.s pga fukt (-) -Lakkere opp frontfanger og panser pga steinsprut (-) -Bygge om fra navi business til CIC og kanskje HUD (-) -Hartge spoiler front (-) -Oppgradere orginal anlegget (-) -Tone ruter fremme (-) -Steg 2 tuning, med fjerning av katalysator, partikkelfilter og EGR (-) -Ny grill? (-) Har kjørt bilen 8000km nå, og er virkelig en drøm å kjøre! Flere bilder kommer. Jeg og en kompis kjøpte så si samme bil samme uke
-
Da sjekker jeg innsug/EGR neste.. Vet ikke om swirl flaps er fjernet på denne, så like greit fjerne dem med det samme kanskje.. Turbo + manifold er bytta for 30 000 siden, men skal selvfølgelig ta en visuell sjekk av ex.manifold med det samme.
-
ok.. Da er partikkelfilter utelukket. ingen flere tips hva dette kan være?
-
200mbar og opp til 228 var i 3. Gir ca 7%stigning fra 3000omdr til 4000. Ingen last kun Full tukt oppover, du ser der grafen går ned etter 228, gira den 4 selv med kickdown inne i manuell Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Okai. Har sett på feilkoder i dag også, og er kun glødeplugger som kommer igjen. Har nå kjørt ca 10-15 mil etter langtur til Sverige og dieselforbruket har gått ned fra 1,2 på småkjøring til 9,6 -9,7 med en del testing og tukting. Så det kan jo virke som den har blitt litt snillere etter den langturen. Men uansett er vel 9,7 pr.mil alt for høyt? Får vel kanskje bite i det sure epplet å kjøpe nytt dpf? får joorginalt filter til 5000+frakt på ebay. http://www.ebay.com/itm/Original-DPF-Dieselpartikelfilter-Ruspartikelfilter-BMW-525d-530d-18307792041-/201084202450?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item2ed18d6dd2&vxp=mtr
-
Fann bare en eksostrykkføler. Også noe som het "Galleritrykk" som jeg ikke vet hva er.
-
Tok video av målinga i samme bakke der jeg dro ut 3. og lå der til rødlinja en stund. Driftsvarm bil. Temp før partikelfilter: fra 287grader til 566grader max Temp før kataltysator: fra 248grader til 729grader max VIDEO FØR: http://i1310.photobucket.com/albums/s641/Ove_Stokkebryn/th_IMG_0623_zpsmyctcyno.mp4 ETTER: http://i1310.photobucket.com/albums/s641/Ove_Stokkebryn/th_IMG_0624_zpsqhf9u7kl.mp4 Feilkode 4185 er jo: 4185 - Exhaust-gas temperature sensor before cat conv. signal - signal too high Kan vel være noe der?
-
Eksostemp før partikkelfilter: 123grader Eksostemp foran katalysator:143grader Har også feilkode på x2 glødeplugger og ladetrykksventil. Eksostrykkføler: 5,9 millibar Eksostemp før partikkelfilter ved 2000omdr: 136grader Eksostemp før katalysator ved 2000omdr: 167grader Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Da har jeg sjekket motortemp. 88/90grader under normal kjøring 94/95grader på tung kjøring Var oppe på 97grader på det høyeste, men det var en virkelig lang oppoverbakke, der jeg gira manuelt og virkelig truga den oppover på tungt gir Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Skal sjekke motortemp under kjøring i morgen. Noen måte jeg lettvint kan sjekke om dpf er tett? Om det er så fjerner jeg dpf like så greit?