Gå til innhold

Lakselars

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW e91

Nylige profilbesøk

646 profilvisninger

Lakselars's Achievements

  1. Hei! Har i det siste hatt problemer med at motor går ujevnt på lavt turtall. Hvis jeg kjører på 1500-1800 rpm ish så kutter kassen litt også kommer den tilbake. Jeg har prøvd og ta en dyserens uten hell. I det siste har det kommet en del eksoslukt i bilen når jeg kjører og det høres ut som at motoren brommer mere på varm motor. Ved oppstart så hører jeg en høy og skarp lyd komme fra høyre side av motor. Mulig en vibrasjonsdemper ? Idag når jeg slo av motoren så hørtes det ut som at motor eller turbo slapp ut en del luft (se video) jeg oppdaget Ifm dette at det har samlet seg litt veske i området under turbo. Jeg tok en nærmere titt og fant ut at det lekker olje ut fra noe som ser ut til å være stort utløpsrør(eksos) som går til DPF? Og her skal det vell ikke være olje ? eller går eksosen en annen vei ? Noen som har vært borti lignende før ? Jeg har ikke tatt diagnose da jeg ikke har diagnose verktøy. Har heller ikke fått opp noen feilmeldinger. Info om bilen. E91 lci 318d Km.stand 140 000 Motorkode N47d20c Takker for svar på forhånd video-1479755661.mp4 video-1479755847.mp4
  2. Skal prøve det. Tusen takk for svar
  3. Den har gått 139 000 og har kun vært til og fra jobb kjøring i den siste tiden. Hvordan tar jeg dyserens ?
  4. Hei! Resatt nylig forbruksmåleren i kjørecomputeren. Da gikk forbruket umiddelbart opp til 0.72L og etter litt bykjøring ente den til slutt opp på 0.80L. Jeg mener det er mye for en 318d og et turtall på maks ca 2500 rpm .Før jeg resatt lå forbruket stabilt på 0.55 - 0.58L på bykjøring. Er det noen andre som har vært borti dette ? Takker for svar på forhånd.
  5. Den er grei. Tusen takk for svar
  6. Finnes det en metode jeg kan gjøre det via kjørecomputeren eller må jeg ha diagnoseverktøy ?
  7. Abs følerne ble rengjort i håp om at det var de som var problemet i forkant av bytte av inkrementhjulet uten hell.
  8. Lakselars

    Antispinn

    Hei! Informasjon om bilen: BMW e91 318D 2010 Mod Motorkode: N47D20C M-Sport understell Jeg plages utrolig mye med at antispinn slår inn uten grunn. Antispinn kan slå inn på alt fra tørr/fuktig asfalt uten noen innvirkninger fra min side. Dekkene har god mønster dybde og kjører på orginale M-sport felger så det skal ikke ha så mye og si. Da jeg oppdaget at dette problemet kjørte jeg på landevei i 80km/t i 5 gir på tørr asfalt. Tidligere i vår så hadde jeg mye problemer med dette og da kunne antispinn slå inn på fra 20km/t på alt fra dyb snø, tørr asfalt, våt asfalt osv osv. Hadde bilen inne på diagnose hos merkeverksted og de kom fram til at inkrementhjulet på venstre side bak måtte byttes samt ABS føleren. Har kjørt problemfritt etter dette ble fikset. Hadde bilen på bremseservice framme på fredag og på fredagskveld oppdaget jeg problemene med antispinn var tilbake ifm en lengre kjøretur på landevei. Etter ca 30 minutter ble jeg nødt til og skru av antispinn. Så noe tyder på at den slår inn når det begynner å bli varme. Har ikke hatt noen problemer med antispinn på bykjøring kun landeveiskjøring så langt. Før inkremethjulet på venstreside bak ble byttet slo antispinnen meget hardt inn og det er ikke i nærheten av like brutalt nå men nokk til at jeg blir nødt til å skru av antispinn for og holde bilen i fart. Vil slitte dempere/Stab stag ha noe og si på dette ? eller kan det være så enkelt som at det er dårlig kontakt i en ABS føler. I værtefall så er inkrementhjulet på høyreside bak slitt... Er dette et kjent problem ? På forhånd takk
  9. Har fulgt med på kjøleveksebeholderen og nivået har ikke sunket i det heletatt. Luktet på spylevesken når jeg kom hjem igjen og lukten var helt identisk. Så er "Heldigvis" lekasje en plass i spyleveskesystemet og ikke kjøleveske lekasje. Tusen takk for svar
  10. Hei! Kjørte bilen inn i vaskehallen på jobb nå nettopp. Når jeg parkerte bilen og skulle til og ta på avfetting oppdaget jeg en blå/grønn liten dam under bilen rett ved venstre fram dekk i området rundt der hjulbuen slutter. Bilen har nå stått i ca 15-20 minutter og dammen er på størrelse med en håndflate og vesken lukter sterkt og alkoholaktig. Kan dette være kjøleveske ? Jeg sjekket kjølevesken tidligere idag Ifm luft og pollenfilter bytte. Kjølevesken var forøvrig på maks. Skal vente til motoren har blitt kald før jeg sjekker nivået på nytt igjen. Har dere noen tips til hva det kan være ? Info om bilen: e91 318d motor N47D20C km.stand 134000 Alle servicer er fulgt til punkt og prikke. Har planlagt og dra på bilferie imorgen så hadde vært veldig kjipt om vi ikke hatt fått dratt på denne grunnet mulig feil på bilen.. Håper på raske svar. på forhånd takk 😊
  11. Ta ut skiposen i midtsete og åpne midt armlene og la isolasjonen stå. Uten isolasjon vil du få mye resonans som gjør det til at du får "stygg" lyd og mye risting.
  12. Føler at jeg mangler noe for og få bilen komplett. Ønsker og holde bilen så orginal som mulig. Men synes det er litt kjedelig også. Noen tips ? Bildene er forøvring noen uker gamle.
  13. Ja det koster en del. Men de ser 1000ganger bedre ut enn hvis vi skulle ha byttet ut hele orginal anlegget med noe pioneer fjas som ikke passer inn i det orginale. Som feks tweeterne framme i dørene ved vinduet.
  14. Hei! Har hatt bilen nå i ca 1 og et halvt år nå. Tanken når jeg kjøpte bilen var at jeg IKKE skulle gjøre noen ting som helst med bilen.. Men det varte ikke så lenge. Så WRNR1 (Bruker her på forumet) klarte og overtale meg til og lage bruker her Jeg kan starte med at jeg er nesten ferdig med bilen. Så det er ikke så mye utsenemessig jeg kommer til å endre på. Men jeg kommer til og dokumentere alt jeg gjør/ har gjort. Og det kommer mange photoshoots, satser på minst 1-2 bilder pr side. Ting som er gjort til nå som jeg kommer på i farta. - dempere framme - Stab.stag framme - foringer framme - Startmotor - Air.con unit - Byttet bremseslange framme - Byttet bremseslitasje sensor bak - Anlegg - Led lys bak, med sotete blinklys - Blinklys framme med sort innmat - Lakkert BMW Style 65 felger i fargen anthrazite grey (Usikker på om felgene er orginale eller ikke) - Satt på 18mil spacere bak - Lakkert rust Ting som skal gjøres - Lydisoliering i bagasjerom - sote sideblinkere - svart eller anthrazite grey grill - NYE SKILTER!!! - Bytte dynamo - Bytte topdekselpakning - Bytte en pakning i motoren. Husker ikke hva den heter - Bytte tennplugger og pluggledninger - Lakkere ny rust... Ting jeg vurderer og gjøre - 2din touchskjerm med gps - Oppgradere til orginal harman kardon i dører og hattehylle - Senke - M-sport eksteriør - Motor/girkasse bytte og bygge om til drifte bil! Slenger med noen bilder. Noen av dem er tatt med WRNR1 som var på besøk her i Bodø i helgen
×
×
  • Opprett ny...