-
Innholdsteller
16 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Kevin Haugen's Achievements
Newbie (1/14)
1
Nettsamfunnsomdømme
-
MrBrum reagerte på et innlegg i et emne: Dagens gåte ;)
-
Hei. Var ei stund sia det her men ting ble aldri helt fikset. Bilen gikk normalt plutselig altså bare med lmm utkoblet og så lenge bilen funket så kjørte man. Eneste feilkode som kom var lmm og temperatur på innsug. Den hadde en artig lyd ved motorbremsing, nesten ett snerr men startet og gikk fint hver gang. Nyttårs aften så var det skruing av clutch og da fant æ feilen. Retur på oljeavskilleren var klemt flat/deformert etter å stått i klem mellom starter og innsug. Når røret var byttet så funker motor normalt med lmm og ingen feilkoder. Til og med snerret er borte😎 Gledelig ende på visa selvom bilen ga mæ gråe hår ei stund
-
Ja det skulle vært ny clutch, men den har vært montert før æ fikk den. Ser merker fra hvor stjerna har vært og merker av skruer på trykkplaten. Må ringe Koed på mandag og spørre hvorfor æ har fått brukt vare Har selv sett det verktøyet i Haynes boka og youtube video. Vurderte litt på lage noe sånt, men vurderte jo også å bare montere uten og spenne den opp. Er skikkelig gira på og få bilen på veien igjen, har vært bil fri nu i snart 3 uker også får man pre monterte deler
-
Hei.. Bestilte meg ny clutch fra koed og fikk en som hadde vært montert før og monterings stjerna var tatt av trykkplate. Kan trykkplaten bare skrues på vanlig eller må den spennes opp først? Er selvjusterende clutch til N42b20 motor.
-
Takker for gode tips Blir antagelig en kombo av alle tips. -Har sensorer liggende, så teste de og se. -Hvis det ikke hjelper så en diagnose på verksted. -Bestille fra ebay ett sett for og holde verksted regninga lavest mulig for framtiden Skriver inn her når problem er løst og hva diagnosen ble, kanskje hofteskuddet ditt traff blink
-
Og forresten hvilke diagnose utstyr vil du anbefalle som ikke koster skjorta som gjør det den trenger? Har obd2 dongle og bare torque som funker lite til ordentlig feilsøking
-
Ingen motorlampe, ingen feilkode utenom når LMM ikke er tilkoblet. Motoren går best med LMM tilkoblet, men den må kobles til etter motor har litt temp i seg for og funke merkelig nok. Fulgte med bilen disse to sensorene når jeg kjøpte, men de har vært brukt og ligg i eske. Ser mest ut som de har vært testet og byttet på nytt.
-
Hei. Jeg har en sliten n42b20 motor som har litt øh sjarm/gåte og håper noen kan gi tips.. Skal prøve forklare det med flere punkt. - Ved kald start med luftmengde måler i, så kan den funke normalt til bilen får litt temperatur. 3-5min kjøring og da får den kakking i ventiler nesten som helt feil tenning (banking i ventiler) Dette skjer også med varm motor, LMM tilkoblet og oppstart. Ved stopp og koble ut luftmengde måler så går den normalt minus litt futt. -Ved start uten luftmengde måler så kveles den nesten/null motorkraft til den får litt temp, samme 3-5min og da går den normalt igjen med manko av litt futt. Det morsomme nu er, ja tenkte luftmengdemåler feil først, men nei. Min beste måte på kjøring av min bil er: 1.Starte bilen med LMM tilkoblet 2.Kjøre til ventil banking 3.Koble fra luftmengde måler mens motor går, vente 5sek til den hoster litt og banking er borte. 4.Så koble i LMM igjen på nytt vente ca 5sek så hører man litt forskjell på tomgang 5.Banke igjen pansret for ørtende gang og kjøre uten prob til neste gang jeg stopper bilen. Ved stopp og start med varm motor så må punkt 3-5 følges for videre kjøring med LMM futt i motor. Noen som tar den gåta? og ja, vet det ikke e påske enda Takker for alle svar
-
Hmm.. Da er det jeg som har misforstått vanos, trudde den elektro motoren der var til vanos og valvetronic i prinsipp var vanos Men ja den elektro motoren der trur jeg er feil innstilt. I dag funker bilen normalt uten LMM påkoblet men så fort den er koblet i høres den ut som en ensylindret diesel motor. Kan den elektro motoren til valvetronic justeres eller skal den ikke trenge sånt? Skal inn på verksted i morgen for 4hjuls kontroll og har pratet med verksted om at de tar en diagnose på ecu. Noen tips til hva jeg kan be de sjekke spesielt etter? Beklage for alle spr, men er Bmw noob og til nu har jeg ikke skjønt mye så, Tusen takk for at du tar deg tid til svar, er kjempe takknemlig
-
Men nu så kommer ingen feilmeldiger i det hele tatt. Utenom Lmm som jeg må ta ut og sette i igjen ved start
-
Er en n42b20 motor. Var veldig overasket at den startet og nu har det ikke kommet flere feil meldinger, men den starter ikke lenger ordentlig Starter den opp så høres det helt feil ut, vet ikke hva jeg kan sammenligne lyden med, men litt vanlig ventiltikking blir mer som skikkelig diesel kakling++. Tar jeg da ut Luft mengde målern så hoster den litt og går nesten normalt igjen men har ekstra ventil tikking. Blir ikke klok på bilen, det virket som den justerte seg selv feil igjen i løpet av natta etter hjernen fikk sjokkbehandlingen min. Den gikk jo helt fint helt til jeg parkerte den i går kveld. Startet og stoppet bilen flere ganger uten noe feil eller problem, men i dag derimot så er den blitt sprø igjen P1056....Variable Valve Timing - Supply Voltage Control Motor Circuit Low (Bank 1)...which means the step motor controlling the valve timing is not functioning correctly. p1062 Vanos limp mode, kom første gang jeg startet den etter bilen hadde stått lenge uten batteri. p0102 Luftmengde måleren. Denne var utkoblet når jeg kjøpte bilen, men når jeg setter den i så kommer det ikke feilmelding på den. Gir noe av det her mening for deg? jeg skjønner ingenting
-
Kevin Haugen reagerte på et innlegg i et emne: Vanos programering?
-
Tusen takk for tilbudet, er jeg i nærheten så skal jeg spandere ei øl eller noe sånt Bor litt langt unna, altså Narvik. Fikk i dag total nekt på å starte, selfølgelig i ødemarka på grilltur med unge og hele hopprennet. Begynte med slette feil kode på vanos, men ikke fa.. I desperasjon ble batteri tatt av, alle kabler utenom strøm tatt av hjernen og strøm satt på. Turnet motoren rundt ett lite kakk. Koblet av strømmen igjen og alle kabler satt på hjernen igjen. Etter dette så startet bilen som ingenting og ingen feilkode har kommet igjen. Hva har skjedd lurer jeg litt på? Var dette en tilfeldig geni strek som ble gjort..
-
Vil resette start og slutt på den. Den har blitt feil etter bilen stod uten batteri i nesten 14 dager. Håper det er nok og kalibrere den Hmm alle program jeg har funnet så må man ha deres kabel for og funke. Håpet litt min dongle kunne kobles til ett program, vet inpa ikke kan det men skal sjekke de andre Men vil ett verksted ta mye for og sjekke vanos og kalibrere?
-
Noen som vet om man kan programere vanos sin elektro motor selv (altså min og max)? Eventuelt program? Har bare obd2 wifi som er brukt til torque og feilkodelesing
-
Hei. Jeg har knekt en slange på olje ventil skiller skjiten når jeg byttet bunnpannepakningen. Tipper jeg må av med innsug for og bytte slange. Spr mitt er da, må jeg ha nye pakninger på innsug eller kan disse brukes om igjen? Motortype n42b20
-
Takker for svar Begynte og le under bilen når jeg så teipe reperasjonen. Skulle fått tak i den figuren som fikset det. Bilen mangler nok mye kjærlighet de siste årene så nu må jeg ta igjen for alt... Ellers ser bilen strøken ut utvendig og ikke funnet noe rust, he he kanskje ikke rart med olje behandlingen den har hatt under