Gå til innhold

Veggie

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    e34 520i

Veggie's Achievements

  1. Sjekket coilene idag, og fant en feil Jeg dro ut en og en coil, og på cyl 1 ga det ingen reaksjon når jeg trakk ut kontakten. Så prøvde jeg å bytte coil fra cyl 2, og fortsatt ble det ingen reaksjon fra når jeg tok ut kontakten på cyl 1. Jeg tenker å spraye elektroclean elrnå i kontakten når jeg har muligheten. Er det noen som vet hva annet det kan være hvis det ikke er dårlig kontakt?
  2. Målte ohm på både veivsensor og kamsensor idag. Da jeg målte ga den utslag på bare to av de tre podene inne i kontakten.(sikkert normalt?) Veivsensoren viste 0,588Kohm, og kamsensoren viste 1,5 Kohm. Godt mulig at det er kamsensoren som lager fusking da elr? Veivsensor fra M54 til M50 passer forresten ikke, den blir for lang
  3. Når du sier ohme sensoren, mener du ta av kontakten og måle på kontakten på alle pinnene for å se om de har kontakt igjennom ledningen? er ikke så erfaren på målinger Blir så jævli trangt neddi der hvis jeg skal måle mens den går. Jeg ser også litt på ebay etter billige veivsensorer: http://www.ebay.com/itm/BMW-e34-e36-M50-Crank-Crankshaft-Sensor-for-1990-1995-320i-325i-520i-525i-/261668178925?hash=item3ceca38bed:g:~6UAAOSwofxUbJto&vxp=mtr Bør jeg styre unna denne elr? noen som har erfaringer med billige sensorer fra ebay?
  4. Siden sist har jeg prøvd litt forskjellig. Var på en langtur igår, og da fusket den litt hele veien. Når jeg drar på begynner den plutselig å riste mere, også feiltenner den for en periode. Så plutselig blir den fin igjen. Byttet lambdasonde fra en m54 motor tidligere. Jeg trudde dette var feilen siden motoren reagerte ikke på at jeg koblet ut kontakten, men det var det ikke. Jeg har også en veivsensor fra en motor som jeg har stående, denne prøvde jeg, men det virket som den ble verre. Så jeg satte tilbake den gamle. Tenker å prøve en veivsensor fra m54 motor senere.(hvis den passer). Også en annen ting. Når jeg gir gass når den står i fri, så går turtallsnåla hakkete oppover i registeret. Hvis dere skjønner hva jeg mener. Noen som har opplevd at det er dårlig jording en plass som, gjør til at den fusker?
  5. hvordan var den du fikk? holder den?
  6. Byttet bensinpumpereleet tidligere. Men for å være sikker. Det var det lysegrønne releet som ligger på høyresiden under panseret? I tilfelle det ikke var det samme som du snakket om Tok ut en og en coil på tomgang, og alle coilene funket. Men litt vanskelig og vite siden fuskingen er så ujevn.
  7. Mener du regnvann nede i plugghullet?
  8. Aha, har tatt av alle coilene en etter en. Men er vanskelig å si om noen av de fusker siden det er så ujevn fusking.(noen ganger helt fin). Men etter langkjøring så går motoren som den skal. Det er ikke før jeg stopper bilen, og starter den opp igjen etter en stund at den begynner å fuske igjen. Vært et par uker siden jeg har vært på noen langtur, så vet ikke om det har blitt noe verre... Det var olje nede plugghål 6, men lekasjen ble tettet og tørket opp. Får prøve meg litt fram med de forslagene som er forslått
  9. byttet rele, men ble ingen forskjell
  10. Har en veldig rar fusking på Bmw'n . Fuskingen oppstår nå og da, enten den er varm eller kald. Høres ut som den går bare på 5 cylindre når den fusker. Den fusker også over hele registret. Noen ganger napper den og rykker under pådrag, og enkelte ganger drar den ikke på alle cylinderene. Men under langkjøring går den helt fint. Har tatt diagnose på den, og da kom det opp en feil på drivstoffpumpereleet, og en "unknown" feil.(Han som tok diagnosen sa at den "unknown feilen" ikke var noe å bry seg om) Så jeg lurte på om noen har hatt dette problemet selv? eller om noen har noen ide om hva det kan være. Synes det er rart hvis det er releet siden fuskingen er så varierende. Målte også volt på bensinpumpa, og den var stabil. Håper noen vet hva det kan være ))))
×
×
  • Opprett ny...