Gå til innhold

tingvald68

Medlem
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    2001 520i E39

Nylige profilbesøk

361 profilvisninger

tingvald68's Achievements

  1. Når du sier det, så har jeg fått varsel om lavt batteri oftere og oftere i det siste. Takk for tipset, da skal jeg jammen lade i morra og se om det skjer noe. BTW, kobler man til laderen i motorrommet eller baki, eller har ikke det noe å si?
  2. "Welcome lights" på min 2009 E61 har sluttet å virke når jeg låser opp bilen (park og LED sidemarkeringslys). Dette har utviklet seg gradvis, fra å virke av og til til å ikke virke i det hele tatt. Kupélyset slår seg på, og alt lyser som det skal under kjøring. Antenneforsterker er skiftet. Lysbryteren står i riktig posisjon. Welcome lights er haket av i IDrive Vil et ledningsbrudd i bakluka kunne gi slike følger? Tips?
  3. Ja, det glemte jeg! E39 520 bensin, 2001. Takk for tips! Hvor bør jeg kjøpe radiator og vannpumpe?
  4. Hei! Stoppet for å fylle på vei til jobb i dag. Forøvrig veldig morsomt, med bensin til 10 kr Men moroa varte ikke lenge. Der stod nemlig dampen fra motoren. Opp med panseret og konstaterte fort lekkasje rundt plastikken der røret går ut til øvre slangen på radiatoren. Når jeg leet på slangen så jeg en sprekk nedover langs plastikken. Fylte på med vann og skrudde opp radiatorlokket, så håper jeg at det gikk bra..... Før jeg bestiller ny radiator lurer jeg på følgende: Sprakk denne pga for høyt trykk, og evt. hvorfor? Temp.nåla har oppført seg normalt hele tiden. Det hører med til historien at jeg nylig har skiftet pakning til oljefilterhuset. Måtte da av med vifte, reimer og diverse slanger rundt radiator. Og i går tok jeg motorvask. Bør jeg vurdere vannpumpe? Termostat?
  5. Det var interessant. Denne kontakten glemte jeg å koble til etter å skrudd alt sammen igjen. Oppdaget den etter noen dager og fikk lirket den så vidt på plass (tror jeg), men det var veldig trangt der. Kanskje den kan ha noe med saken å gjøre?
  6. KOED? Nettside? Torstein.
  7. Den røde lyser når tenninga skrus på, så ikke helt riktig å si at den aldri lyser. Men med svært lite olje på motoren lyser den ikke. Tenkte at den rød tar over for den gule når det blir alt for lite olje på motoren, men slik er det kanskje ikke?
  8. Da prøver jeg en diagnosetest først. Takk for svar!
  9. Hei! Den gule oljelampa lyser ikke lenger! Den har lyst flittig ved lavt oljenivå hele tiden, men etter å ha skiftet veivhusventilasjon har det vært temmelig mørkt. Har testet ut med lite olje på motoren men verken gult eller rødt lys. Har sjekket kontakter og alt ser OK ut. Motoren stod tørr et par uker mens denne jobben ble gjort, kan det ha noe å si? Skal lampa lyse hvis oljenivåsensor er defekt? Prøvde å skru ut denne og "trimme" den her om dagen, uten resultat. Kan en diagnosetest gi svar? Eller noen her på forumet? Har sjekket sikringer i hanskerom og bagasjerom.
  10. Har en 2001 520iA bensin som har gått 175.000 km. Det siste året har jeg slitt med høyt oljeforbruk, og jeg har gjort litt i forhold til dette. Blant annet skiftet komplett veivhusventilasjon, byttet pakning til oljefilterhuset og fylt OMEGA oljetetting på motoren. Nå er motoren helt tørr på utsiden, kompresjonstest viser normale verdier men oljeforbruket er på det verste opp mot 1 l per 50 mil. Jeg skal selge bilen, men har vondt for å selge med et slikt forbruk. Er det noen som har gode råd? Finnes det en annen olje f.eks. som reduserer forbruket med sine egenskaper? Jeg har brukt Castrol Edge 5-30 siste året. Andre tips? Bilen er forøvrig meget pen, svart med svart skinn. Hvis noen skulle være interessert...... PS! Ja, det kommer en sky av røyk etter en lang nedoverbakke på motorbrems. Vil det hjelpe å bytte ventiltettinger, og er det evt. noen som gjør dette trygt, kjapt og billig?
  11. Har en veldig fin 2001 520iA sedan, gått 170.000 km, som jeg har tenkt å selge. Bilen er akkurat EU-godkjent (hadde kun en feil, rustne bremserør), men den har fått økt oljeforbruk siste 10.000 km. Den har alltid brukt litt olje, men ikke slik som nå. Tipper rundt 1 l på 1000 km. Oppdaget i sommer at det kom en solid røyksky når jeg hadde kjørt ned en lang nedoverbakke på motorbrems og så ga gass. Skiftet veivhusventil i høst med tilhørende slanger. Slangen til peilepinnen var av, så jeg håpet det hadde noe med saken å gjøre, men det virker ikke som det har blitt noe bedre. Den drypper litt under bånnpanna, men ikke så mye at det skulle gi utslag på forbruket. Jeg har ikke lyst til å selge bilen med dette oljeforbruket. Egentlig har jeg ikke lyst til å selge den i det hele tatt, men det er en annen sak Er løpet kjørt, eller kan det være en kurant sak å fikse på? Og er det evt. noen i Mjøsområdet som kunne tenke seg å ta en titt på bilen, kjøre en kompresjonstest e.l.? Har hørt med flere verksteder, men de skyr bilen som pesten. Av en eller annen grunn...... Veldig takknemlig for svar!
×
×
  • Opprett ny...