Gå til innhold

EHJ

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 120I cab 2008

EHJ's Achievements

  1. Hei, Har ikke lest av feilkoder enda nei. Kjølevann indikatoren har faktisk slått inn av og til hvor jeg da har fylt på.Om det har noe med saken å gjøre da? Har prøvd typ dfp rens/tilsetning i fuel uten at dette har hjulpet.
  2. Hei, Etter 220000km har jeg nå fått opp den fryktede dps lampen(gul) har nå kjørt 10.000km uten å merke noe på bilen. Lyset slukkes når man restarter, men kommer tilbake etter ca 15min kjøring hver gang. Betyr dette at dette nå må skyftes? om jeg evt skyftet filteret, så ser jeg at mange nettbutikker selger dette filteret. Men dem jeg finner passer kun til (E84) 1,8d. Sdrive og ikke Xdrive som jeg har. Noen som vet om dette vil passe også til Xdrive? link til nettbutikk: https://nomax.no/nettbutikk/4963-partikkelfilter-bmw-x1-e84-09-14/19611-partikkelfilter-dpf---bmw-x1-09-15-e84-18d/
  3. Takk for tilbakemelding. Noen som vet om en plass hvor det beskrives hvordan man skyftet dette DPF(link?).Finner nytt for ca 6000kr på nettet. Om jeg klarer å gjøre dette selv så er det mye å spare i forhold til Bavaria som skulle ha 26.000kr for å skyfte dette😅
  4. Takk for tilbakemelding. Hvordan fjerner jeg filteret? Er dette lovelig?(gå igjennom EU godkjenning?
  5. Takk for tilbakemelding! Bilen har gått 216.000km. Har du evt en link på hvordan montere av dette filteret? Er dette vanskelig på desse bilene?
  6. Jeg fikk i går den fryktede gule lampen «Diesel partikkel filter» på min BMW. Frykter dette kan bli dyrt å skifte. Lampen kommer etter ca 10min kjøring og forsvinner om jeg restarter bilen og da tar det igjen ca 10-15min kjøring før den tennes i gjen. Noen ideer hva jeg bør prøve før jeg går til skrittet om å skifte dette? -Kan verksted presse frem regenerering? -Kan noen tilsetninger på diesel tanken hjelpe? -Er det vanskelig jobb å demontere/skifte selv? Evt om man kan rense filteret selv med spyling etc? All hjelp taes imot med stor takk!
  7. EHJ

    BMW X1

    Takk for svar, kan kabelen være defekt selv om man måler spenning på den andre enden av kabelen?
  8. Ja den er heilt død. Absolutt ingen liv i noe som helst. Batteriet er nytt og jeg måler bra spenning. Rare greier. Dette skjedde etter en 3 timers kjøretur til hytten og når jeg trykte på stop knappen for å stoppe bilen.(nøkkelen sitter også fast) Finnes det noe slags hovedsikringen på bilen? Evt hvor. Evt en power distribusjon modul som viderefører strømmen til andre moduler.
  9. Jeg har en E84 2010 model som her heilt død etter å ha trykt på stopp knappen for å skru av bilen. Ingen lys, sentrallås virker ikke, bakluken åpner ikke, og bilen vil ikke starte(null lys i dashboard eller tak) Batteriet er full spenning på og rød kabel fungerer fint. Mistenker at noen av Control modulene som har tatt kvelden. Noen som har erfaring eller tips? Står nå fast på hytten uten liv i bilen etter 3 dager.
  10. Hei, Takk for raske svar. Storservice er tatt for 8000km siden. Hva med additiver kan dette hjelpe? Siden diagnosen slår ut på Nox sensoren, kan det bare være å bytt denne? Har denne innvirkning på avgassen? Italian dechoke er det noen som nevner, uten at jeg vet hvordan dette gjøres.? Verkstedet nevnte at om man skal bytte katalysator må man bytte både fremre og bakre(3stk). Kan alle være gåen etter 100.000km?Er ikke det mulig å måle om katalysatorene er gåen slik at man er sikker på at dette er feilen før man bytter den? Muligens en eksosforretning som Svensen eksos kan gjøre dette byttet på en billigere måte enn med original deler fra BMW? Mye spørsmål da både kunnskapen og økonomien er lav:) Forhånd takk!
  11. Modell: BMW 120I Bensin(2008) Jeg hadde for noen dager siden Eu-godkjenning på bilen(mekonomen bilverksteder) her målte de forhøyet avgass, og bilen ble derfor ikke EU-godkjent. De tok derfor diagnose på bilen og føgende feilkode dukker opp: 30EA DeNox catalytic converter, sulphurized. Verkstedet forteller meg at dette betyr utsalg/feil på NOX sensor og mener derfor at det da er typisk at katalysatorene er gåen(ikke mindre enn 3 stk?). Kan dette være korrekt? Bilen er bare gått 100.000km og viser ingen tegn til å gå dårligere en vanlig. Hva er deres erfaringer her? Å bytte katalysatorene ble oppgitt til 35.000kr(offoffofff) Håper det er billigere måter å få ned avgassen og få bilen eu godkjent. Håper noen kan hjelpe meg.
×
×
  • Opprett ny...