Gå til innhold

Shahz

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Shahz

  • Bursdag 12/27/1994

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Shahz's Achievements

  1. Shahz

    M57TUD30 SWAP

    Hei folkens! Har kjøpt meg en bmw E61 525D, og har M57TUD25 motoren i bilen. Spørsmålet mitt er da, hva er det meste man kan få ut av bilen mtp trimming? (stage 3/4) Er villig til å bytte turbo og dyser. Eventuelt om M57TUD30 passer rett inn i bilen? Hva må jeg isåfall bytte ut hvis jeg swapper inn 3 litern istedenfor 2,5? Ønsker mer oomph, ettersom 240 blir for lite for meg
  2. Noen som har senterkopper for style 83 felger liggende? Ikke selve bmw emblemet men hele koppen som dekker hjulbolter osv.
  3. Bilen min legges til salgs om ikke alt for lenge, så skal ta turen ned ved stavangerområdet hvor bilen står. For satse på at bilen er i orden
  4. Koster meg under tusenlappen for delene for oljeskiftet, og jeg er relativ tung på gassen. Better safe than sorry tenker jeg. er kanskje litt overdrevent men men, vil heller skifte oftere enn å drøye det
  5. Joa, utelukker ikke e61 bare pga panoramataket eller ledningsbrudd. Er drit kule biler. og det er jo små skavanker som er lette å holde i stand hvis man gidder Håper den 530`en ikke ser jævlig ut, og satser på at de små problemene som kommer underveis ikke er så store. Småplukk underveis går fint, så lenge motoren ikke havarer
  6. Nå er jeg relativt pirkete når jeg skal kjøpe bil. Og på gamlejobben tok jeg en god del sjekk av innbyttebiler så har en rutine på hva som skal sjekkes. Den er priset til 198000,- kr ink omreg. sett på en f10 til 280 000,- kr, men da var det en strippa 523i, uten m-sport osv. Foretrekker da heller en godt utstyrt eldre bil enn en som er nyere men har absolutt null utstyr. Men får ta en titt på den 530en, verstefall blir det en 330ia E61 blir det uansett ikke, så slipper tullet med panoramataket og ledningsbrudd i bakluka som er nevnt. Men får se hva som skjer, mens satser på å få en bmw på plass iløpet av 2 mnds tid.
  7. Mye bra svar her! Jeg er mekaniker men sitter på skolenbenken for tiden, så jeg tar meg av vedlikeholdet selv, og følger min "egen" serviceintervall på 6000 km mellom oljeskifta. Tatt høyde for slitedeler osv, leste også at coiler og tennplugger på bmw generelt er dårlig? Noen som har formening om dette? Og som @KasperR og @Hawkon88 nevner angående elektronikken; bilen er fullspekka med utstyr, altså HUD, nightvision, softclose, soltak, osv osv osv. Er jo en god del elektronikk og greier som kan gå til helvete. Har egentlig ikke noe spesiell erfaring med BMW og elektronikken på bilene. Er det genereltsett bra? Glemte forresten å si at det er en 2008 E60, import fra tyskland
  8. Hei folkens Er i markedet for en E60 530ia facelift. Har sett på endel biler, og det er en jeg liker veldig godt. Den har godt svimlende 230 000 km. Spørsmålet mitt er da; er rekkesekserne gode med tanke på holdbarhet? Så lenge man har fulgt servicer, så bør ikke den høye km ha noe å si? Eller? Vet BMW har godt rykte med rekkesekserne sine, men hvordan er de litt lengre ut i levetiden til bilen? vet at vanos og kjøling er tydeligvis et problem på bilene, men er det noe utover det jeg bør se etter? Den har nylig hatt EU- kontroll, så tyder på at den er bra teknisk stand mtp drivverk og understell, og servicer er tatt hos merkeverksted. Tenker å ha bilen i minst 4 år, og det blir min første BMW, så er litt keen på å ikke gjøre bomkjøp Håper noen kan komme med innspill
×
×
  • Opprett ny...