Jeg har en misstanke at det kan være toppaknien, ja. Nå har ikke bilen blitt brukt så mye det siste året. Det var en stor lekasje i varmeregisteret som nå er fikset, så det er vanskelig å si hvor mye vann den bruker. Har ikke opplevd at det har kommet eksos i kjølesystemet. Den første tiden jeg hadde bilen, så vil jeg kanskje tippe den brukte ca 1L på tre måneder. Det tar ca 2-3 sekunder før den tenner. Kan beskrives som at det tar litt tid før den får bensin, men når den først tenner så starten den med en gang. Hvis jeg starer den igjen, kort til etter den har blitt slått av så starter den med en gang.
Når den fungerte fint så gikk den veldig bra. Den gjorde 0-100 7 blank, pluss feilmarginen i speeometeret. Så hadde den en effekt økning fra 4000rpm som kan sammenlignes med turbolagg.
Den har insprøytning, så den har ikke forgasser relateret problemer.
Den bruker nok 10-15 sekunder før oljelampa slukker ved kladstart. Er ikke helt sikker på hva slags olje det på den. Det er ikke jeg pleier å skru på bilen.
Den ligger på rundt 8-900 på tomgang. Når den er 100% driftsvarm så lyser oljelampa på tomgang og slukker på den passerer 1100-1200 rpm.
Den tiden jeg har hatt den så har den blitt pent kjørt, særlig når den er kald. Skjeldent den har passert 2500rpm før den har blitt driftsvarm.
Det med at girkassa går i nødmodus er nok lett å finne feilen på siden ECU'en tydeligvis har oppdaget et feil av noe slag, så ville jeg tro at det kan være en biefekt av de øvrige feilene.
Da har jeg hvertfall fått noe å gå etter, så takker jeg for meget god hjelp så langt
Edit: Jeg har også fått problemer med at forbruksmåleren sluttet å fungere. Når bilen står stille så er nåla på baksiden av turtelleren og når jeg setter i gang så går nåla rett på null og blir der. Er det noe du har kjennskap til?
Er det noen gode nettsider for kjøp av bmw deler utenom GS og Koed?