Gå til innhold

Grevie

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    e34 535ia

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Grevie's Achievements

  1. I dag så skrudde jeg løs den bolten til lokket til oljefilteret og lot den ligge nedi der, jeg tok den ikke ut og lot det stå i over 3 timer for å prøve å tømme filterhuset, bare for å teste. Når jeg kom tilbake, så tok jeg forsiktig av lokket og da flomma olja ut. Så kom jeg til å tenke på om filteret være så tett at olja ikke vil renne gjennom uten trykk?
  2. Det med vannlekasjen må jeg komme tilbake til senere en gang da bilen ikke har gått 200km i år. Det var hvertfall en sinsyk lekasje i varmevekselen til kupén da det kom damp inn. Den er har blitt bytta. Tenkte å prøve å få gjort rent oljetrykksbryteren i dag, men jeg kom til det store problemet med at jeg finner den ikke... På tegningen fra GS, så sitter den i enden av filterhuset (10), men når jeg ser på bilen min så er det ingenting der. Hvor er den da? Jeg så en youtube video der de viste hvordan man tar oljeskift på en sånn motor og da la jeg merke til at filterhuset var tomt når han skulle bytte filter. Når jeg åpnet filterhuset, så var jo den smekk full. Hva er det jeg ikke har fått med meg da, bortsett fra den ventilen bunn som skal holde igjen olja? Pappa har en sånn 16-pin OBD maskin, vil det fungere å lese av feilkoder hvis jeg skaffer en 20-pin til OBD2 adapter? Edit: Fant frem den maskinen og det står på esken med en OBD-16 til BMW-20 pin so kan den brukes på BMW 97-00 modeller... Har det noe å si? Jeg må nok skuffe deg og si at automat kassa skal ikke ut. Den girer veldig fint og gjør akkurat det jeg ber den om.
  3. Jeg har hatt den snart nøyaktig i 5 år og har gått ca 20k km i mitt eie. Broren min har hulper meg mye med å fikse bilen, så jeg mener det har blitt bytta olje 2 ganger. Olja er ikke kullsvart så det vil vel vise at motoren ikke har gått fryktelig langt siden siste oljeskift. Men det er opplagt at filteret ikke har blitt bytta. Jeg tok en tur til GS for å kjøpe nytt oljefilter og han anbefalte å rengjøre motoren med kun diesel og la den gå på tomgang i max 5min. Er litt usikker på det da olja ikke er like gammel som filteret. Er det lett å ta av bunnpanna på disse bilene?
  4. Da har jeg endelig fått satt i gang og begynt å se litt på oljefilterhuset. Jeg kan ikke se noen rør som går ut fra den så jeg regner med at den ikke har noen oljekjøler. Så åpnet jeg huset for å se på oljefilteret, der fant jeg noen store kladder.. Da tenker jeg at en motor rens må kanskje til? Når jeg åpnet lokket, så rant det en del olje ut og huset var veldig fult, er det vanlig?
  5. Jeg har desverre ikke fått gjort det ennå. Jeg har noen personlige utfordringer som har hindret meg med å sette i gang, men jeg håper jeg klarer å komme i gang snart
  6. Jeg holder til i skien, så det er ikke lange veien til GS. Jeg holder nå på med å bytte til sommerhjul og jeg har stort sett stussa på lengden på boltene hver gang jeg har bytta hjul og nå vil jeg ta et oppgjør med det spørsmålet. Jeg setter inn boltene og skrur mot klokka til det punktet der gjengene begynner, så skrur jeg de inn. Når boltene er skrudd in så har jeg telt 6 runder. Er ikke det veldig lite?
  7. Jeg har en misstanke at det kan være toppaknien, ja. Nå har ikke bilen blitt brukt så mye det siste året. Det var en stor lekasje i varmeregisteret som nå er fikset, så det er vanskelig å si hvor mye vann den bruker. Har ikke opplevd at det har kommet eksos i kjølesystemet. Den første tiden jeg hadde bilen, så vil jeg kanskje tippe den brukte ca 1L på tre måneder. Det tar ca 2-3 sekunder før den tenner. Kan beskrives som at det tar litt tid før den får bensin, men når den først tenner så starten den med en gang. Hvis jeg starer den igjen, kort til etter den har blitt slått av så starter den med en gang. Når den fungerte fint så gikk den veldig bra. Den gjorde 0-100 7 blank, pluss feilmarginen i speeometeret. Så hadde den en effekt økning fra 4000rpm som kan sammenlignes med turbolagg. Den har insprøytning, så den har ikke forgasser relateret problemer. Den bruker nok 10-15 sekunder før oljelampa slukker ved kladstart. Er ikke helt sikker på hva slags olje det på den. Det er ikke jeg pleier å skru på bilen. Den ligger på rundt 8-900 på tomgang. Når den er 100% driftsvarm så lyser oljelampa på tomgang og slukker på den passerer 1100-1200 rpm. Den tiden jeg har hatt den så har den blitt pent kjørt, særlig når den er kald. Skjeldent den har passert 2500rpm før den har blitt driftsvarm. Det med at girkassa går i nødmodus er nok lett å finne feilen på siden ECU'en tydeligvis har oppdaget et feil av noe slag, så ville jeg tro at det kan være en biefekt av de øvrige feilene. Da har jeg hvertfall fått noe å gå etter, så takker jeg for meget god hjelp så langt Edit: Jeg har også fått problemer med at forbruksmåleren sluttet å fungere. Når bilen står stille så er nåla på baksiden av turtelleren og når jeg setter i gang så går nåla rett på null og blir der. Er det noe du har kjennskap til? Er det noen gode nettsider for kjøp av bmw deler utenom GS og Koed?
  8. Hei Jeg har en e34 535ia 1990 med en b30b35 motor med flere kjipe problemer. Det er en orginal 535 og har gått ca. 280.000km Den bruker vann da eksosen er hvit hele tiden og jeg må etterfylle kjølevæske av og til. Oljelampa lyser når den er varm og er på tomgang. Pumpa har blitt bytta, men lampa lyser forsatt på tomgang, men det trengs mindre turtall for at den slukker. Da har jeg vel kommet fram til at det er en intern lekasje siden den ikke bruker olje og at oljenivået ikke synker. Det store problemet er at den ikke går som den skal. Den går fint på på hele turtalls registeret, men den fusker noen ganger når den settes i drive og revers og i ned giring ved gasspådrag. Gass responsen har blitt veldig treg, og ikke minst, så føle det ut som den mangler 100 hester. Når den passerer 4000rpm, så dabber den bare av. Så i dag så gikk den rett i nødmodus. Jeg la merke til det da den låst i 3gir. Er det noen som kan ha en hviss peilig på disse probleme?
×
×
  • Opprett ny...