Gå til innhold

eylerts1

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Tromsø
  • Interesser:
    Motorbygg, Drift, Gripkjøring, Generelt modifisering/oppgradering
  • Kjøretøy
    1999 E36 318tds Touring

eylerts1's Achievements

  1. Har kvittering fra bytte av kamsensor fra et MECA verksted så regner med de har ordnet del selv. Snakket med kjentfolk om reprasjon av veivhusventilasjon, vi blei enig alle at den burde skiftes da bilen ikke har mange landeveiskilometer på klokka. mye småkjøring så da er det vel bare å regne med det blir mye groms.
  2. Leste her på linken du postet at feilkode på kamakselføler av forskjellig varianter kan være relatert til dårlige o-ringer i Vanos, Det var nemlig en feilkode på kamakselføleren når jeg leste ut feilkodene på jobb med Bosch Diagnose. Mulig derfor forrige eier fikk skiftet kamakselføleren, da han fikk det anbefalt fra et MECA verksted han tok service på for noen år tilbake. Er mekaniker selv så skruing er ikke noe problem har bare ikke skrudd så mye på BMW før, er ansatt hos rivalen Tennplugger blir selvfølgelig skiftet så snart jeg har plugger. Mistenker fortsatt at veivakselføler er dårlig med tanke på at forrige eier har snakket i at den av og til ikke starter når du stopper den på halvvarm motor. (Kjørt til bensinstasjon og får ikke start igjen etter fylling) Har en venn som har BMW tester tilgjengelig så skal prøve med den også, bare for å se om det er noen feilkoder som Bosch Diagnosen ikke klarte å lese ut. Skal se litt på priser på forskellige reperasjoner da bilen ikke er strøken og jeg regner med jeg blir å kjøpe en BMW av grovere kaliber etterhvert, men liker fortsatt ikke å kjøre rundt i en bil full av feil. Kan oppdatere om ønskelig hva jeg finner ut. Slenger med et lite bilde av bilen siden vi nå syns BMWer er så fin
  3. Hei, har nettopp handlet inn en e46 Touring med en m52tub20 og manuel og syns bilen er ekstremt svak, hadde en 316i e36 før den og den går omtrent like godt Har lest litt på både kam og veivføler, da den kan være litt tungstartet til tider når den er varm/halvvarm men ellers ingenting å merke på motor, ingen motorlampe, ingenting. Tidligere eier har kvittering på at kam føler er bytte på bilen men han sa det ikke har vært byttet veivføler Bilen hadde stått i nesten 1 år da jeg hentet den vet ikke om det kan ha noe å si men nevner det fordeom. er gjort service på bilen etter jeg hentet den men enda ikke skiftet plugger da bilxtra ikke hadde flere enn 5 på lager og jeg ikke rakk å komme meg til noen andre butikker. Er også nesten som et "Sug" i oljepåfyllinga når motor går, merker ikke noe særlig på motorn når den står å bakker om man tar av oljepåfyllings lokket så derfor har veivhusventilasjon også vært i baktanken. bilen hadde en stor oljelekkasje på toppdekselpakning men har nå skiftet pakning. bynte å lure på om den klarte å trekke falskluft igjennom den dårlige pakningen blandet med en dårlig veivhusventil? Bare å skyte forslag eller spør om det trengs mer info, har lite erfaring med bmw så her kan det meste prøves
  4. Ny mann her på Bimmers, relativt nylig blitt eier av en BMW også Har lyst å presentere mitt råskinn av en BMW. En hel 316i. 102 illsinte under panseret og 5 manuelle under midtkonsollen. Denne ble hentet i Straumen i nærheten av Saltenverket i Nordland i september, før så å blir kjørt 10 timer på prøveskilt opp til Tromsø, uten bakpotte... Men fin tur var det. Tidligere eier hadde bare brukt den en liten stund som pendler bil da han hadde problemer med den fine opel'n sin (vectra 1.6, woohoo) Så han solgte den unna for ei bøtte med sild omtrent, overraskende lav kilometerstand til å være i så dårlig stand da den nettopp bikket 190 000. Men til formålet er jeg super fornøyd med bilen. Slenger med noen bilder av den fra når jeg først hentet den og til hvordan den ser ut idag Ting som er gjort som er verdt å nevne: Forstilling breddet med adapter på spindel (ebay) og E46 bærearmer og polyforinger til å passe på E46 arm uten å slipe på den (selges av TurboFun). Byttet til Motocorsa 350mm deep corn drift ratt. Skiftet ut førerstol til sportstol fra E46. Montert på 3 x 9" bøttelys foran med 3 x 55watt xenon i. også xenon i langlys så 5x 55watt pærer. Montert på en bakpotte da det ikke var noen potte på bilen når jeg hentet den, potta er en TA technix 2x76mm Straight cut exit. Byttet til svarte nyrer, fjernet lyktesenkere. Hentet meg noen E34 stålfelger til vinterfelg. Fikk tak i et Thule Sweden takstativ som nå står på. Smadret frontfanger bittelitt på banekjøring, men dette er fikset nå har bare ikke bilde av den nye. Tok bøttelyktene av før banekjøringen så nå har bilen en 50" ledbar på takstativet som erstatning Sikkert noe jeg har glemt, men det er bare å spørre og diskutere. Meninger er lov og blir selvfølgelig ikke respektert(jokes)
×
×
  • Opprett ny...