Jump to content

Annern

Members
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

About Annern

  • Rank
    Sersjant

Profile Information

  • Kjøretøy
    Bmw 1 serie e81

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Prøvde å bytte den i dag, prøvde først å ta en større kopp på baksiden og en som presset på framsiden der jeg har markert med rødt, noe som i teorien skulle fungert men det sitter så latterlig godt at gjengene ble rundet ut. Skal merkes at jeg kjøpte et billig gjengestag på biltema fordi jeg ikke trodde det kom til å sitte så ille. Prøvde også å kjøre en skive på baksiden, gjengestang gjennom og en kopp som traff metallkanten på foringa, for og så banke løs alt jeg hadde men det nytter ikke. Får håpe jeg kan få tak i et verktøy som er bedre egnet for jobben 🙂
  2. Takk for svar! Ja fant en video hvordan dette gjøres på e90 regner med at det er forholdsvis likt på min e87, men han brukte et spesialsett, men kanskje det er mulig å få kjøpt en metallkopp bare som passer slik at den treffer metallbiten i midten på foringen og en litt større kopp på baksiden og en gjengestang Skal se om jeg finner noe
  3. Hei, Har nettopp hatt bilen på EU kontroll på min BMW 1 serie 2010 mod, og det var selvfølgelig et par feil som må rettes opp i.. Er snakk om en bærekule foring, nedre ytre høyre bak visstnok, så jeg fant denne på nett: https://www.bildeler.no/foring-bakstilling/v/58786/bmw/1-serie?arsmodell=2010&drivstoff=d&karosseri=760&motorkode=n47d20a Og med støvmansjettet stå står den under foringer og opphengskuler men det må da være snakk om støvmansjetten til drivakselen? Altså denne: https://www.bildeler.no/drivaksel-mansjett-ytre/v/76815/bmw/1-serie?arsmodell=201
  4. Heisann, Etter å ha demontert radiatorvifta, luftfilterhuset, og litt diverse, så fant jeg ut feilen (den eneste forhåpentligvis), med bilen min. Det viste seg at ladeluftslangen hadde hoppet av på intercooler siden, og gummipakningen hadde sklidd vekk og lå utenfor sporet til intercooler-flensen. Den var også nedsøkket i olje, spesielt mye på turbo siden, og er redd for at turbo har tatt skade. Hvor denne oljen kommer fra vet jeg ikke ennå, og vet ikke om det er samme problemet som har forårsaket det, så det må jeg finne ut... Nå har jeg et lite dilemma her: I september 2017, var bilen
  5. Noen som kan fortelle om denne kabelen virker ålreit? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=142196815
  6. Ahh det gir mening. Men nå ettersom jeg har kjørt (ca 1000km) etter å ha satt inn ny DPF, vil disse verdiene bli feil dersom jeg resetter beregnede verdier nå? Regner med at det ligger litt sot inne i dpf innen nå Jeg fant en ganske fin tutorial på hvordan man skal gå fram med ISTA +: Da er det bare å få lastet med ista + og teste
  7. Kunne jo ha vært LMM som er defekt, leser ut for høye verdier og det sprøytes inn mye mer diesel enn nødvendig, som igjen blir brent og det blir masse sot. sotmassemåleren er heller ikke resatt, så vet ikke om det er derfor den går i limpmode fordi den tror sotmassenivået i dpf er mye høyere enn det egentlig er? Hvilke slanger/sensorerer relevant til turbo burde man sjekke? Sist jeg hadde bilen på bukk virket det som det lakk litt (olje?) fra intercooler slangen, var iallefall ganske vått rundt i området der, men det er så mye greier i veien så må demontere masse for å komme til. Har hør
  8. Hei, kan noen forklare forskjellen mellom ista og inpa? Slik jeg har forstått det så gir ista enda mer detaljert informasjon enn inpa, men inpa fungrerer fremdeles bra til det meste? Har en BMW 1 serie '09 modell, og har tenkt til å kjøpe en K+DCAN kabel og installere enten Inpa eller Ista på en bærbar PC jeg har, men må jeg ha windows XP for ista også, akkuratt som inpa? Jeg trenger dette programmet fordi jeg har noen turbo/DPF problemer, code 4530 - Charge air pressure control, control deviation, bilen går forferdelig dårlig, og går i nødmodus et sted mellom 2000-2500 o/min, men går fo
  9. Okei så overvåket air flow massen mens jeg kjørte, den toppet på rundt 160g/s på full throttle. Dette er visstnok ganske normale verdier etter det jeg har forstått med litt research? Men en ting som er verdt å nevne; når jeg ga på litt og bilen gikk over i limp mode, gikk luftmassen betraktelig ned. Istedenfor å ligge på 160 g/s på rundt 2500+- omdreininger så lå den på rundt 50-60 g/s på samme turtall når den var i limp modus eller hva enn man skal kalle det. Noen formeninger?
  10. Ser du noe unormalt her? Trykksensoren ser ut til å fungere som den skal faktisk, men dette med LMM ble jeg litt usikker på nå, hva er vanlige verdier for luftmassemåleren?
  11. Men dro den godt fra 1500-2200 ish også?
  12. Beklager sent svar, Nå har jeg jo nettop byttet dpf (2 uker siden) så det skulle da neppe være nødvendig å regenerere ennå. Jeg sjekket med autophix diagnoseverktøyet mitt, og den sa at forrige regenerering skjedde for 2041KM siden. Men nå har det seg slik at jeg ikke har fått resatt DPF sensorne ennå, jeg fikk time på BMW og de skulle ha 800kr for å resette dpf og sensorer, greit nok tenker jeg. Det kan ha noe med hvorfor den ikke vil regenere nå, men tviler på at den trenger det allerede uansett. Soot mass/ash mass finner jeg ikke på autophix'en min Jeg byttet den vacuum slangen
  13. Lurer på hva som kan ha forårsaket det. Kan en dårlig tune/map være årsaken til at DPF aldri ville sette igang regenerering elns? Må jo ha vært noe som har sviktet, noe sensorer eller drit som ikke har fungert over lengre tid og til slutt har det blitt så tett at det er for sent. Først sånn 2 uker før det ble helt tett (bilen døde på tomgang basically), så lyste DPF feilmeldingen opp på dashbordet, men da er den eneste forklaringa at noe sviktet som gjorde at regenering aldri skjedde. Som sagt 2000KM siden forrige regenerering så ://
  14. Takk for mye nyttig informasjon! Nei vet at det ikke skal noe pasta inne i klemma, fordi det herder og blir like hardt som stein og kan bli kødd å få av igjen, men om jeg tar det utapå klemma burde det gå greit tenker jeg. DPF er det verste drittet jeg noengang har vært borti, så jeg tar heller å tar på litt eksospasta utapå enn å måte åpne den klemma igjen. Dette smøringsmiddelet hadde sikkert ikke vært dumt å ha nei, føler at de leddene på selve klemma er veldig svake og lett bøyer seg før klemma har havnet i riktig posisjon og dermed vil det ikke bli helt tett. Og jeg satt tappene mot turb
  15. Heisann, For noen uker siden oppdaget jeg at min gamle DPF var helt klogget av sot og det var for sent å sette i gang regenerering. Så jeg valgte å kjøpe en helt ny DPF, og jeg har nå byttet denne på bilen min. Jeg sliter med å få det helt 100% tett rundt eksosklemma som connecter toppen av DPF til turboflensen (se vedlegg under). Jeg har satt på pakningen, men den falt jo ut hele tiden så det ble et veldig tynt lag med superlim for å holde den på plass inntil turboflensen.. Men er fortsatt ikke helt tett nå så da kliner jeg bare litt eksospasta rundt så blir det nok tett. Jeg fan
×
×
  • Create New...