Gå til innhold

Daniel325Ci

Medlem
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Daniel325Ci's Achievements

  1. Eg har bygd om veivhusventilasjonen ja. Tror det blir en befrielse på lang sikt.. Plugga berre det røret nede ved peilepinnen da bla. Dvs. det var så plugget i fra før, at jeg slapp å gjøre noe.. Trykkluft skrujern og bremserens var forgjeves.. Kansje noe å sjekke på din og. Ganske enkelt på e39.. Sikkert et hælvete å komme til på e46 96 grader er innafor normalen på blokk ja.. Har en 525i med deffekt termostat. den ligger rundt 73 grader på blokk. Da er tempmåler litt under midten. Du hadde jo stor variasjon på motor temp og kjølevann temp. Men vil tro det utlignet seg når termostat åpnet? Kan ikkje holde lenge på vanos nei.. Men blir vel dårlige speilegg Hmm.. Du skal jo ha fire totalt, så det bør vere to verdier som endrer seg.. Men litt anerledes program på din avleser.. Elimineringsmetoden går kansje og.. tror pluggene til dei to lambda ligg over eksosmanifold. Mekking i helga blir bra Her og! Blir understell.. Bremser og fjørbeins bytte.
  2. Eg har bygd om veivhusventilasjonen ja. Tror det blir en befrielse på lang sikt.. Plugga berre det røret nede ved peilepinnen da bla. Dvs. det var så plugget i fra før, at jeg slapp å gjøre noe.. Trykkluft skrujern og bremserens var forgjeves.. Kansje noe å sjekke på din og. Ganske enkelt på e39.. Sikkert et hælvete å komme til på e46 96 grader er innafor normalen på blokk ja.. Har en 525i med deffekt termostat. den ligger rundt 73 grader på blokk. Da er tempmåler litt under midten. Du hadde jo stor variasjon på motor temp og kjølevann temp. Men vil tro det utlignet seg når termostat åpnet? Kan ikkje holde lenge på vanos nei.. Men blir vel dårlige speilegg Hmm.. Du skal jo ha fire totalt, så det bør vere to verdier som endrer seg.. Men litt anerledes program på din avleser.. Elimineringsmetoden går kansje og.. tror pluggene til dei to lambda ligg over eksosmanifold. Mekking i helga blir bra Her og! Blir understell.. Bremser og fjørbeins bytte.
  3. Temperaturen ser fin ut AC vifta di er muuligens defekt På e39 har den tre trinn og pleier å ryke på noen av trinnene. Usikker på e46. Kan se ut som en lambda er ute av drift og, litt usikker. Skal se om eg får målt ein av mine snart og legge inn bilder
  4. Søk for guds skyld biltilsynet først, ellers kan du glemme å få det godkjent. Den svenske bilen må vere lovlig momset inn og du må ha papir på den for å få godkjenning på bytte. Skal du flytte ALT over? Har du sjekket om ledningsnett er identisk osv? Du bør påregne endel viktige vedlikeholds operasjoner når du først tar ut motor. Usikker på ka som gjelder akkurat din motor, men trur bolter til oljepumpe bør sjekkes på eldre 540 om du kan ta av bunnpanne. enkelte pakninger bør sikkert byttes. veivhusventilasjon, vakumslanger osv bør kontrolleres. og kansje aller viktigst er kjedestrammer.
  5. Kan jo virke som om du begynner å nerme deg då.. Min 325ci og går som ei hore på grunn av 1 dårlig lambda. Alt anna er jo nytt, og vakumet i motor hadde tilfredsstilt dei fleste... Så om den og lmm er gåen på din, så kan det jo vere håp.. om ikkje bilen smeltar først
  6. Så koselig! Gratulerer! Tror den slangen du har merket skal gå til en eksos vakum ventil som sitter på bakpotta på 325 og 330 men ikkje 320 Den er mindre nøye.. Gir vel marginalt bedre kraft i mellom register. Sikkert ikkje merkbart.. Eg vil tru at det er den eine lambda foran cat som gir feilkode siden du har programert vekk dei etter cat. Det er jo totalt 4 Eg får vondt i sjela når eg ser temperatur måleren din på videoen.. Ka i helv..? https://www.ebay.com/itm/Mishimoto-MMTS-E46-99-Mishimoto-MMTS-E46-99-Silver-Racing-Thermostat-Disc-Brake/162640540084?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649 Bestill deg ein sånn ASAP om du ikkje får kontroll på temperaturen din, eller fjern innmaten i den du har evt. Du må ha ny pakning til termostat huset ved den jobben.. evt heile huset om det sprekker. Og sjekk vifte clutch når motoren er varm.. Den går alltid treigt når den er kald.. Muulig bilen klarer å starte med nye hjernen når du har plugget ut lmm.. den får jo mere luft uansett, så ikkje sikkert den går i nødmodus med større belg og diameter.. Kan høres ut som om lmm er oppbrukt ja... På mitt diagnose apparat kan eg lese av verdiane til lmm og sjå om den er i live.. Ser luftmengde forandrer seg alt etter gasspedal.. Kan og lese av 4 forskjellige temp sensorer minst.. 1 på olje 1 på blokk og 2 på vann om eg ikkje huskar feil. Litt lettere å feilsøke når du har den infoen. Samme med lambda.. Kan sjå på alle om dei forandrar verdi, ved å trykke på gassen. Jævlig greit å vite. Har fått oppklart en del merkelige feilkoder ved å sjekke disse parametrene Vil egentlig tru at din bil skal gå litt bedre en original 330.. Marginale forskjeller i utveksling og greier, men bakdiffen skal ha samme utveksling på 3.38. Fått leita meir etter vakum da? Bygger seg litt opp når oljelokket har vert på og bilen i gang en 20 sek. Ganske viktig med litt vakum heile tida, ellers kan motoren begynne å pisse ut olje alle mulige plasser.. Slangen som går inn på peilepinnen fra ccv var potte tett på min, dvs selve peilepinnen var tett. Det er slett ikkje bra om den er det. For å sei det sånn
  7. På tide med en oppdatering nå Isaksen Må vi sende hjelp?
  8. Les den siden jeg linket til lenger oppe. Der står det endel forklaringer om secondary air pump. Det er stortsett kun på amerikanske biler såvidt jeg vet.
  9. Mangler eksospakningen det varmeskjoldet over manifolden, så er det sikkert ugunstig. Mulig du får avsindige eksostemperaturer grunnet feil forbrenning også Sikkert ikkje umulig å bytte pakning om du allerede har løsna skruane 1 gang. Usikker på det med vanosen, men vil tru alle problema du har er påvirka av feil lmm.. "edit" Mener faktisk å ha lest engang, at det kunne vere symptom på vakum lekkasje, eller noe sånt.. Det at den går finere med ventilen frakoblet.. Men vanskelig å si. Blir litt bortkasta å justere så mye mer før du får rett blandingsforhold mellom bensin og luft.
  10. Tror ikke lmm og lambda samarbeider eller komunisere med hverandre direkte, for å flisespikke litt. Tror at det er sensorer som kun gir info til styreenheten, som igjen handler ut i fra signal. Berre koselig å bli kjølhalt om eg tar feil.. Då har eg og lært noko nytt.. Blandt anna å passe kjeften min
  11. Finn ut om han kjøpte ny LMM på ebay. Da kan du bare kaste den i søpla. Den vil aldri fungere som den skal... http://www.maf-shop.com/ Her er de beste priser jeg har funnet på originale LMM. Har handlet flere ganger der til forskjellige biler. Eller følg med på den tråden her. Det dukker sikkert opp en lmm til M54b22 ganske snart
  12. Ja den Secondary air pump kan du bare kaste bakerst i boden Du trenger en sånn om det ikke sto på motoren du kjøpte. https://www.ebay.com/itm/01-Kombiventil-Sekundarluftventil-Verschlussplatte-fur-BMW-E38-E39-E46-E53-E60/172400005533?hash=item2823d7519d:g:thwAAOSwcLxYHtwi&vxp=mtr Så må du plugge vakumslangen. Det skal vere noe vakum om du legger hånden over hullet for oljepåfylling. ca 0,10-0,15 bar mener jeg det er.. Kan legge en plastpose over hullet for å teste og. Men om du ikkje har vakum og sånn gugge på oljelokket er veivhusventilasjonen din sikkert gåen, eller du har hull på vakumslanger. Dette bør reparerest snarest. Mange som får store oljelekkasjer og høyere oljeforbruk når denne ikkje fungerer skikkelig. Om du monterer en "oil catch can" så vil den gule driten ligge igjen i den. Det er dette folk ofte bygger om siden det er dårlig designet fra BMW. Her er to alternative ombygginger.. Uten PCV får den for mye vakum.. Det er kun egnet for de som har store oljelekkasjer eller forbruk. Men du burde kjøpe en PCV også. https://www.ebay.com/itm/PCV-Valve-FRAM-FV345/161651307336?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Selv har eg bestilt 2 sånne til mine to M54 https://www.ebay.com/itm/Black-Aluminum-Baffled-Oil-Catch-Can-Tank-Reservoir-Breather-With-Fittings-J6I4/132323268801?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Og en sånn for å teste kvaliteten.. Dette vil gjøre det myye enklere å reparere veivhusventilasjon i fremtiden. Blir berre å tømme oil catch can i ny og ne. Og bytte PCV om den ryker. Men original veivhusventilasjon er litt arbeid. Må ut med luftfilter boks, av med gass spjeld huset og sikkert coupe luftfilteret foran torpedovegg på e46. Enkelte gidder ikkje fjerne det når dei bygger om.. Men eg er typen som ikkje liker dødvekt på bilen.. Har lite erfaring med eksos pakinger og sånn, men veit at du må bruke original som sagt. Men om den hadde manifold på seg når du kjøpte den, vil jeg tro den er ok. Trur meir på at du fucka det til når du koblet den sammen med eksos.. Hehehe.. Her og må du sikkert bruke originale pakninger trur eg.. Ville tro du hørte lett om det kom fra den mellom motor og manifold, da det "smeller" litt mer og er veldig merkbart. Er nok eit lite hælvete å bytte eksospakninger på motor, da du garantert er heldig å knekker ein bolt i blokka eller runder av skruer.. Det er ikkje så forbanna enkelt å komme til med muttertrekker på alle skruene når den står i bil.. Så den operasjon bør du unngå til du er heilt forbanna sikker på at den er gåen.. Mulig du må henge av motor og sleppe forstillinga litt ned for å komme bedre til og.. Eg er veldig skeptisk til å bytte manifold på min 325ci og når det er så mange ting som kan gå til pokkers.. Meeen.. Ein vakker dag Eg er faktisk villig til å tippe at bilen din går bedre med eit vanlig kloakk rør som har 10% større diameter en den lmm du bruker. Anbefaler original luftfilterboks til 330 og, om du har det liggende.. Bilen trur at den får mye meir luft en ka den egentlig gjør Trur 330 maf har diameter på 3,5 tommer og 320(2.2),323,325,328 har 3 tommer. Det er ganske stor forskjell! Skyt meg om eg tar feil, og spør gjerne om det er meir du lurer på
  13. Godt å høre. Blir spennende når du får testet ny lmm!! Hehehe, dørlås og dørhåndtak er vel forbruksvare der oppe i Nord ja Ser ut som om du har en såkalt secondary airpump! WTF? Kommer motoren fra USA? Den skal ikke vere på motorer fra Europa såvidt jeg vet.. Les mer om den her: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1093871 Feil blandingsforhold kommer nok av feil lmm! Tipper den får ca 20% for lite luft og må kompansere for dette. Den går sikkert som ei skikkelig rompe ja Men secondary airpump kan sikkert kuke til ting og, så personlig ville jeg fjernet den.. Sjekk at du har et svakt vakum på motoren når den går på tomgang ved å: Skru av olje påfyllings lokk og se om det blir "sugd" ned igjen til dekselet om du forstår.. Har du ikkje vakum her, er ikkje alt som det skal vere.. Muligens gåen veivhus ventilasjon eller slanger som ikkje er tilkobla eller hull i Populært å fjerne heile driten og innstalere "oil catch can" for å spare motor, unngå oljelekkasjer/forbruk og gjøre det enklere å bytte når den ryker. Da bør du også legge til en ccv ventil som gir riktig vakum. Blir billigere også.. Noen hundrelapper Har nettopp bestilt disse delene selv, så gi beskjed om du trenger delenr til ccv som passer. Skal du ha eksos pakning mellom manifold og motor, er det visstnok kun original pakning som duger. Trykk i slangen går sikkert fint.. Dei pleier å sprekke om det blir for mye trykk... (jævlig seriøst svar iknow) Om lufteskruene dine er dårlige, får du kjøpt messing skruer på ebay Søk på: E39 E46 Brass bleeder screw Adapsjonsverdier skal du kunne resette med en billig feilkode leser.. Har den her typen selv: https://www.ebay.com/itm/DIAGNOSTIC-SCANNER-TOOL-READER-ABS-SRS-CODE-OBD-iCarsoft-i910-II-2-fits-BMW-MINI/171954671877?epid=1634347951&hash=item28094c1105:g:3voAAOSwOddYyLeO Er du flink med data kan du klare deg med en kabel til 50 spenn og en bærbar pc med nedlastet programvare M54 motorer har egentlig elektrisk vifte på E46 og viskosedriten på E39... Den feilkode leseren er og fin til å sjekke temperatur på blokk, radiator, oljetemp osv.. Da slipper du å gå og lure
  14. Bilstein B14 ligger på rundt 8k på ebay. Har ingen erfaringer med noen av settene.
  15. Eisenmann gir fin lyd Ok, det skal vere forskjellig diameter på lmm, så da passer sikkert ikke belgen, men Koed har på lager.. Trur eg er like spent som deg, hehe. Eg har jo ikkje fysisk testa forskjellen selv... Men sikkert lettere å diagnostisere evt. andre problemer etter at du får montert riktig lmm Kan sikkert trygt resette adapsjonsverdier med ny lmm, om den er i orden...
×
×
  • Opprett ny...