Gå til innhold

sivertholmvik

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om sivertholmvik

  • Bursdag 01/02/2000

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sandefjord
  • Interesser:
    Drifting
  • Kjøretøy
    E36 328i, E46 320d, E90

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

sivertholmvik's Achievements

  1. Har lagt med sensor data live litt lenger opp i tråden. Kjører et møø filter fra biltema som jeg hadde liggende (men uten olje på)😅 Skal prøve å rense LMM og ta komptest så fort jeg kan👌
  2. Det er sant. Men nå er den helt på tur fra kald til varm. Og er rart det skjedde litt og litt over tid.
  3. Vss er variable speed sensor. Er fjerna så styreenhet ikke ser etter den så speedo ikke blir feil. Så har nok ikke noe med dette å gjøre. Derfor jeg har feilkode på denne også btw. Jeg har byttet ut kamsensor med orginal. Hadde tilfeldigvis med meg 2 stk som var i god stand. Ikke byttet veivsensor. Men om veivsensor hadde vært f****d så hadde ikke bilen starta i det hele tatt.
  4. Hei! Takk for svar! Programvaren er bra! Fungerte kjempefint under testing av bilen før gatebil og første dagen. Fikk lest va feilkoder. Kun feilkode på lmm. Men det er pga jeg nappa den ut under testing. Slettet den og den kommer ikke tilbake. Legger ved noen videoer av aktuelle live data. Legger også ved video av instrument og ossen den oppfører seg på tomgang. Får den ikke over 2000rpm ved jukking på gassen. Men om jeg holder gassen inne så dør den ut helt. Virker som vakuumlekkasje. Den er også ekstremt tungstartet. Prøvde ca 5-6 ganger å starte før den klarte å gå på tomgang. Var ca 17 grader ute så var ikke veldig kaldt akkurat. Snapchat-295498682.mp4 Snapchat-1821767155.mp4 20210830_213848.mp4
  5. Hei! Har montert en M52B28 singel vanos fra 728 i min e36 coupe for en stund siden. Montert M50 innsug og bunnpanne fra 3 serie. Alt fint og flott. Starta og gikk. Remappet styreenhet og fjernet lambda, vss og div. Bilen er en drifting bil. Gikk bra første dagen på gatebil. Mot slutten av dagen begynte den å jukse noe værre mellom 3000rpm og 3500rpm. Men fungerte strålende både før og etter. Etter heatet lot jeg bilen stå på tomgang. Motor vibrerte skikkelig i et jevnt tempo ca 3 sek også igjen og igjen. Hadde ikke diagnose utsyr og fikk ikke skaffa så jeg bytta plugge e. Tenkte det var autodoc pluggene som var problemet, men nei. Fortsatte å gå dårlig mellom 3000-3500rpm. Utover dagen så ble den værre og værre. Ble nå fra 2500-3500rpm. Så jeg sjekket at alle coiler fungerer som de skal. Det gjorde de. Sjekket etter vakuumlekkasje. Ikke noe å finne. Kjørte ca 2-3 heat til og da var det fra 2000-4000rpm. Tok da ut vanossolinoidrn og sjekket at denne fungerte som den skulle. Det gjorde den. Byttet kamakselsensor bak solonoiden og byttet fra 5w30 og til rymax 10w60 olje. Sjekket også maf. Gikk enda dårligere uten den koblet til så den må være i orden😜 Gikk ikke bra for det om så jeg brudde meg ikke så veldig mye om det. (Hadde pr nå skrudd 2 av 3 gatebil dager og ville ha det litt morro for penga). Deltok i breisladden så godt det lot seg gjøre. Deltok videre resten av dagen og ved siste heat når jeg kjørte av banen så ville den ikke gjøre noe i det hele tatt. Bilen går sinnsykt dårlig. Står på tomgang så er den grei ish. Høres ut som lumpy idle mod egt😅 Men så fort jeg gir gass så vil den ikke over 1300rpm. Holder jeg gassen hele veien inn så hopper en mellom 1100 og 1300rpm. Jeg er litt lost nå. Har ikke fått lest ut feilkoder eller slikt enda. Bare lot den stå på bilhengern i hagen. Mange jeg har prata med tenkte det var vanosen som begynte å takke for seg og anbefalte jeg bytta olje til 10w60 pga dette skjedde kun når den var varm. Men hjalp ikke det heller. Om dere har noe plilig på hva det kan være så hadde det vært amazing!
  6. Har ikke kødda med noe. Orginal katalysatorene står fortsatt i. Har kappa eksosen 10cm unna den siste lamdasonda og straightpipe derfra. Er bare så rart at de skal være så insane sensitive. Samme skjedde på 320en min også. Satt på armytrix eksos og den starta å kødde no værre.
  7. Hei! Har kjøpt meg en bmw e46 330ci med kompressor. Har bygd catback av rustfritt stål. 3 tommer eksos fra kattene og rett ut bak. Ikke no lyddempere eller noe. Men ja synes det ble litt mye lyd men men. Det som er er at bilen begynte å kødde skikkelig. Motorlampe og feiltenning. Er det noe måte å få motoren til å gå bra med straightpipen? Bygde det i dag på jobb og det var ikke akkurat billig heller. Tenkte å kjøpe grenrør snart og fjerne kattene og sette inn noen cherrybomb highflow race katter. Og 4 highflow race lyddempere. Men det var jo en forbanna turnoff når jeg så at motoren reagerte negativt. Hva er tankene deres? (og nei orginalanlegget skal ikke på igjen)
  8. Hei, har en 2000 mod BMW E46 320i med M52TUB20 motoren. Har et lite problem med at gassen henger når bilen er varm. Når bilen er kald og jeg står stille i nøytral og ruser motoren litt så går turtallet rett ned når jeg slipper pedalen. Dette skjer også under kjøring med kald motor. Men når bilen begynner å bli varm eller er varm så henger turtallet litt etter at jeg har sluppet pedalen. Dette skjer både når jeg står stille og ruser motoren eller når jeg kjører med varm motor. Trodde det kunne ha noe med gasswireen å gjøre først, men så kom jeg på at dette ikke skjer når bilen er kald. Er det noen her som har kjennskap til dette og/eller vet hvordan man fikser problemet? MVH Sivert
×
×
  • Opprett ny...