Hei, har E83 selv og samme lampene nå om dagen. Jeg leverte bilen på Mekonomen og de byttet ABS sensorene bak da diagnosen pekte på rotasjons-sensorene til bakhjulene – men det hjalp ikke på alle feilkodene dessverre. Så de antar at det er ABS-ringene som gir sensorene en elektromagnetisk "puls" som er årsaken. Problemet er at ABS-ringer til E83 ikke selges løst originalt, hvor på de sier at man må kjøpe hele drivakselen til 7500,- (!!) Heldigvis finnes det et marked for dette og nettsider som dette selger ringer eller kit (med sensor++) løst: https://www.ukpartsdirect.com/catalogsearch/result/?q=E83
Så etter at du har fått gjort en diagnose og fått bekreftet at det, kan det være verdt å sjekke ut.
Jeg bestilte akkurat akkurat nuh ABS ringer her, og kan melde tilbake når jeg har fått de. Skal se om jeg kan klare å gjøre det selv, eller om jeg må få hjelp av noen (noen frivillige med "verksted" i Oslo/Akershus/Østfold??).
Har også hørt om at "transfer case" problematikken gi samme lyssignal, men verkstedet mente at det heller er ABS-sensorene bak. Altså at de ikke rapporterer at alle hjulene går like fort rundt.
En annen kiip ting er at ABS ringene kan "ese" med rust og begynne å slipe ned ABS sensorene slik at de blir ødelagt, det kan gjøre at man får disse lyssignalene helt fra start pga. det jeg tror er et brudd i kretsen. Man kan måle visstnok måle resistansen rett på sensorene med multimeter for å teste. Det er jo noe du kan sjekke. Tror de skal være ca. 1000-1500 ohm.