Gå til innhold

Helge Hansen

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Helge Hansen's Achievements

  1. Kan godt vere saltsuppe som er opphavet til problemet ja som trenger inn i krympestrømpa som har vert der en gang i tiden, krympestrømpen min var helt brent bort😜 var ganske mye jobb å bytte den jævla kabelen i og med att den går over drivstofftanken, så den måtte slippes ned samt att jeg måtte slippe ned traversen på førerside litt for å komme til en jævla mutter som holder skinna som kabelen går i. Mulig BMW har lettere løsninger en det jeg kom frem til men ut i fra det jeg har hørt angående pris for å få det gjort på verksted så kan jeg godt jævles å bannes noen timer. Noen sier de har fått pris på 20k-25k for å få byttet kabelen på verksted og en fikk pris på 64k hos strandveien auto, den siste kan umulig stemme😜 Noen påstår også de har fått byttet kabelen gratis på tilbakekalling bmw hadde angående mulig feilmontert batterikabel i bagasjerom, men det gjelder vel plastdekselet på kabelen som er koblet til denne i bagasjerommet og som går til batteriet. Så tviler på det.
  2. Oppdatering på strømproblemet mitt.Har nå skiftet batterikabelen som går fra motorrom og til bagasjerom under bilen.Var ikke mye tvil om att den var gåen. Var veldig brent i koblingspunkt som går opp i bagasjerommet. Kabelen i bagasjerom som er koblet til denne og går til batteriet var i orden så vidt jeg kunne se. Litt overrasket over att kabelen er i aluminium.
  3. Var på biltema i dag å kjøpte en 6m 35mm2 batterikabel som jeg la på utsiden av bilen å koblet fra ladepunkt i motorrom og på batteri i bagasjerommet, fikk da nesten 14v på batteri og 14.2v ut fra dynamo, så det er nokk batterikabel under bil som er brent i kobblingspunkt, kabel i bagasjerom var også varm en 10-20cm. Bilen trengte heller ikke noe ekstra start strøm selv om det var lite strøm på batteriet med ekstra kabel. Så må nokk kjøpe en ny kabel til 3500kr.
  4. Prøvde med startkabel mellom karosseri og motor uten noe forandring på volt på batteri, volt måling på ladepunkt i motorrom er ok. Men får sjekke jordingskabelen om den er ok.
  5. Har du samme volt ut fra dynamo og på batteri ved tomgang ?
  6. Har prøvd det også men fortsatt lav lading på batteri og normal spenning ut fra dynamo. Vet ikke hva som er normal ladespenning ved måling direkte på batteri på bmw, men noe høyere en ca 12 v bør det vel være. Har hatt ca 14 volt på batteri men da målte jeg ca 16 volt ut fra dynamo.
  7. 2 - 3 volt forskjell fra motorrom og på batteri. Når bilen står og går
  8. Batteriet er kodet. Var opp med kobblingspunkt på gjennomføringen og pusset reint, tok av plastdekkselet og monterte direkte for å se om det ble noe bedre men det ble det ikke. Satte på plastdekkselet etterpå bare så det er sagt 😜
  9. Kan jeg få lavere ladespenning på batteri en ut fra dynamo/ladepunkt ved feil på ibs sensor ? Vet ikke helt hvordan den funker.
  10. Hei. Sliter litt med lading bak på batteri. 2008 520d. Har hatt problemer med utlading av batteri en stund og byttet til nytt batteri for 1- 2 mnd siden uten att det ble noe forandring. Får nå opp batterisymbol og til tider feil på antiskrens og kirkasse, så batteriet får vel ikke lading og tømmes under kjøring.fuker greit en stund når jeg lader opp batteriet. Byttet dynamo i dag for å utelukke den, men var bomskudd det også. Har veldig lav ladespenning på batteriet men normalt til litt høyt i motorrom, dynamo ble byttet pga ladespenning på 15v - 16v på det høyeste. Har vert opp med og pusset kobblingspunkt i motorrom og bagasjerom, tenkte kansje dårlig kontakt, men ingen forandring. Har en mistanke om batterikabel mellom motorrom og bagasjerom som er problemet, eventuelt noe kødd med batteriterminal. Noen hær som har hatt samme problem og eventuelt har noen tips. Takker for svar.
×
×
  • Opprett ny...