erlendja

Members
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

  1. Fungerer dette for e90 n43 2011?
  2. erlendja

    VANOS PÅ e90

    Heisann. Noen her som har hatt problemer med feilkoden 2A99 som handler om Engine Power Reduced? Fikk beskjed på BAVARIA at det handler om VANOS som må åpnes og fikses. Skrudde ut VANOS SOLENOID, renset og satte strøm på som viste at de fungerte helt fint. Har sett flere som sier at man må åpne opp det som de på Engelsk kaller "double vanos" unit. Noen som har vært borti dette, eller har ett svar på hva det kan være som er problemet mitt? Takk for alle svar
  3. erlendja

    E90 2006 modell

    Ja bilen selges som den står, men kjøper skal alltid kunne vite om ukjente feil eller mangler. Her er det ikke en feil, men du har nå virkelig kjøpt deg arbeid vist du ikke leverer den tilbake. Som kjøper har du sterke kort på hånd den dag i dag. Er det vanos eller registerkjede begynner tusenlappene fort å rulle.
  4. erlendja

    e90 2011 - VANOS

    Okei, ja det var det jeg fryktet når jeg var inne å så på deler. Takk for svar 😘
  5. erlendja

    e90 2011 - VANOS

    Hei. Sendte bilen (e90 318i 2011) inn hos Bavaria på sjekk etter at jeg fikk opp feilkoder på bilen, og merkelig lyd. (Feilkodene er 2A99 og 30EA). Fikk tilbake melding på at VANOS sannsynligvis måtte byttes, og at det var de som gjorde at det kom opp feilmelding på katalysatoren. Mekanikeren gav meg ett tilbud på 27 000 kroner for å bytte disse, som virker som en helt sinnssyk høy pris med tanke på at jeg har hørt at dette er noe som kan skrus ut, blåses rent og eventuelt være godt igjen? Noen andre som har hatt det samme problemet tidligere med disse feilkodene, eller vet om det å BYTTE VANOS er mye arbeid? TIPS? 😃
  6. erlendja

    Diagnose på E90 2011 modell

    Takk for svar.
  7. Heisann. Har en 3 serie 318i 2011 modell som jeg kjøper November 2018. Da jeg kjøpe bilen var alt i orden, og alt av papirer innen tidligere motorskade ble med da jeg hentet bilen. For en liten stund siden fikk jeg opp en varsel på skjermen i bilen hvor det stod "Engine Power Reduced". Feil søkte bilen, hvor det kom opp to feilkoder (2A99: DME Crankshaft - exhaust camshaft reference | 30EA DeNox catalytic converter sulphurized. Har hatt en rar lyd om morgenen når jeg kjører til jobb, hvor bilen får en rar lyd som blir forsterket i takt med turtallet. Jeg var i dag inne på Bavaria med bilen etter en innkalling. Da jeg fikk bilen tilbake fra de ansatte hadde mekanikeren også lagt merke til at bilen startet merkelig, og han mente at det kunne være registerkjede som var problemet. Det som problemet er jo at bilen fikk byttet registerkjede, inkl strammehjul, glideskinne og vakumpumpe. Rengjort av bunnpanne og skiftet olje på motor. For litt over 2 år siden Spørsmålet mitt er da, er det noen av dere som har hatt "mitt problem" tidligere, og har erfaring om hva det er? Skal nå sende bilen inn til undersøkelse, men det jeg lurer på er om noen av dere vet eller tror at verkstede vil dekke dette på garantien med tanke på at alt ble byttet for litt over to årsiden? Har også motorforsikring på bilen (som går ut i år pga alder på bilen), vil dette dekke det vist ikke verkstedet gjør det? Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Takk for hjelp..